Ondertussen het ik het zelf geprobeerd en blijkbaar zit er geen affiche in... Een fout op Railtime dus.Ruben schreef:Op Railtime kies je bovenaan "Werfinfo". Kies de datum waarover je info wenst (in dit geval wellicht 9 april) en druk OK. Klik dan op het icoontje ter hoogte van Aywaille en dan onderaan op de knop "Details".jotie schreef:Volgens Railtime zijn er tussen 9 en 25 april werken ter hoogte van station Aywaille en wordt de treindienst aangepast. Voor meer info verwijst men naar gedetailleerde affiches die evenwel nergens te vinden zijn. Heeft iemand meer info? Ik zou daar volgend weekend lang moeten, dus zou ik het wel op prijs stellen om te weten waaraan ik me kan verwachten.
werken: in stations
Re: werken: in stations
Re: werken: in stations
Niet noodzakelijk een fout, soms gebeurt het dat de affiches slechts een dag of 3 van te voren online komen!Ruben schreef:Ruben schreef:Ondertussen het ik het zelf geprobeerd en blijkbaar zit er geen affiche in... Een fout op Railtime dus.
Re: werken: in stations
Toch vreemd dat er dan wel al een knop "Details" is. Dan zou men beter vermelden dat er binnenkort een gedetailleerde affiche beschikbaar zal zijn of zoiets.calabria schreef:Niet noodzakelijk een fout, soms gebeurt het dat de affiches slechts een dag of 3 van te voren online komen!Ruben schreef:Ruben schreef:Ondertussen het ik het zelf geprobeerd en blijkbaar zit er geen affiche in... Een fout op Railtime dus.
Re: werken: in stations
Dat vind ik nu ook wel gek, ja. Het tonen van een foutmelding-achtige pagina is niet de meest publieksvriendelijke werkwijze. Enfin, toch bedankt voor de gedane moeite. Ik kijk de kat dan wel wat verder uit de boom.
Re: werken: in stations
In het station van Lier worden de signalen blijkbaar vervangen.
Ik neem aan dat deze dan binnenkort zullen bediend worden vanuit Berchem
Ik neem aan dat deze dan binnenkort zullen bediend worden vanuit Berchem
Re: werken: in stations
Tussen nu en 2025 wordt heel het station van tienen + omgeving ervan vernieuwd.
Het stationsgebouw van Tienen dateert van voor 1850 en mag zich daarmee officieel het oudste station van België noemen. Helaas wil dat ook zeggen dat het aan een opknapbeurt toe is. Dat betekent meteen ook meer parkeerplaats, betere fietsenstallingen, een park en ruimte voor zowel wonen als werken. Dat zijn de bouwstenen van het masterplan dat de Tiense stationsbuurt nog tot 2025 in z'n greep zal houden. Kostprijs van de hele facelift: 31miljoen euro. De kosten worden gedeeld door de stad, de provincie, de NMBS-Holding en De Lijn.
De werken starten wellicht volgend jaar. In een eerste fase worden het stationsgebouw zelf, de sporenbundel, de perrons en het aanpalende postgebouw aangepakt. ‘Het stationsgebouw wordt vernieuwd, de sporenbundel wordt (opnieuw) overkapt en de perrons worden voorzien van trappen en liften', zegt schepen van Ruimtelijke Ordening Martine Rens (SP.A). ‘Dat moet het voor mindervaliden en mensen met kinderwagens makkelijker maken om de trein op te stappen, iets wat vandaag niet altijd evident is in Tienen. Naast het stationsgebouw komt ook een grote fietsenstalling voor zevenhonderd fietsen en een fietspunt.'
Ook nieuwe tunnels
De parkeerplaatsen aan de voorkant van het station verdwijnen. ‘Aan de achterkant van het station wordt tijdens de tweede fase van de heraanleg van de stationsbuurt een nieuwe parkeergarage gebouwd', zegt schepen Rens. ‘Die zal plaats bieden aan 1.650 wagens, zo'n tweehonderd meer dan vandaag. Het parkeergebouw komt achter de bestaande parking aan de achterzijde van het station. Die blijft tijdens de bouw van de parking open, zodat iedereen ook tijdens de werken zijn auto kwijt kan. Als de parkeergarage af is, wordt de huidige parking heraangelegd als park. Dat reikt van het Aardgat tot aan de Gete. Aan de achterkant van het station komt ook een fietsenstalling, met plaats voor tweehonderd fietsen. Zowel aan de voor- als aan de achterkant komt ook een kiss- and ridezone. De voor- en achterkant van het station worden met elkaar verbonden via een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel onder de sporen.'
Aan het dierenasiel
Er komt ook ruimte voor wonen en werken in de nieuwe stationsbuurt. ‘Aan de Tramstraat komen woongelegenheden en ook tussen de Mulkstraat en de Viaductstraat wordt een nieuwe woonwijk gepland', zegt schepen Rens. ‘Voorwaarde is wel dan er een nieuwe locatie gevonden wordt voor het dierenasiel, dat daar momenteel huist. Er is ook ruimte voor kantoren en voor kleine handelszaken die nodig zijn in een stationsbuurt. Ik denk bijvoorbeeld aan bakkers of krantenwinkels.'
In het stationsrapport van onze krant in 2009 scoorde het station van Tienen een matige zeven op tien. Pijnpunt was toen de gebrekkige toegankelijkheid door de te lage perrons en het gebrek aan roltrappen of liften op de perrons.
Re: werken: in stations
In FSN zijn ze op spoor 1 nu ook begonnen met de opbouw van het dak op het perron. De verhoging is al bijna afgewerkt. Het scheelt wel een pak als je vergelijkt met de perrons op de andere sporen.
Re: Oostende krijgt nieuw parkeergebouw
Mmm, als men dit een parkeergebouw noemt.. ik noem het eerder een hele nieuwe overkapping, inclusief parkeergebouw als bijkomstigheid. Maar zeker niet als hoofdonderdeel van dit project.
Het werd echter wel tijd, de gebogen blauwe perrons in Oostende hebben hun tijd nu ook gehad.
http://www.eurostation.be/nl/projecten.htm (kiezen voor Oostende in de dropdown)
Het werd echter wel tijd, de gebogen blauwe perrons in Oostende hebben hun tijd nu ook gehad.
http://www.eurostation.be/nl/projecten.htm (kiezen voor Oostende in de dropdown)
Re: werken: in stations
Ik denk eerder TBL1+ maar Berchem kan in 1 keer mee natuurlijk. Hoe lang zal het nog duren voordat de TBL1+ installatie werkt in Lier? (weet graag of er treinloze weekends zijn ofzo)Cipallieter schreef:In het station van Lier worden de signalen blijkbaar vervangen.
Ik neem aan dat deze dan binnenkort zullen bediend worden vanuit Berchem
Re: werken: in stations
31 miljoen euro voor het station van Tienen waar zo'n 1100 reizigers per dag opstappen, is dat nu niet overdreven?
Ik heb helemaal niks tegen renovatiewerken, maar het kan er bij mij niet in dat bepaalde stations 31 miljoen euro krijgen voor hun station + omgeving en dat het op andere haltes die ongeveer 500 reizigers hebben nog niet voorzien kan worden in voldoende schuilhuisjes en zitbanken...
Ik heb helemaal niks tegen renovatiewerken, maar het kan er bij mij niet in dat bepaalde stations 31 miljoen euro krijgen voor hun station + omgeving en dat het op andere haltes die ongeveer 500 reizigers hebben nog niet voorzien kan worden in voldoende schuilhuisjes en zitbanken...
Re: werken: in stations
Lijkt wel veel, voor inderdaad maar 1100 reizigers.
In Okegem lijkt het erop dat ze de perrons gaan verhogen.
In Okegem lijkt het erop dat ze de perrons gaan verhogen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Ik denk dat wij als leek weinig zicht hebben op de gangbare prijzen. Ongetwijfeld zal een groot deel van dat geld naar de stationsomgeving gaan en zal de gemeente voor dit laatste een flink deel bijdragen.
Re: werken: in stations
Tienen had in oktober 2009 4400 opstappende reizigers op een werkdagen staat daarmee in de top 50.
Re: werken: in stations
In Okegem (L90) zijn ze dus sinds gisteren begonnen aan het verhogen en vernieuwen van de perrons, dit zou half oktober voltooid moeten zijn.