Is er al een idee wanneer ETCS L2 op L12 in dienst zal komen? Want dec 2020 was het oorspronkelijke doel en intussen zijn we al een jaar verder en weten we het nog niet
Ducktape schreef: ↑27 nov 2021, 12:52
Is er al een idee wanneer ETCS L2 op L12 in dienst zal komen? Want dec 2020 was het oorspronkelijke doel en intussen zijn we al een jaar verder en weten we het nog niet
Het oorspronkelijke doel was 2018
Maar dat project zou dit jaar nog in dienst kunnen gaan, als ze bij DVIS kunnen volgen. Infrabel heeft hen daar een beetje overladen met dossiers waardoor er wat vertraging ontstaat op verschillende projecten.
Shrek schreef: ↑27 nov 2021, 12:19
Oei die data zijn niet juist hoor
Ja, L.40 is blijkbaar uitgesteld. Stond nochtans zo in het orderboek...
En van de andere indienstnames is het ook nog niet zeker. Helaas hebben "ze" beslist om die indienstnames te communiceren nog voordat alles rond is. Ik hoop dat dat een eenmalige blunder was van de bazen.
Ducktape schreef: ↑27 nov 2021, 12:52
Is er al een idee wanneer ETCS L2 op L12 in dienst zal komen? Want dec 2020 was het oorspronkelijke doel en intussen zijn we al een jaar verder en weten we het nog niet
Voor lijn 12 lijkt alles klaar te liggen, zelfs het bordje met etcs op het inritsein van Essen komende van Roosendaal is er (al is het afgedekt natuurlijk), en als je die begint te zien is het kwestie van weken meestal, maar we hebben nog geen orderbericht gekregen...
Ook benieuwd wanneer de 800'en met etcs eens naar Roosendaal zouden mogen.
Over ETCS en Roosendaal gesproken, hoe gaat dat straks eigenlijk werken? Is er dan naast een spanningssluis ook een RBC-handover op de grens, zoals nu al het geval is bij Hazeldonk/Meer?
AlexNL schreef: ↑05 dec 2021, 00:48
Over ETCS en Roosendaal gesproken, hoe gaat dat straks eigenlijk werken? Is er dan naast een spanningssluis ook een RBC-handover op de grens, zoals nu al het geval is bij Hazeldonk/Meer?
Als je een RBC-handover wilt hebben moet er aan beide kanten een RBC staan ProRail is bijlange nog niet zover, dus komt er in eerste instantie een overgang naar ATB op de grens.
AlexNL schreef: ↑05 dec 2021, 00:48
Over ETCS en Roosendaal gesproken, hoe gaat dat straks eigenlijk werken? Is er dan naast een spanningssluis ook een RBC-handover op de grens, zoals nu al het geval is bij Hazeldonk/Meer?
Als je een RBC-handover wilt hebben moet er aan beide kanten een RBC staan ProRail is bijlange nog niet zover, dus komt er in eerste instantie een overgang naar ATB op de grens.
En in het geval van de 800 naar memor aangezien die geen ATB hebben?
AlexNL schreef: ↑05 dec 2021, 00:48
Over ETCS en Roosendaal gesproken, hoe gaat dat straks eigenlijk werken? Is er dan naast een spanningssluis ook een RBC-handover op de grens, zoals nu al het geval is bij Hazeldonk/Meer?
Als je een RBC-handover wilt hebben moet er aan beide kanten een RBC staan ProRail is bijlange nog niet zover, dus komt er in eerste instantie een overgang naar ATB op de grens.
En in het geval van de 800 naar memor aangezien die geen ATB hebben?
Er is inderdaad ook nog steeds de optie om onbeveiligd Nederland binnen te rijden, dat gebeurt dan onder STM TBL1+. Infrabel zou zoiets in België nooit toelaten, maar het is op Nederlands grondgebied en daar kan het wel.
[/quote]
Er is inderdaad ook nog steeds de optie om onbeveiligd Nederland binnen te rijden, dat gebeurt dan onder STM TBL1+. Infrabel zou zoiets in België nooit toelaten, maar het is op Nederlands grondgebied en daar kan het wel.
[/quote]
Ik neem aan dat onze treinstellen de spoorsnuffelaars voor het ATB signaal niet hebben .
Of heeft Prorail oude TBL+ bakens parallel gehangen op delen van zijn seininstallatie ? bv. Laatste ATB-VV... dat zou kunnen natuurlijk.
dentheo schreef: ↑05 dec 2021, 10:37
Ik neem aan dat onze treinstellen de spoorsnuffelaars voor het ATB signaal niet hebben .
Of heeft Prorail oude TBL+ bakens parallel gehangen op delen van zijn seininstallatie ? bv. Laatste ATB-VV... dat zou kunnen natuurlijk.
ProRail heeft helemaal niets geïnstalleerd behalve ATB, vandaar dat ik het had over onbeveiligd rijden. De STM TBL1+ is dan actief, maar bij gebrek aan TBL1+ info van het spoor gaat de boordinstallatie niets doen.