Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

De nieuwste aanwinst in de Beneluxdienst, Railpool lok 2861 met trein bij doorkomst te Leiden.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6783 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Marokko - 1994

Nog altijd rijden de 8 speciaal voor de ONCFM gebouwde "Break" treinstellen tussen Cassablanca, Rabat en de luchthaven op en neer.
Op de foto nog in de originele kleurstelling, ondertussen zijn ze al in hun 3de kleurstelling geschilderd.
In tegenstelling tot de NMBS stellen werden deze stellen al gelijk als driewagenstel afgeleverd.

Prachtig de rit welke ik toen maakte vanaf de luchthaven in zo'n treinstel, de kippen liepen los door het gangpad, de trein was afgeladen met koopwaar en een stoffige wind woei door de trein.
Welkom in Afrika :D .

Veel kijkplezier, Peter
(132.19 SF)
Bijlagen
132.19 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

FLP - Ferrovia Lugano - Ponte Tresa

De FLP heeft een smalspoorlijn vanuit Lugano welke in 1912 is geopend. Ooit waren er in dit gebied vier smalspoorlijnen, alleen deze 12 kilometer lange lijn is overgebleven. De spoorbreedte is 1000 mm.
In 1991 bezocht ik deze leuke lokaal lijn in het Italiaanse deel van Zwitserland.
Het faaie materieel op de foto rijdt nog steeds, echter voor de zichtbaarheid hebben de treinstellen tegenwoordig een witte voorzijde.

Veel kijkplezier, Peter
(110.14 - SF)
Bijlagen
110.14 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Strukton

Begin augustus 2002 stond de Strukton 302270 (ex. NS 2270) op het buitenterrein van de werkplaats Tilburg te wachten op verbouwing en modernisering waarbij de lok een flinke metamorfose zou ondergaan.

Veel kijkplezier, Peter
(14.53 - SF)
Bijlagen
14.53 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Strukton

Na vele maanden knutselen melde de werkplaats Tilburg dat de lok klaar was, dus een mooie gelegenheid om weer eens even op bezoek te gaan.
Veel was er aan de 302270 veranderd, zowel technisch als aan haar uiterlijk. Het was even wennen (vooral het motorgeluid....) maar het was een fraaie lok geworden. Meest opvallende was natuurlijk haar nieuwe huif, welke flink lager was dan de originele.
Dit was mogelijk doordat er qua formaat een veel kleinere dieselmotor was geplaatst.
Na een aantal jaren voor werk- en goederentreinen te hebben gereden werd de lok VST-07 (videoschouwtrein). Een makkie voor de lok, immers hoefde alleen nog maar los door het land te rijden, maar maakte wel enorm veel kilometers.

Veel kijkplezier, Peter
(14.74 - SF)
Bijlagen
14.74 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Smalspoor depot Volos 1996 (Griekenland)

Helaas toen niet meer in geheel bedrijfsvaardige staat, de bij Breda gebouwde smalspoormotorwagen A-14.

Veel kijkplezier, Peter
(144.129 - SF)
Bijlagen
144.129 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

SNCF - "Caravelles"

Tussen 1963 en 1970 werden deze twee-wagen dieseltreinen voor de SNCF gebouwd. De treinstellen bestonden uit een bak met motor en een stuurrijtuig.
In Frankrijk droegen ze de bijnaam "Caravelles", naar het gelijknamige vliegtuig uit die tijd. De motoren maakte volgens Frans spoorwegpersoneel ongeveer hetzelfde geluid.......
Ondanks dat een klein aantal treinstellen in de '90 jaren werd gemoderniseerd met oa een geheel nieuwe voorzijde, gingen de laatste treinstellen van dit type in 2009 buiten dienst.
Acht treinstellen zijn bewaard gebleven in Frankrijk bij verschillende museum organisaties.
Wie heden ten dage nog een "Caravelles" wil zien rijden in de reizigersdienst moet afreizen naar Roemenië, alwaar 18 treinstellen bij RegioTrans nog altijd op verschillende lokaallijnen dienst doen.

Veel kijkplezier, Peter
(43.46 - SF)
Bijlagen
43.46 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

"Wadloper"

In 1988 stond ik in Zuidbroek om aldaar nog wat van de klassieke beveiliging op de dia vast te leggen. Ik was nooit zo'n fan van die Wadlopers maar kon ze dus gelijk even meepakken op de foto's met de armseinen langs de lijn.
Op deze foto de NS 3230 te Zuidbroek.
Het was de tijd dat je nog gewoon langs het spoor kon lopen om een leuke fotolocatie te zoeken. Niemand in paniek en de treinen reden gewoon door.
Voor treinstel 3230 is er veel maar ook weinig veranderd. Sinds enkele jaren doet het treinstel dienst bij TFC in Roemenië. Een land waar je nog gewoon over de sporen mag lopen om een leuke plek te vinden. De spoorbaan hoort daar immers gewoon bij de vrije natuur en iedereen loopt erlangs of er overheen.

Na 27 jaren (!) zag ik begin juni 2015 treinstel 3230 in Roemenië weer terug op het station van Maneciu. Prima onderhouden stond het stel aldaar te wachten op vertrektijd in haar rode beschildering. En ook op die lijn volop armseinen.......

Aan het Roemeense TFC (Trans Feroviar Calatori) zijn 13 tweewagenstellen Type Wadloper verkocht. Het gaat hierbij om de 3202, 3208, 3210, 3214, 3216, 3218, 3220, 3223, 3224, 3227, 3228, 3229 en 3230. Zij werden in december 2011 naar Roemenië overgebracht, waar zij dienst doen vanuit Cluj-Napoca.

Veel kijkplezier, Peter
(02.736 - SF)
Bijlagen
02.736 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

2 juli 2015

Het was lekker weer om er even op uit te trekken :D .
Ondanks dat ik niet alles kon doen wat ik wilde, omdat er soms meer niet, dan wel reed...... toch nog een paar zonnige opnames gemaakt.
En ook niet onbelangrijk, ondanks de nodige vertraging ook nog weer thuis gekomen. Ondanks dat er toen "15 ernstige verstoringen" op het Nederlandse spoor waren !

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_7765-SF.JPG
IMG_7773-SF.JPG
IMG_7789-SF.JPG
IMG_7781-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Turkije - Spoorwegmuseum Camlik

Veel kijkplezier, Peter
(548 - SF)
Bijlagen
548 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Benelux treinstellen

Na het nemen van deze foto moest er even een sprintje getrokken worden, want ook te Den Haag HS heb ik deze combinatie nogmaals op de foto weten te zetten :D

Veel kijkplezier, Peter
(02.532 - SF)
Bijlagen
02.532 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Siemens VECTRON

De nieuwe lease maatschappij ELL (European Locomotive Leasing, opgericht maart 2014) stelt regelmatig nieuwe Vectron locomotieven in dienst. Schijnbaar valt er nog genoeg geld te verdienen in het goederenvervoer.
Op woensdag 29 juli 2015 kwam de op 28 juni 2015 in dienst gestelde Vectron 193 202 aan mijn camera voorbij te Döverden, een halte langs de spoorlijn Bremen<>Hannover. Met veel geluk is het zelfs een zonnige opname geworden, tussen de vele (onweers-)buien met harde stormachtige wind door.

Veel kijkplezier, PETER
(IMG_8142 -SF)
Bijlagen
IMG_8142 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

25 Jahre Deutsche Wiedervereinigung
Bijlagen
IMG_8135 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Baureihe VMS 1440

Verkehrsverbund MittelSachsen / Mitteldeutsche Regiobahn (Dresden) gaat vanaf juni 2016 rijden met een aantal treinstellen type Alstom Coradia Continental. Deze treinstellen zijn van de nieuwe deelserie, met een sterk gewijzigde voorzijde, waarvan er ook al een aantal dienst doen bij de DB.
Op dit moment wordt er met enige treinstellen in de omgeving Bremen proefgereden.
Tussen Bremen en Hannover kwam het treinstel aan mijn camera voorbij te Dörverden op 28 juli 2015.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_8092-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Stadler BLS MUTZ

De RABe 515, welke door BLS als type MUTZ (Moderner, Universeller TriebZug) wordt genoemd zijn elektrische dubbeldeks treinstellen bestemd voor regionaal vervoer bij de BLS in Zwitserland
De BLS plaatste op 30 maart 2010 een order bij Stadler Rail voor de bouw van 28 dubbeldeks treinstellen met een instap op het lage vloer gedeelte.
De waarde van de order bedroeg 494 miljoen Zwitserse frank. Op 20 maart 2012 kwam het eerste treinstel uit de fabriek.
De treinstellen bestaan uit twee motorwagens aan de kop en twee tussenrijtuigen zonder aandrijving. Deze treinstellen kunnen tot vier stuks gecombineerd rijden.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_5115 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie