Tram44 schreef: ↑24 mei 2020, 18:26
Wellicht zijn er nog steeds enkele lijnen waar een M6 niet kan rijden.
Volgens een bijlage bij de netverklaring van Infrabel zijn M6-rijtuigen verboden op
- alle lijnen met lijnnummer hoger dan 200 -
- op de lijnen 10 - 10/2 - 11 - 11/1 - 11A
- op lijn 37 tussen Welkenraedt en Hergenrath (sluit inzet naar Aachen of Köln uit)
- op lijn 44 Pepinster - Spa-Géronstère
- op lijn 109 Cuesmes - Harmignies (is ondertussen geschrapt!)
- op lijn 122 Zottegem - Geraardsbergen
- op lijnen 126 en 127 (ook die laatste is geschrapt)
- op lijnen 132/134 La Sambre - Mariembourg - Couvin.
De gegevens dateren wel van 2016, vandaar waarschijnlijk enkele overbodige verboden.
Lijn 37 Welkenraedt hergenrath is waarschijnlijk door de tunnel tussen de grens en Aachen Hbf.
overweg13 schreef:
Volgens een bijlage bij de netverklaring van Infrabel zijn M6-rijtuigen verboden op
- alle lijnen met lijnnummer hoger dan 200 -
- op de lijnen 10 - 10/2 - 11 - 11/1 - 11A
- op lijn 37 tussen Welkenraedt en Hergenrath (sluit inzet naar Aachen of Köln uit)
- op lijn 44 Pepinster - Spa-Géronstère
- op lijn 109 Cuesmes - Harmignies (is ondertussen geschrapt!)
- op lijn 122 Zottegem - Geraardsbergen
- op lijnen 126 en 127 (ook die laatste is geschrapt)
- op lijnen 132/134 La Sambre - Mariembourg - Couvin.
De gegevens dateren wel van 2016, vandaar waarschijnlijk enkele overbodige verboden.
Lijn 37 Welkenraedt hergenrath is waarschijnlijk door de tunnel tussen de grens en Aachen Hbf.
Of gewoon omdat er nooit toelating is aangevraagd naar Aken en er dus nooit is gekeken of het past - niet in de tunnel en niet op de rest van dat baanvak.
ianryckewaert13 schreef: ↑24 mei 2020, 22:18
Lijn 37 Welkenraedt hergenrath is waarschijnlijk door de tunnel tussen de grens en Aachen Hbf.
Of gewoon omdat er nooit toelating is aangevraagd naar Aken en er dus nooit is gekeken of het past - niet in de tunnel en niet op de rest van dat baanvak.
Het zal niet zomaar passen, maar de bovenleiding enkele centimeters verhogen is niet zo'n heel groot werk indien er geen problematisch lage bruggetjes zijn.
Dat de recent vernieuwde Buschtunnel een probleem is heel onwaarschijnlijk, deze uitspraak lijkt mij dan ook nergens op gebaseerd.
Weet er iemand hoeveel cm er over blijft tussen de draad en het dak van een M6 in het tunneltje van L25 onder L27 thv Sint Katelijne Waver?
De panto’s klappen daar ook steeds stevig naar omlaag
ostbahnhof schreef: ↑26 mei 2020, 19:55
Weet er iemand hoeveel cm er over blijft tussen de draad en het dak van een M6 in het tunneltje van L25 onder L27 thv Sint Katelijne Waver?
De panto’s klappen daar ook steeds stevig naar omlaag
Dat zal niet minder zijn dan op andere nipte plaatsen, het is geen problematisch punt waar speciale aandacht vereist is.
Ook voor de M7 zal er op die plaats dus geen enkel probleem zijn.
Dat filmpje is geplaatst in een privé groep, dus als je geen lid bent kan je het niet zijn.
Het geluid is een kruising van Desiro met een HLE18 precies.
Ducktape schreef:Dat filmpje is geplaatst in een privé groep, dus als je geen lid bent kan je het niet zijn.
Het geluid is een kruising van Desiro met een HLE18 precies.
Bij alle nieuwe treinen is het uniek dat geluid tijdens het optrekken.
Voor de mensen die het filmpje op Facebook niet kunnen zien, hier is er 1 op YouTube. Volledige stam M7 met voor- en achteraan een gemotoriseerd stuurrijtuig. https://youtu.be/iTsO3Q6HmMA