Concurrent schreef:Wagens staan nog steeds te Aachen-West , waar ik van verschiet.De goederentrein met M6 staat er nu al enkele dagen!Misschien nieuwsgierigen...
Misschien is er iets mis met de toelating op het DB Netz...
Herriner je misschien nog de transporten van de .5107 en de Prima naar (en van) Frankrijk...
Groeten,
Joris De Mol
Even voorstellen: ik ben Bas de Bruijn, in de MSTS-wereld beter bekend als RailHopper II en via Joshuah (NSNMBS) ben ik hier terecht gekomen
Om meteen maar eens even lekker op z'n hollands te zeuren: ik moet zeggen dat die M6-stuurstanden er werkelijk bijzonder beroerd uitzien. Het is net alsof ze nog een neus over hadden van een 13 en die erop hebben geplakt. Zelfs onze Nederlandse IRM ziet er beter uit. Mét gephotoshopte doorgetrokken gele band ziet het er al ietsje beter uit, maar het is jammer dat ze dit ervan hebben gemaakt. Ik had zelf liever een Duitse kop gezien (zoals op de nieuwste generatie Dosto's), dat oogt naar mijn mening een stuk moderner en gestroomlijnder.
duidelijk is al zeker dat meningen verschillen, laat iemand van moderne kunst zijn oordeel geven en die zou er nog iets totaal anders van maken dan wat hier al gezegd geweest is, kortweg een deel mensen zal tevreden zijn, een ander deel niet vrij simpel maar altijd juist
Over dat laatste kan ik niet oordelen, daar ik nog nooit per M6 vervoerd ben, maar volgens mijn bronnen zit het tamelijk beroerd (zeker op de langere afstanden), en is daarmee prima vergelijkbaar met ons IRM Hoe dan ook, het is inderdaad allemaal een kwestie van smaak, en dat is bij iedereen anders (gelukkig maar, stel je voor dat iedereen dezelfde smaak had, wat een saaie wereld zou het worden ).
Remmen doen ze zeker kweet dat nog op IC-G was op een dag dat er in sinaai, wanhoopsdaad was, en ineens stond daar AM 80 (alles naar beneden enzo, en toen remde hij, zeer fel, blikje frisdrank, kon ik vergeten Tzat ne treinbestuurder naast mij die er in Lokeren af moest (kleine coupe) en die moest enorm lachen, en ik ook. zonde van de zetels die vies waren.
Hé Bas!
Ik was sncf-sncb van CTF totdat ik eraf was getrapt.
Maar welkom hier, en over jou mening van die M6, ben ik het niet met je eens, maar meningen verschillen.
En de M6 staat nog steeds te Aachen-West!Ben afgelopen nacht maar eens een kijkje gaan nemen van dichtbij.Om nog even verder te vissen over die koppeling :
Er zijn bouten voorzien , maar voor wat?Zal een automatische koppeling alsnog volgen ?