- De V250 is een schommelboot, erger dan VIRM. De trein wiegt de hele tijd en in de Groene Hart-tunnel is dit nog erger
- De airco is vrij luidruchtig aanwezig (vooral merkbaar bij stilstand)
- Er trillen allerlei zaken
- Sensors werken nog steeds slecht
- De automatische omroep klinkt zeer mechanisch (veel pauzes tussen zinsdelen), het is overduidelijk dat de buitenlandse talen niet zijn ingesproken door een native speaker en men heeft niet eens de moeite genomen om plaatsnamen zoals "Antwerpen Centraal" te vertalen of zelfs maar met de juiste tongval uit te spreken.
- Het plaatsbepalingsysteem is inaccuraat: bij het binnenrijden van de Brusselse NZV was de lichtkrant er nog steeds van overtuigd dat het volgende station Antwerpen Centraal zou zijn. Na het wegrijden van Brussel Centraal kwam het systeem ineens tot leven en werd omgeroepen dat het volgende station... Brussel Centraal zou zijn. De train manager corrigeerde dit vervolgens vrij snel.
- Het zitcomfort is het beste te vergelijken met een SLT - dit geldt ook voor de 1e klas. De oude VIRM die ik eerder vandaag had zat vele malen comfortabeler dan de V250.
Al met al, mijn eindoordeel: wat is dit voor rommel?
Italiaanse troep.
Twee weken geleden vroeg ik mij al af of ze die krengen niet ondertussen beter naar de sloop konden brengen, daar zat maar geen schot in. Tot mijn verbazing begonnen ze echt te rijden op 9 december... Vreselijk.
En dat kutverhaal van die kinderziektes is ook maar om een leek wat wijs te maken. Na zoveel jaar testen, en opnieuw testen, kan dit niet meer. En nog iets waar ik aan denk, aan die rotbek die eraan zit... Als dat nu zwaar begint te sneeuwen,
Dan zitten daar hopen sneew in die snavel, da wil ik toch wel eens zien, want daar hebben ze vast en zeker nog niet op getest.
En dan nog iets,
weet iemand van julie waarom die handtekening van Pininfarina er niet (meer) op staat op die trein ?
Ik rijd zelf met een Fiat, maar ook hier zal het deze keer de laatste zijn, allemaal defecten, vooral electronica, maar ook mechanisch belachelijk veel kosten al gehad. Mijn auto is van 2005, ne Fiat Stylo, nu werkt de ventilator weer niet, moet heel het dashbord voor afgebroken worden.. Echt ik heb het bekeken met die italiaanse brol. Mooi van buiten rot van binnen.
Ansaldo Breda gaat binnenkort de
ETR1000 bouwen voor de Italiaanse spoorwegen, maar hier gaat Bombardier een grote hand in hebben. Daar hoeven we dan geen tekeningetje van te maken dat dit wel een goed product gaat zijn. Jammer voor die FYRA, maar ik voorzie nog meer mankementen, echt wel. Trouwens ik vind die trein voorbijgestreefd, met max 250 km/uur op de teller. Hoeveel keer haalt die trein de 250 op het hele traject? Wat is de gemiddelde snelheid van dat ondng ?