Wat is je favoriete HST deel 2
Wat is je favoriete HST deel 2
Nog eens een nieuwe pol over een ouder onderwerp dat hier al eens eerder aan bod kwam, heb het aanbod een beetje groter gemaakt en nog wat andere Europese HST’s toegevoegd aan het lijstje (want ik ga er vanuit dat sommige deze HST’s die niet in België komen ooit wel eens gebruikt hebben)
Het lijstje is verre van volledig over wat er in Europa te vinden is maar ik denk dat ik de belangrijkste wel vermeld heb. Succes met het maken van een keuze.
Het lijstje is verre van volledig over wat er in Europa te vinden is maar ik denk dat ik de belangrijkste wel vermeld heb. Succes met het maken van een keuze.
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Ik vind HST's in het algemeen heel goed, maar toch heb ik op de ICE gestemd
Ciao Ciao
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Hoewel de Frecciarossa (ETR) zeker niet slecht was is de E320 toch mijn favoriet
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Ik mis er een paar:
Astoro en Giruno (SBB)
X2000 (SJ)
Talgo (250 en 305)
En je mag best ICE-1/2, ICE-3 en ICE-4 van elkaar onderscheiden hoor.
Astoro en Giruno (SBB)
X2000 (SJ)
Talgo (250 en 305)
En je mag best ICE-1/2, ICE-3 en ICE-4 van elkaar onderscheiden hoor.
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Ik weet dat ik niet volledig ben, maar je hebt hoe dan ook al de limiet van 10 keuzes hier op het forum. Ik heb er al 9 gebruikt in mijn lijstje dus ik moest mijn keuze hoe dan ook beperken. Ik neem aan dat jij veruit de enige bent hier op HGBTF die al met een Giruno is mee geweest? Ik zou er graag eens gebruik van maken, maar voorlopig blijft het nog toekomstmuziek.
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Niet de enige, ik ook! Begin maart 2020, een week voordat ons leven veranderde was dat, tussen Olten en Luzern. Niet aan hoge snelheid dus. Ik moet zeggen dat ik ze niet echt speciaal vond binnenin, maar zeker wel modern, comfortabel en aangenaam, zoals alle SBB-treinen...
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Mijn eigen favoriet is the CRH3 (eigenlijk een vergrootte Siemens Velaro). Het feit dat het hier om een stukje prestige gaat is er daar duidelijk aan te merken.
In Europa heb ik de ICE als favoriet. De TGV en afgeleiden komen mij te claustrofobisch over.
In Europa heb ik de ICE als favoriet. De TGV en afgeleiden komen mij te claustrofobisch over.
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
En er hier zijn er nog die er al ingezeten hebbentrainlovertje schreef: ↑11 feb 2021, 19:55Niet de enige, ik ook! Begin maart 2020, een week voordat ons leven veranderde was dat, tussen Olten en Luzern. Niet aan hoge snelheid dus. Ik moet zeggen dat ik ze niet echt speciaal vond binnenin, maar zeker wel modern, comfortabel en aangenaam, zoals alle SBB-treinen...
Wie heeft er al in de Russische Velaro (Sapsan) gereden https://youtu.be/nZSfaAqtp-Y?t=918?
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Ok, ik ben aangenaam verrast dat er toch al wat Belgen de Giruno gebruikt hebben, bij mij blijft het voorlopig enkel beperkt tot het filmen van een vertrek in Zürich.
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Bestoeling, uitzicht, traject? Een Thalys zien rijden is prima, maar ik zit toch veel liever in een ICE Metropolitan (rijden die nog?). Ik twijfel: AVE kiezen, dan heb ik direct ook TGV, eendenbek en ICE in 1 stem. Denk dat ik de Railjet ook ergens in mijn top 5 zou zetten: comfort en uitzicht naar buiten; niet het buitenaanzicht.
-
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Metropolitans rijden nog, ik denk tegenwoordig voornamelijk tussen Berlijn en Frankfurt via Braunschweig/Hildesheim. Die zou ik persoonlijk ook heel hoog aanprijzen, gezien enkele tweedeklasrijtuigen daar een 2 + 1 opstelling kennen.kika schreef: ↑17 feb 2021, 13:46 Bestoeling, uitzicht, traject? Een Thalys zien rijden is prima, maar ik zit toch veel liever in een ICE Metropolitan (rijden die nog?). Ik twijfel: AVE kiezen, dan heb ik direct ook TGV, eendenbek en ICE in 1 stem. Denk dat ik de Railjet ook ergens in mijn top 5 zou zetten: comfort en uitzicht naar buiten; niet het buitenaanzicht.
Wat de Railjet betreft: zitcomfort vind ik daar toch wat minder, geen verstelbare zetels in tweede klasse. De laatste jaren toch wel een aantal keren met verstijfde rugmusculatuur uitgestapt..
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Zitvlak van Railjet zit ook te laag voor mij. Iets hoger en voetsteuntjes voor mensen met korte beentjes zou handig geweest zijn. Uiterlijk vind ik dan weer wél geslaagd.
Re: Wat is je favoriete HST deel 2
Hmm, misschien hebben jullie wel gelijk, zijn mijn herinneringen niet correct: te lang buiten wachten in de kou en dan *eindelijk* lekker warm voor een korte ritje, kindjes die willen rondrennen… en gewoon ook te lang geleden dat ik er nog in zat.