Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
acba

Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door acba »

Ik keek net de wijzigingen op de productfiches van NMBS Europe eens na, en wat blijkt: de geldigheidsduur van de internationale tickets in de benelux zou gereduceerd zijn naar 1 (enkele reis) of 2 dag(en) (h/t).
De site van NS Hispeed vermeldt echter nog steeds een geldigheidsduur van 1 maand... kan het dat dit enkel geldt voor de tickets aangekocht bij NMBS?
acba

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door acba »

Net even getest, tickets uit NS-automaten zijn wel (nog) 1 maand geldig.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door rvdborgt »

acba schreef:Ik keek net de wijzigingen op de productfiches van NMBS Europe eens na, en wat blijkt: de geldigheidsduur van de internationale tickets in de benelux zou gereduceerd zijn naar 1 (enkele reis) of 2 dag(en) (h/t).
De site van NS Hispeed vermeldt echter nog steeds een geldigheidsduur van 1 maand... kan het dat dit enkel geldt voor de tickets aangekocht bij NMBS?
NS heeft de wijziging om technische redenen nog niet doorgevoerd - maar het komt binnenkort wel. Het is een afspraak tussen NS en NMBS. De reizigers hebben ze uiteraard niks gevraagd voordat ze de beslissing namen.

Groetjes,
Rian
flontarna

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door flontarna »

Ik vraag me af...
Is het dan mogelijk om in Nederland een ticket te kopen Essen - Amsterdam?
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door thejay »

flontarna schreef:Ik vraag me af...
Is het dan mogelijk om in Nederland een ticket te kopen Essen - Amsterdam?
Aan de automaten in ieder geval niet: je kunt daar alleen tickets NAAR België/Luxemburg of Duitsland kopen. Enkel en retour natuurlijk, dat wel.
flontarna

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door flontarna »

Ja, dat is wat ook al dacht.
Toch morgen eens vragen aan het loket daar...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door rvdborgt »

flontarna schreef:Ja, dat is wat ook al dacht.
Toch morgen eens vragen aan het loket daar...
Aan het loket kan het wel. Met 3,50 toeslag.

Groetjes,
Rian
reiziger123
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:01

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door reiziger123 »

Zijn er nog buitenlandse spoorwegmaatschappijen die internationale tickets verkopen met een lange geldigheidsduur?
In Nederland, België en Duitsland is die tijd voorbij.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door K V B »

reiziger123 schreef: 30 apr 2021, 10:45 Zijn er nog buitenlandse spoorwegmaatschappijen die internationale tickets verkopen met een lange geldigheidsduur?
In Nederland, België en Duitsland is die tijd voorbij.
Ik denk dat er sowieso nog weinig TCV tickets voor verre bestemming verkocht worden. Wil je bijvoorbeeld heen en terug naar Berlijn, dan kost heen en terug aan TCV tarief zo een 280 euro. Een 4 dagen in een maand Interrail pass kost 246,- ...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Geldigheidsduur TCV tickets weer omlaag?

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef: 03 mei 2021, 08:11
reiziger123 schreef: 30 apr 2021, 10:45 Zijn er nog buitenlandse spoorwegmaatschappijen die internationale tickets verkopen met een lange geldigheidsduur?
In Nederland, België en Duitsland is die tijd voorbij.
Ik denk dat er sowieso nog weinig TCV tickets voor verre bestemming verkocht worden. Wil je bijvoorbeeld heen en terug naar Berlijn, dan kost heen en terug aan TCV tarief zo een 280 euro. Een 4 dagen in een maand Interrail pass kost 246,- ...
Met BC50 is het een stuk minder natuurlijk. Maar in en naar Duitsland gebruiken denk ik veel mensen een Sparpreis.
De standaardgeldigheid is inmiddels 4 dagen (en sommige spoorwegen korten dat in naar 2 of 1 dag). Ik betwijfel of er nog ergens tickets te koop zijn met een langere geldigheidsduur.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie