CAF kusttram

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
ostbahnhof

CAF kusttram

Bericht door ostbahnhof »

De nieuwe CAF kusttram rijdt nu ook in normale dienst, heb er eigenlijk nergens iets over gelezen, Heeft iemand al foto‘s?
pmuy

Re: CAF kusttram

Bericht door pmuy »

Hier enkele videos op YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=CsXingFkDlY
https://www.youtube.com/watch?v=A-Ze6TsXaqk
Mijn eigen ervaring is niet enorm positief. Het zitcomfort is in mijn ogen te laag voor een traject met een dergelijke lengte. Daarnaast lijkt het aantal zitplaatsen mij ook een stuk lager dan voorheen. Wel een nieuwtje bij De Lijn zijn de blauwe lichtjes in de duwknoppen, die oplichten wanneer iemand gebeld heeft.
antwerpenaar

Bericht door antwerpenaar »

Dit is een echte stadstram maar voor langere afstanden zoals aan onze kust,is het zitcomfort toch ruim onvoldoende.Dit heb ik dit week-end zelf ondervonden.Rijcomfort,reizigersinfo,in- en uitstappen zijn zeker ok maar de stoeltjes zijn hoogst oncomfortabel.Zit bijvoorbeeld maar eens op deze tram van Nieuwpoort naar Oostende en nadien op een Desiro naar Antwerpen.
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

antwerpenaar schreef: 06 jun 2021, 20:36 Dit is een echte stadstram maar voor langere afstanden zoals aan onze kust,is het zitcomfort toch ruim onvoldoende.Dit heb ik dit week-end zelf ondervonden.Rijcomfort,reizigersinfo,in- en uitstappen zijn zeker ok maar de stoeltjes zijn hoogst oncomfortabel.Zit bijvoorbeeld maar eens op deze tram van Nieuwpoort naar Oostende en nadien op een Desiro naar Antwerpen.
alles voor de rechte rug 😀
Paul

Bericht door Paul »

Als je al een stoeltje vindt, want er zijn vooral veel staanplaatsen in de CAF-tram.
Plaats reactie