Dat is nieuw voor me, wel een zeer begrijpelijke eis vanuit de klant/toelatende instanties gezien de problemen met AnsaldoBreda-producten elders in de wereld.Hobbes schreef:De klucht gaat trouwens verder, het laatste dat ik nu gehoord heb, na eerst positief nieuws gehad te hebben, is dat men 1.000km aan 1 stuk moet kunnen rijden zonder 1 storing te krijgen. Tot nader bericht schijnt dit niet te lukken.
Dat het niet wil lukken is wel zorgwekkend.
En daar komen ze nu pas achter?Verder zijn er ook problemen opgedoken met de deuren (men kan blijkbaar maar vanuit 1 rijtuig sluiten) en meer van dat fraais.
Over een faillissement van AnsaldoBreda kan ik op internet in ieder geval nog niets vinden, buiten wat speculatieve berichten van jaren geleden. Wel is bekend dat Finmeccanica AnsaldoBreda wil verkopen, Alstom heeft interesse.Ansaldo Breda zou trouwens failliet zijn (vandaag van twee onafhankelijke bronnen gehoord), ik weet niet of dit al oud nieuws is?
Bombardier zou enkele delen van Ansaldo Breda overnemen.