Overstromingen
Re: Overstromingen
De oorspronkelijke timing is intussen wel een beetje verschoven, maar ik sta er nog steeds van versteld dat de herstellingen zo snel vooruit gaan.
Ik had echt niet verwacht dat op dit moment bijna alles terug in orde zou zijn.
zelfs weggespoelde bruggen zouden tegen 4 oktober volledig terug in dienst zijn
Het mag gezegd worden: Goe bezig daar bij Infrabel.
Ik had echt niet verwacht dat op dit moment bijna alles terug in orde zou zijn.
zelfs weggespoelde bruggen zouden tegen 4 oktober volledig terug in dienst zijn
Het mag gezegd worden: Goe bezig daar bij Infrabel.
Re: Overstromingen
Heel mooi werk inderdaad en het doet ook wel wat knarsetanden als je beseft hoe snel het zou kunnen gaan als diezelfde moeite gestoken kon en mocht worden in het heractiveren van bepaalde uit dienst genomen spoorlijnen... of terloops een klein omwegje via lijn 128, ik denk dat de missing link tussen Evrehailles en Yvoir op die manier op een week heraangelegd zou zijn.
Re: Overstromingen
Met genoeg centjes en prioriteiten kan alles snel gaan. Maar daar knelt nu wel de schoen: alle energie en budgetten zijn nu naar de snelle reparatie van deze lijnen gegaan. Dit zal onvermijdelijk een impact hebben op de timings van andere werven. Van welke projecten het geld weggetrokken wordt is ook nog niet duidelijk. Of komt er toch opeens budget uit de lucht vallen?Steve schreef: ↑17 aug 2021, 12:22 Heel mooi werk inderdaad en het doet ook wel wat knarsetanden als je beseft hoe snel het zou kunnen gaan als diezelfde moeite gestoken kon en mocht worden in het heractiveren van bepaalde uit dienst genomen spoorlijnen... of terloops een klein omwegje via lijn 128, ik denk dat de missing link tussen Evrehailles en Yvoir op die manier op een week heraangelegd zou zijn.
Re: Overstromingen
Dat is ook wat ik vrees, maar het is begrijpelijk dat men daar nu nog geen zekerheid over kan geven.Shrek schreef: ↑17 aug 2021, 13:17Met genoeg centjes en prioriteiten kan alles snel gaan. Maar daar knelt nu wel de schoen: alle energie en budgetten zijn nu naar de snelle reparatie van deze lijnen gegaan. Dit zal onvermijdelijk een impact hebben op de timings van andere werven. Van welke projecten het geld weggetrokken wordt is ook nog niet duidelijk. Of komt er toch opeens budget uit de lucht vallen?Steve schreef: ↑17 aug 2021, 12:22 Heel mooi werk inderdaad en het doet ook wel wat knarsetanden als je beseft hoe snel het zou kunnen gaan als diezelfde moeite gestoken kon en mocht worden in het heractiveren van bepaalde uit dienst genomen spoorlijnen... of terloops een klein omwegje via lijn 128, ik denk dat de missing link tussen Evrehailles en Yvoir op die manier op een week heraangelegd zou zijn.
Het "voordeel" met deze reparaties is wel dat ze relatief goedkoper kunnen gedaan worden, want de lijnen in kwestie zijn toch al onderbroken en niemand ligt nu wakker van vergunningen, maatregelen om de hinder te beperken en dergelijke.
Er kan trouwens wel budget uit de lucht komen vallen, zoals het relance plan om de economie na Corona te steunen of de green deal en zo.
Maar dan nog kan er heel wat vertraging zijn op andere werven.
Re: Overstromingen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/23 ... -luik-zij/
De CEO geeft een woordje uitleg bij de werken (en de minister laat zich ook even horen).
De CEO geeft een woordje uitleg bij de werken (en de minister laat zich ook even horen).
Re: Overstromingen
Vanaf komende maandag zou de IC01 ook terug tot Eupen rijden via de oude vertrouwde reisweg langsheen lijn 37.
Re: Overstromingen
Dus rest alleen nog de lijn tussen pepinster en Spa die begin oktober terug opent?
Zijn er eigenlijk nog veel beperkingen van toepassing op de stukken die beschadigd/hersteld werden?
Al bij al heeft Infrabel hier een echt huzarenstuk geleverd. Hopelijk met niet teveel impact op de voorziene werven van dit en volgend jaar.
Zijn er eigenlijk nog veel beperkingen van toepassing op de stukken die beschadigd/hersteld werden?
Al bij al heeft Infrabel hier een echt huzarenstuk geleverd. Hopelijk met niet teveel impact op de voorziene werven van dit en volgend jaar.
Re: Overstromingen
Er zijn nog heel wat snelheidsbeperkingen en er is nog enkelspoor op L161. Er is nog wat werk om dat allemaal terug in de oorspronkelijke staat te herstellen.
De kosten van de gehele operatie worden op 70M€ geraamd, een klein deel daarvan zou van de verzekering komen, voor het grootste deel hoopt Infrabel op een overheidsingreep. Gezien de overstromingen als ramp erkend werden is de kans wel reëel dat die er komt.
De kosten van de gehele operatie worden op 70M€ geraamd, een klein deel daarvan zou van de verzekering komen, voor het grootste deel hoopt Infrabel op een overheidsingreep. Gezien de overstromingen als ramp erkend werden is de kans wel reëel dat die er komt.
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Overstromingen
Ottignies - Gembloux zou weer eens voor twee weken gesloten worden vanaf vanavond vanwege een verzakking (door het slechte weer van vandaag?). Ik vermoed dat het om dezelfde plek gaat in Mont-Saint-Guibert die in juli getroffen werd door het noodweer.
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Overstromingen
[quote=trainlovertje post_id=260030 time=1631220204 user_id=4695]
Ottignies - Gembloux zou weer eens voor twee weken gesloten worden vanaf vanavond vanwege een verzakking (door het slechte weer van vandaag?). Ik vermoed dat het om dezelfde plek gaat in Mont-Saint-Guibert die in juli getroffen werd door het noodweer.
[/quote]
Klopt :(
Tussen Ottignies en Namen wordt er weer via L140 en 147 gereden.
Ottignies - Gembloux zou weer eens voor twee weken gesloten worden vanaf vanavond vanwege een verzakking (door het slechte weer van vandaag?). Ik vermoed dat het om dezelfde plek gaat in Mont-Saint-Guibert die in juli getroffen werd door het noodweer.
[/quote]
Klopt :(
Tussen Ottignies en Namen wordt er weer via L140 en 147 gereden.
Re: Overstromingen
Luik - Eupen is weliswaar weer open, maar er is tussen Trooz en Pepinster nog wel dienst op enkel spoor. IC12 rijdt niet tussen Luik en Welkenraedt. IC01 rijdt tussen Welkenraedt en Verviers voor de L-trein, er is tijdelijk geen vlotte aansluiting tussen de L-trein en de IC. Wel stopt de IC bijkomend in Angleur.
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Overstromingen
Vanaf morgen weer normaal verkeer daar.FLV-FGSP schreef: ↑13 sep 2021, 22:17 Luik - Eupen is weliswaar weer open, maar er is tussen Trooz en Pepinster nog wel dienst op enkel spoor. IC12 rijdt niet tussen Luik en Welkenraedt. IC01 rijdt tussen Welkenraedt en Verviers voor de L-trein, er is tijdelijk geen vlotte aansluiting tussen de L-trein en de IC. Wel stopt de IC bijkomend in Angleur.
Re: Overstromingen
Het is te zeggen: IC12/E4xx rijdt vanaf morgen weer ten oosten van Luik, maar de treinen hebben tot 3 okt. meer tijd nodig. Vlotte aansluiting naar Hergenrath en Aken is vanaf 4 oktober weer mogelijk.
Re: Overstromingen
Wordt er links of rechts ook ergens een reeds geplande verbetering uitgevoerd of is dat irréel?
Re: Overstromingen
Over welke geplande verbeteringen heb je het dan? Buiten enkele grote projecten als Namen-Luxemburg is er in Wallonië bitter weinig gepland.