bahnrunner schreef:Ik weet niet of het bij jullie bekend is maar de Fyra word hier al Aldi-trein genoemd

Zeker, het kreeg in De Morgen bijna de ganze derde pagina, met die titel in het groot.
-De nachtmerrie van de spoormannen lijkt uit te komen: de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda doet zijn reputatie van 'knoeier' alle eer aan.
-Af en toe valt de HST uit, zoals AlexNL hier al omschreven heeft.
-Infrabel verdedigt zich dat de spoorlijn perfect in orde is, omdat de Thalys nul de botten problemen heeft.
-Een defecte computer zou volgens het personeel de oorzaak zijn. Veel spoormannen hielden hun hart vast voor de lancering, want de Fyra wordt immers gebouwd bij AnsaldoBreda, met een twijfelachtige reputatie.
Deze deed de goedkoopste aanbesteding voor de Fyra-treinen, 21 miljoen euro per stuk.
-Dat AB berucht is om late leveringen, ondervonden ook NS en NMBS. Om een Fyra-faillisement te voorkomen, moet Nederland een miljard euro uittrekken.
-Zowel Amerikaanse als Europese spoorwegmaatschappijen liepen een blauwtje op bij AB. De stad Boston noemde het contract met AB "de slechtste aankoop ooit". De slechtste werd echter gedaan door de Deense DSB met 83 dieseltreinen, waarvan er vijf jaar later nog maar 42 geleverd zijn, en al een deel van het spoor werden gebannen, en maar mochten terugkomen naar veiligheidsaanpassingen.
-AB wenste niet te reageren.