Ik vrees dat u iets over het hoofd ziet.pietje schreef: ↑06 jul 2021, 19:20 Ik begrijp echt wel dat elke eigenaar van infrastructuur zelf bepaalt hoe hij zijn eigendom het beste beschermt.
Aaarom in de ene tunnel heel strikte maatregelen genomen worden zoals je eerder bij vliegtuigen verwacht terwijl een andere uitbater dat helemaal niet doet, laat mij wel vermoeden dat 1 van beiden een verkeerde afweging maakt.
De eigenaar van een site (fabriek /railway concession) gaat deze beveiligen in funktie dat dit alles in een economische gunstige omstandigheden kan gebeuren,waardoor de verzekenings premies realistich en economisch verantwoord zijn.
Of dat nu een spoorweg concessie is of een SEVESO fabriek, dit alles moet verzekerd worden vooraleer men kan produceren.
Als bv een SEVESO plant niet goed beveiligd is volgens de parameters dan zullen die een hoge premie aanrekenen of zeggen "neen wij verzekeren niet en U kan niet produceren).
Dus in dit specifieke gaval gaat GETLINK(en ook CIG) voorwaarden opleggen aan de TOC's(via de nationale IM (prorail ,SNCF en railtrack of highspeeed) waardoor de verzekering het geheel kan verzekeren aan een realistische prijs.
De NMBS of Infrabel hebben geen verzekering ,dit is overgenomen door de Belgische staat.
In ons geval zullen ook de LEVEL 2,3 en 4 dokumenten geproduceerd door de ondernemening deel uitmaken van de risico analyse die vervolgens de premie gaat bepalen. Hoe slechter die documenten hoe hoger de premie of geen verzekering.