Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Dat zal net de vraag worden, aangezien ze moeten uitstellen om te rijden wil dat zeggen dat ze het nog niet gevonden hebben
Re: Nachttreinen
Precies. Misschien hadden ze gedacht iets van de Russische of Oekraïense spoorwegen te huren?
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Nachttreinen
Dat zou moeten lukken sinds ze daar voornamelijk met een andere spoorbreedte zitten, mss dat ze dachten dat de Zweedse rijtuigen die bestemd waren voor Malmö-Brussel een optie waren en dan toch niet (als er daarvoor rijtuigen apart stonden) of waren het SNCF rijtuigen die zo lang ongebruikt waren en nu opeens weer gebruikt worden, mss dat ze rijtuigen vonden maar dat ze een te groot loading gauge/omgrenzingsprofiel hadden voor het Belgische, Nederlandse, Duitse of Hongaarse spoornet, wie weet?
Re: Nachttreinen
Begrijp ik nu goed dat ze een hele dienst uitgedacht hebben zonder zicht te hebben op rollend materieel?
Dat is nu toch het allerbelangrijkste als je een trein wil inleggen
Dat is nu toch het allerbelangrijkste als je een trein wil inleggen
Re: Nachttreinen
Beide hebben materieel dat (ook) op normaalspoor kan rijden.desirootje schreef: ↑03 apr 2022, 22:27Dat zou moeten lukken sinds ze daar voornamelijk met een andere spoorbreedte zitten,
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
In hun eigen persbericht aan de investeerders zeggen ze toch "we don't have enough sleeping cars". Dat wilt toch zeggen dat ze ergens iets grondig fout gedaan hebben en het vel van de beer zeer vroegtijdig verkocht hebben.
Re: Nachttreinen
Ook dat is speculatie. Er zijn de laatste tijd een paar onverwachte zaken gebeurd, zoals je misschien wel hebt gemerkt, en ik sluit niet uit dat dat er iets mee te maken heeft. Is dat dan "grondig fout"? Daarover kun je zonder meer informatie niks zeggen, dus blijft het vooralsnog speculatie.
Groetjes,
Rian
Re: Nachttreinen
Ik constateer alleen maar dat ze hun beloftes niet kunnen waarmaken en dat er dus iets grondig fout gelopen is, dat is geen speculatie.rvdborgt schreef: ↑04 apr 2022, 12:14Ook dat is speculatie. Er zijn de laatste tijd een paar onverwachte zaken gebeurd, zoals je misschien wel hebt gemerkt, en ik sluit niet uit dat dat er iets mee te maken heeft. Is dat dan "grondig fout"? Daarover kun je zonder meer informatie niks zeggen, dus blijft het vooralsnog speculatie.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Nachttreinen
Het kan natuurlijk ook nog altijd dat de investeerders hun huiswerk niet gemaakt hebben.
Re: Nachttreinen
Dat lijkt me een terechte constatering maar het is wel iets anders dan wat je eerder schreef.Shrek schreef: ↑04 apr 2022, 13:28Ik constateer alleen maar dat ze hun beloftes niet kunnen waarmaken en dat er dus iets grondig fout gelopen is, dat is geen speculatie.rvdborgt schreef: ↑04 apr 2022, 12:14Ook dat is speculatie. Er zijn de laatste tijd een paar onverwachte zaken gebeurd, zoals je misschien wel hebt gemerkt, en ik sluit niet uit dat dat er iets mee te maken heeft. Is dat dan "grondig fout"? Daarover kun je zonder meer informatie niks zeggen, dus blijft het vooralsnog speculatie.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Nachttreinen
Eerder het omgekeerde lijkt aan de hand: Regiojet rijdt dagelijks in beide richtingen een nieuwe (gratis) nachttrein naar Przemyśl met capaciteit tot 500 bedden:
https://novy.regiojet.cz/ukrajina
Wellicht was dat niet voorzien in de materieelplanning.
Re: Nachttreinen
En die constatering dat ze niet leveren wat ze beloofden doortrekken komt bij het spreekwoord "het vel van de beer verkopen voor hij geschoten is".
Dan het speculatiegedeelte: het zou kunnen gaan om slechte organisatie door een stelletje cowboys die het allemaal zwaar onderschat hebben, of het zou kunnen zijn dat er echt overmacht is door bijvoorbeeld de oorlog.
Maar zouden ze in dat laatste geval niet iets transparanter zijn naar de aandeelhouders toe? Ik denk dat iedereen wel begrip zou tonen moesten de beoogde rijtuigen effectief vluchtelingen aan het vervoeren zijn ipv toeristen.
Re: Nachttreinen
En ander alarmerend feit voor deze nachttrein is dat er nog geen treinbegeleidingspersoneel is opgeleid. De enige die volgens mij nog nachttreinmaterieelkennis (wat een woord) hebben, zijn de collega's van Welkenraedt en enkele Luikenaars die de NightJet kennen.
Voor deze trein zou je verwachten dat depot Essen of Antwerpen-Centraal (of eventueel Brussel-Zuid) is opgeleid, maar dat is tot nu toe niet het geval. Waarschijnlijk ook omdat je pas iemand kan opleiden als je weet met welk materieel je gaat rijden
Voor deze trein zou je verwachten dat depot Essen of Antwerpen-Centraal (of eventueel Brussel-Zuid) is opgeleid, maar dat is tot nu toe niet het geval. Waarschijnlijk ook omdat je pas iemand kan opleiden als je weet met welk materieel je gaat rijden
Re: Nachttreinen
Ik verwacht dat dat voor Brussel Zuid zal zijn, daar zitten de treinbegeleiders die bevoegd zijn voor de Benelux en dus de trein tot wat dieper in NL kunnen begeleiden.