![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Werkzaamheden in Frankrijk, waardoor de 91 eerder uit Luxemburg moet vertrekken. Er was dan blijkbaar vanaf Brussel geen ander pad beschikbaar dan gewoon een uur eerder. En niemand had blijkbaar zin om iets anders te verzinnen, zoals door de boog bij Luxemburg met aansluitende pendels vanaf Aarlen en naar Bettembourg. Hoera enzo.benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegen
Zowel Köln als Parijs zijn sneller en, afhankelijk van het ticket goedkoper.K V B schreef:Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegen
Er zijn mensen die overstappen haten en dan zijn die andere oplossingen jammer genoeg niet aan de orde dan verkiezen ze die rechtstreekse verbinding. Zeker via Parijs is het een heel gedoe en tracht dat maar eens duidelijk te maken aan mensen die niet vertrouwd zijn met openbaar vervoer.K V B schreef:Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegen
Zekers wanneer je een DB Bahncard hebt kan je daar nog meer voordeel uit halen om via Köln te rijdenK V B schreef:Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegen
Dan stuur je ze toch beter via Duitsland:Kris G schreef:mijn ouders (al een beetje op leeftijd > dus hoe minder overstappen met die zware bagage hoe liever) gaan sowieso met die INT91 naar Sankt-Moritz : dat wordt dus thuis vertrekken om 04.00u om rond 21.00u in het hotel te geraken
het is 1050 km > die gemiddelde snelheid durf ik echt niet uit te rekenen
en die trein is echt verschrikkelijk duur, de voorlaatste keer heb ik het traject in 3 stukken (3 tickets dus
) ingedeeld en zo toch een 60 € uitgespaard op een H/T-traject : maar dit is toch gewoon niet te geloven dat het goedkoper is om je traject op te splitsen
het heeft redelijk wat opzoekwerk gevergd om die 60 € uit te sparen, niet iedereen gaat het zo ver zoeken natuurlijk, laatste keer trouwens gewoon het vliegtuig genomen en 200 €
uitgespaard