Maar neen helemaal niet. Bijna heel de provincie Oost-Vlaanderen gaat erop vooruit.Stijn91 schreef:Dat vervoersplan is toch gewoon 1 grote grap.
Enkel tussen Denderleeuw en Geraardsbergen niet...
Maar neen helemaal niet. Bijna heel de provincie Oost-Vlaanderen gaat erop vooruit.Stijn91 schreef:Dat vervoersplan is toch gewoon 1 grote grap.
Daar gaan niet veel treinen rijden, elke dag is er wel een storing op L94.Shrek schreef:Maar neen helemaal niet. Bijna heel de provincie Oost-Vlaanderen gaat erop vooruit.Stijn91 schreef:Dat vervoersplan is toch gewoon 1 grote grap.
Enkel tussen Denderleeuw en Geraardsbergen niet...
Ah man, jij bent gewoon een van die vele kritische zagen waarvoor de NMBS gewoon niets goeds kan doen. Of de aansluiting is niet goed, of het plan is niet goed, of dit of dat ... Verhuis, of zwijg. Uw berichten zijn vaak nutteloos en altijd negatief. Hoe kan je nu op voorhand over een vervoersplan oordelen als je de uitvoering in de praktijk nog niet eens gezien hebt ? Als je het zoveel beter kan, organiseer zo'n plan dan eens zelf.Stijn91 schreef:Daar gaan niet veel treinen rijden, elke dag is er wel een storing op L94.Shrek schreef:Maar neen helemaal niet. Bijna heel de provincie Oost-Vlaanderen gaat erop vooruit.Stijn91 schreef:Dat vervoersplan is toch gewoon 1 grote grap.
Enkel tussen Denderleeuw en Geraardsbergen niet...
Het is lachwekkend en heel veel goeie zaken zie ik niet eigenlijk.
Je kan niet voor iedereen goed doen. En toch ziet dat plan er theoretisch helemaal zo slecht niet uit. Er verdwijnen misschien late en vroege treinen, op andere plaatsen komen er dan weer bij. De eerste trein die in Poperinge vertrekt is nu 4u 31, vanaf december word dat 4u 11. Laatste trein vertrekt maar om 22u 11 ipv 21h 31. Laatste trein komt aan om 23h 49 ipv 23h 31.groentje schreef:Ik begrijp dat je het constante gezeur beu bent, maar heeft hij dan ongelijk? Hij gaat er geen beetje op achteruit, maar massa's. En met hem nog heel wat andere mensen. Het is inderdaad te gemakkelijk om alle zonden Israëls op de rug van de NMBS te laden, maar je kan er niet onderuit dat dit plan voor heel wat mensen géén verbetering, en vaak zelfs een verslechtering in petto heeft. In absolute cijfers zijn er misschien meer mensen die iets hebben aan de veranderingen dan er mensen op achteruit gaan, maar die laatsten hebben vaak geen deftig alternatief meer. Of het moest de auto zijn, fijn toch, dat onze regering haar prioriteiten juist heeft.
Wacht zoals Steven zegt de routeplanner af, alsook de praktische invoering. Ik vind het positief dat Vichte er een latere trein bijkrijgt, maar ik heb daar toch niets aan. Als treinbestuurder heb je zelden gedaan voor 22u met een late dienst. Ik neem dan ook nooit nog een trein in Vichte. Het is dus niet dat het 'goed' is voor mij en ik blij ben. Het is eerder een onpartijdige kijk, aan een vroegere trein vanuit Poperinge heb ik ook niets, maar het is een vaststelling dat die er wel komt.Stijn91 schreef:Voor jou is het goed dus jij bent blij, voor mij veel minder dus ik ben niet blij. Ik verlies net geen 10 treinen. Vanuit Geraardsbergen moet je al 40 min. later, naar Geraardsbergen dan weer 30 min. vroeger omgekeerde wereld dus want er zijn heel weinig reizigers richting Geraardsbergen in de ochtend, dat men daar op de L-treinen in schrapt (met enkel stop in Ninove) wil ik nog begrijpen maar in plaats van 5 treinen naar Geraardsbergen (1 met stop overal en 4 met enkel stop in Ninove) zal het er nog 1 worden met stops overal.
Ik volg nu al een tijdje de storingen en als ik zie hoeveel storingen er tussen Halle en Geraardsbergen zijn dan zie ik ook dat ik ofwel veel treinen zal kunnen nemen met vertraging of ze worden afgeschaft, dat Infrabel is gaat uitzoeken wat er aan de hand is met lijn 94, meerdere keren per week is er daar wel een storing, leg maar eens uit dat een P-trein Geraardsbergen - Aalst afgeschaft is omdat er een storing is in Edingen, (P-trein Geraardsbergen - Edingen en dan leeg terug naar Edingen) maar wij zitten wel met een afgeschafte trein.
'S avonds zijn er tussen Geraardsbergen en Denderleeuw 5 treinen ( 1 met stop overal en 4 met enkel stop in Ninove), vanaf december blijft er enkel nog 1 over die overal stopt, een stad waar je dus met 1 trein per uur zit, dat men er dan nog 2 inlegt om de 2u met stops overal. Per uur vanaf 16u zijn er 3 P-treinen tot 18u, dan zijn er nog 2 tussen 18u en 19u, maar die P-treinen hebben een naar mijn mening slechte regeling.
Laatste trein is 2u vroeger, ga eens iets drinken en neem de laatste trein naar huis, moet je de trein al voor 22u nemen, gezellig en dat enkel voor grote steden en de luchthaven beter bereikbaar te maken.
Heb nooit begrepen waarom de IC uit Antwerpen moet stoppen en in Beveren en in Aalter; deze trein is in feite gedegradeerd tot een veredelde L verbinding; beide gemeenten hebben toch al een L verbinding!Treinen9880 schreef:Volgens het nieuwsblad zou de IC naar Antwerpen niet meer in Aalter stoppen. Dat stond zo in het vervoersplan die bekend is gemaakt februari/maart. Vanuit de gemeente Aalter is er gevraagd om de IC te behouden maar dat is nergens te vinden in de presentatie die vandaag online is gezet. Ik had die vraag deze week al gesteld aan de twitter van NMBS en die heeft mij gezegd dat ik moet afwachten tot de voorlopige dienstregeling online staat en dat is begin Juli. Dus nog geen duidelijkheid over wat het lot is voor de mensen die naar Antwerpen of Oostende moeten reizen.
Wat maakt dat eigenlijk uit dat Aalter en Beveren al een L-verbinding heeft en waarom zouden zij geen ic verbinding mogen hebben met Antwerpen/Oostende? We zitten nu met twee treinen die naar brussel gaan rijden waar ik niets op tegen heb. Maar waarom kan het niet dat er een stopt naar Brussel en een naar Antwerpen dan hebben de inwoners in de ruime omgeving van Aalter (Knesseare, Ruiselede,...) een goede verbinding met de kust, met regio Antwerpen en met Brussel en zelfs verder.ferry schreef:Heb nooit begrepen waarom de IC uit Antwerpen moet stoppen en in Beveren en in Aalter; deze trein is in feite gedegradeerd tot een veredelde L verbinding; beide gemeenten hebben toch al een L verbinding!Treinen9880 schreef:Volgens het nieuwsblad zou de IC naar Antwerpen niet meer in Aalter stoppen. Dat stond zo in het vervoersplan die bekend is gemaakt februari/maart. Vanuit de gemeente Aalter is er gevraagd om de IC te behouden maar dat is nergens te vinden in de presentatie die vandaag online is gezet. Ik had die vraag deze week al gesteld aan de twitter van NMBS en die heeft mij gezegd dat ik moet afwachten tot de voorlopige dienstregeling online staat en dat is begin Juli. Dus nog geen duidelijkheid over wat het lot is voor de mensen die naar Antwerpen of Oostende moeten reizen.