Het probleem met Jeumont is volgens mij het materieel, Frankrijk gaat geen materieel aan de NMBS gunnen om er 3 km mee in Frankrijk te rijden en buiten de MR96's is er geen ander materieel met KVB, en ik weet niet hoeveel 2spannings MR96's we kunnen missen om die verbinding door te trekken en wat men ervan zou vinden als een S-trein MR96's krijgt terwijl mensen op de IC Gent-Leuven en elders het moeten doen met desiros.groentje schreef: ↑17 jan 2022, 15:28 In grote lijnen met je eens, het is nu ook niet de bedoeling dat pakweg Maubeuge meer treinen krijgt naar België dan naar Lille, bijvoorbeeld. Maar toch acht ik enkele verlengingen in Frankrijk vrij logisch, Dunkerque, Valenciennes, een volle uurdienst naar Lille vanuit zowel Tournai als Kortrijk, Jeumont (dat de trein op letterlijk een paar 100 m van de grens, en begot op minder dan 3 km van het eerste Franse station stopt is een aberratie), om maar enkele te noemen.
En wachten op de Fransen om daar TBL1+ of ETCS te leggen is ook niet ideaal, De Nederlanders willen dat tenminste doen en dan duurt het nog zo lang, dus met een land dat dat niet gaat willen doen...