TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
https://www.maregionsud.fr/actualites/d ... -offres-rs
(Vriendelijke) reactie SNCF, dat één van de twee lots heeft gewonnen:
https://www.sncf.com/sites/default/file ... 9-2021.pdf
(Vriendelijke) reactie SNCF, dat één van de twee lots heeft gewonnen:
https://www.sncf.com/sites/default/file ... 9-2021.pdf
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Interessant hoe gewoon door aan te besteden de regio voor hetzelfde geld een pak meer treinen krijgt…
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Ik kan uit het artikel niet opmaken dat de budgetten niet verhogen hoor. "Pour un prix juste" wilt niet zeggen voor evenveel geld.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
"Grâce à cette offre, dès 2025, le trafic sera doublé pour un prix équivalent ! "
Lijkt me meer treinen voor hetzelfde geld.
Gezien de torenhoge inefficiëntie bij SNCF verbaasd het mij niet. Ik hoop dat SBB op het Rhone-Alpes netwerk biedt. Een trein per uur van Geneve naar Lyon zou wel handig zijn.,.
Lijkt me meer treinen voor hetzelfde geld.
Gezien de torenhoge inefficiëntie bij SNCF verbaasd het mij niet. Ik hoop dat SBB op het Rhone-Alpes netwerk biedt. Een trein per uur van Geneve naar Lyon zou wel handig zijn.,.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Dat gaat enkel over het lot van de snelle treinen tussen Marseille en Nice, dat is vergelijkbaar met IC's bij ons. Oftewel treinen die op zich quasi rendabel zijn. Voor de echte stoptreinen rond Nice wordt het budget van de région weldegelijk verhoogd, wat we uiteraard alleen maar kunnen toejuichen.
Overigens belangrijk op te merken: het is niet door de aanbesteding dat de frequentie omhoog gaat. Dat komt puur door de zware investeringen die SNCF-reseau doet in die lijn en die voor meer rijpaden zorgt. Ook zonder aanbesteding zouden de frequenties daar omhoog gaan
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Het gaat hier om een dubbelsporeige hoofdlijn. Waarom zouden daar zware investeringen nodig zijn om ICs in een uurdienst te doen rijden?
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Een mix van goederentreinen, stoptreinen, TGV's en IC's op een lijn zonder veel uitwijkmogelijkheden levert een belabberde capaciteit op.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Wel,in landen als Duitsland en Frankrijk gaat de frequentie van regionale treinen pas omhoog als een overheid meer prestaties bestelt. Uiteraard moet het eerst technisch mogelijk zijn.Shrek schreef: ↑10 sep 2021, 17:52 Overigens belangrijk op te merken: het is niet door de aanbesteding dat de frequentie omhoog gaat. Dat komt puur door de zware investeringen die SNCF-reseau doet in die lijn en die voor meer rijpaden zorgt. Ook zonder aanbesteding zouden de frequenties daar omhoog gaan
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Goed nieuws. Rijden de TGV's daar eigenlijk als TERGV? Op sommige uren is er geen enkele TER tussen Nice en Marseille, en zelfs niet op deeltrajecten van die lijn.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Men kan een TGV gewoon in een IC pad doen rijden. Dan heb je bij elkaar drie types treinen. Er is geen reden waarom de SNCF niet zou kunnen wat SBB en DB kunnen,
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
SBB heeft om de 5 km wissels en uitwijksporen liggen, in Frankrijk hebben ze dat niet.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Het was ooit de bedoeling om een HSL te bouwen tussen Marseille en Nice (LGV Paca), maar het lijkt er op dat die plannen zijn afgevoerd. Er zouden tegen 2035 een aantal knelpunten worden weggewerkt in Nice, Cannes, Toulon en Marseille.
Laatst gewijzigd door TimJ36 op 12 sep 2021, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Klopt, maar dat is pas de 3e fase van de uitbreidingswerken. De eerste fases zorgen voor meer perronsporen, wijksporen en kopsporen op zo de capaciteit al te kunnen verhogen, de snelheid wordt later pas verhoogd met die (deels) nieuwe lijn.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Ten eerste heeft de SBB dat natuurlijk niet. En ten tweede rijden er op die lijn op dit moment doorgaande treinen en stoptreinen in een tweeuurdienst. Je gaat me niet wijsmaken dat een uurdienst op een doorgaande dubbelsporige lijn niet mogelijk is.
Re: TER Marseille - Nice vanaf 2025 naar Transdev
Dat lijkt mij ook. Er moet een zekere cadans in de dienstregeling zitten, en dat is er op dit ogenblik niet.