Verjaardag

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Verjaardag

Bericht door Shrek »

Het is vandaag de 15e verjaardag van het forum, joepie :)
Die bewuste 31e januari 2006 werd de huidige versie van het forum online gezet. Daarvoor waren er al andere versies van het forum, maar de crash van 30 januari 2006 luidde het tijdperk van het huidige forum in.
Op naar de volgende 15 jaar !
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verjaardag

Bericht door Steven »

Van die tijd zijn alweer heel wat leden verdwenen en nieuwe bijgekomen. Blij dat we er nog steeds zijn. Vele andere fora zijn in een stille dood gestorven. Zeker de groepen op facebook hebben veel overgenomen.
jpvdveer
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Verjaardag

Bericht door jpvdveer »

Dank aan de moderatoren! Het feit dat het forum er nog steeds is is denk ik niet in de laatste plaats aan jullie aanwezigheid, betrokkenheid en indrukwekkend kennisniveau te danken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verjaardag

Bericht door Steven »

De moderatoren trachten om hier een beetje orde te bewaren, niemand van ons is daarin perfect of alleswetende. We doen het vrijwillig en met plezier en passie :wink:
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Verjaardag

Bericht door joverwimp »

Vroeger kende ik enkel het forum van TreinTramBus.
Dat is een stille dood gestorven door gebrek aan moderatie; vreemd eigenlijk voor een organisatie met betaald personeel.
Het komt me voor dat heel wat forumbezoekers van TTB overgestapt zijn naar HGBTF.
Nog vele jaren toegewenst !
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Verjaardag

Bericht door rvdborgt »

joverwimp schreef: 02 feb 2021, 11:31 Vroeger kende ik enkel het forum van TreinTramBus.
Dat is een stille dood gestorven door gebrek aan moderatie; vreemd eigenlijk voor een organisatie met betaald personeel.
Volgens mij door gebrek aan deelname.

Groetjes,
Rian
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Verjaardag

Bericht door joverwimp »

rvdborgt schreef: 02 feb 2021, 14:37
joverwimp schreef: 02 feb 2021, 11:31 Vroeger kende ik enkel het forum van TreinTramBus.
Dat is een stille dood gestorven door gebrek aan moderatie; vreemd eigenlijk voor een organisatie met betaald personeel.
Volgens mij door gebrek aan deelname.

Groetjes,
Rian
waarom zou daar een gebrek aan deelname zijn en hier niet ?
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Verjaardag

Bericht door rvdborgt »

joverwimp schreef: 02 feb 2021, 18:24
rvdborgt schreef: 02 feb 2021, 14:37
joverwimp schreef: 02 feb 2021, 11:31 Vroeger kende ik enkel het forum van TreinTramBus.
Dat is een stille dood gestorven door gebrek aan moderatie; vreemd eigenlijk voor een organisatie met betaald personeel.
Volgens mij door gebrek aan deelname.
waarom zou daar een gebrek aan deelname zijn en hier niet ?
Wat de oorzaak van dat gebrek is, dat weet ik niet. Ik stel alleen maar vast dat er erg weinig berichten worden gepost.

Groetjes,
Rian
jpvdveer
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Verjaardag

Bericht door jpvdveer »

Een forum heeft te maken met netwerkeffecten - hoe meer gebruikers, hoe aantrekkelijker (in principe). Het omgekeerde kan dus ook gebeuren - door gebrek aan bijdragen gaan mensen afhaken waardoor het forum nog minder bijdragen krijgt en er nog meer mensen afhaken. Een neerwaartse spiraal kan het gevolg zijn. HGBTF is geen enorm groot forum maar het loont toch de moeite om er regelmatig een kijkje te nemen. Houden zo!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Verjaardag

Bericht door Steven »

Dank u, voor de complimentjes
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Verjaardag

Bericht door jan_olieslagers »

Was het forum TTB niet vooral gericht op gebruikers van diverse vormen van openbaar vervoer? Terwijl er hier een mix zit van gebruikers en insiders, weliswaar voornamelijk van de trein en veel minder van tram en bus. Daarvoor is het dan ook een treinenforum.

(( overigens: het zal intussen welbekend zijn dat ik me erger als het hier een intern nmbs-clubje wordt, maar dat is de prijs die men als outsider moet willen betalen voor insiderinformatie. Gelukkig zijn er ook insiders die het klootjesvolk tegemoet komen :) ))
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Verjaardag

Bericht door joverwimp »

rvdborgt schreef: 02 feb 2021, 20:01
joverwimp schreef: 02 feb 2021, 18:24
rvdborgt schreef: 02 feb 2021, 14:37
Volgens mij door gebrek aan deelname.
waarom zou daar een gebrek aan deelname zijn en hier niet ?
Wat de oorzaak van dat gebrek is, dat weet ik niet. Ik stel alleen maar vast dat er erg weinig berichten worden gepost.

Groetjes,
Rian
Vroeger was het een florissant forum. (waar je overigens ook actief was)
Een onderwerp als het GEN bv werd meer daan 40.000x bekeken; reizigerstellingen zelfs meer dan 80.000x
Maar toen het beheer werd stopgezet verscheen alsmaar meer storende niet terzake doende publiciteit zoals
http://www.treintrambus.be/actueel/foru ... tml#p10370
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Verjaardag

Bericht door groentje »

Bij mij zijn het vooral antwoordmeldingen die me terug naar het forum lokken. Hoe actiever ikzelf was, hoe actiever ik blijf. Een enkele uitzondering is SSC (Skyscrapercity.com), waar ik teveel zaken volgde, en ik merkte dat ik niet meer meekon, en dus maar helemaal stopte.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Verjaardag

Bericht door rvdborgt »

joverwimp schreef: 03 feb 2021, 10:40
rvdborgt schreef: 02 feb 2021, 20:01
joverwimp schreef: 02 feb 2021, 18:24 waarom zou daar een gebrek aan deelname zijn en hier niet ?
Wat de oorzaak van dat gebrek is, dat weet ik niet. Ik stel alleen maar vast dat er erg weinig berichten worden gepost.
Vroeger was het een florissant forum. (waar je overigens ook actief was)
Een onderwerp als het GEN bv werd meer daan 40.000x bekeken; reizigerstellingen zelfs meer dan 80.000x
Maar toen het beheer werd stopgezet verscheen alsmaar meer storende niet terzake doende publiciteit zoals
http://www.treintrambus.be/actueel/foru ... tml#p10370
Waardoor denk je dat het beheer is stopgezet en als dat zo zou zijn, dat er een verband zou zijn met het aantal actievelingen?

Groetjes,
Rian
joverwimp
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Verjaardag

Bericht door joverwimp »

rvdborgt schreef: 03 feb 2021, 14:01
joverwimp schreef: 03 feb 2021, 10:40
rvdborgt schreef: 02 feb 2021, 20:01
Wat de oorzaak van dat gebrek is, dat weet ik niet. Ik stel alleen maar vast dat er erg weinig berichten worden gepost.
Vroeger was het een florissant forum. (waar je overigens ook actief was)
Een onderwerp als het GEN bv werd meer daan 40.000x bekeken; reizigerstellingen zelfs meer dan 80.000x
Maar toen het beheer werd stopgezet verscheen alsmaar meer storende niet terzake doende publiciteit zoals
http://www.treintrambus.be/actueel/foru ... tml#p10370
Waardoor denk je dat het beheer is stopgezet en als dat zo zou zijn, dat er een verband zou zijn met het aantal actievelingen?

Groetjes,
Rian
Ik ben ook lid van TTB en meen me te herinneren dat er geen tijd meer gestopt zou worden in het forum. Als gevolg daarvan zie je her en der storende boodschappen. Bij hgbtf daarentegen worden die onmiddelijk verwijderd.
Plaats reactie