Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Even een vraagje:
Deze VOSSLOH G1000BB doet dienst in Novara Boschetto, in Italie...
De nummering D100 004 is de nummer van deze loc, en is ingeschreven in Italie met het nummer 83 de voledige UIC code is 92 83 2 100 004-6 en de VKM code is I-SBBCI waarbij de CI voor Cargo Italie staat.
Vermits dat de SBB er ook voor iets tussen zit krijgt die lok ook nog eens een zwitsers nummer te beginnen met Am 842 014-3 met een controlegetal berekend volgens het zwitsers spoorwegnet.
Ik snap het hele plaatje niet meer:
Is deze lok nu van Vossloh ? Is deze lok geleased bij Vossloh ? Het nummer 100 004 is een nummer van Vossloh ?
Rijd deze loc voor SBB Cargo ? zoja, In Italie ? En hoe komt dat ? wat zijn de verdragen,overeenkomsten met beide landen ?
En hoe kan een lok het nummer 83 dragen en een VKM hebben die begint met I en SBB toegevoegd me CI ?
In Belgie zijn er ook goederenwagons die de VKM code dragen: F - Idem de Loks 5706, 5707 ex ECR's
Hoe zit dat allemaal in elkaar ?
Deze VOSSLOH G1000BB doet dienst in Novara Boschetto, in Italie...
De nummering D100 004 is de nummer van deze loc, en is ingeschreven in Italie met het nummer 83 de voledige UIC code is 92 83 2 100 004-6 en de VKM code is I-SBBCI waarbij de CI voor Cargo Italie staat.
Vermits dat de SBB er ook voor iets tussen zit krijgt die lok ook nog eens een zwitsers nummer te beginnen met Am 842 014-3 met een controlegetal berekend volgens het zwitsers spoorwegnet.
Ik snap het hele plaatje niet meer:
Is deze lok nu van Vossloh ? Is deze lok geleased bij Vossloh ? Het nummer 100 004 is een nummer van Vossloh ?
Rijd deze loc voor SBB Cargo ? zoja, In Italie ? En hoe komt dat ? wat zijn de verdragen,overeenkomsten met beide landen ?
En hoe kan een lok het nummer 83 dragen en een VKM hebben die begint met I en SBB toegevoegd me CI ?
In Belgie zijn er ook goederenwagons die de VKM code dragen: F - Idem de Loks 5706, 5707 ex ECR's
Hoe zit dat allemaal in elkaar ?
**********************************************************************************************************
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
SBBCI is volgens mij de Italiaanse dochter van SBBCargo.
Dan begint het te kloppen 83 Italië , I ook Italië, en SBBCI ook italiaans adres....
Van wie de lok is kun je niet altijd meer zien.... in het begin werd wel de eigenaar aangeduid, dat is stap voor stap geëvolueerd naar de huurder (of eigenaar)
Dan begint het te kloppen 83 Italië , I ook Italië, en SBBCI ook italiaans adres....
Van wie de lok is kun je niet altijd meer zien.... in het begin werd wel de eigenaar aangeduid, dat is stap voor stap geëvolueerd naar de huurder (of eigenaar)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Jaah, maar het blijft me toch nog onduidelijk hoe dat eigenlijk allemaal in zijn werk gaat.
Waarom zet SBB een splinternieuwe vossloh lok in, om in Italie te gaan rond bollen ? Zijn dat dan mischien hun vrachten die ze vervoeren ? En dan die 2 verschillende (UIC) nummers
Waarom zet SBB een splinternieuwe vossloh lok in, om in Italie te gaan rond bollen ? Zijn dat dan mischien hun vrachten die ze vervoeren ? En dan die 2 verschillende (UIC) nummers
**********************************************************************************************************
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Volgens mij heet het nummer officieel NVR (National Vehicle Register) nummer, enkele noemen het nog UIC.
Er kunnen rustig nog andere nummers en codes opstaan, type nummers BB1700, maar ook eigen nummers van de huurder, van de eigenaar.
Is ook zo bij het hernummerde NMBS materieel, ook de bussen van "De Lijn" hebben nog een "eigen" nummer.
Bij DB is er nog een nummer om in te voeren in hun LZB beveiliging, die kan die extra lange nummers nog niet aan.
Het doel was EEN nummer maar voorlopig is het nog een chaos...duurt waarschijnlijk tot alle landen hun databases de lange nummers kunnen "verteren".
Alhoewel de evolutie om het nummer te binden aan de "huurder" zal leiden tot veel geschilder en geplak.
Er kunnen rustig nog andere nummers en codes opstaan, type nummers BB1700, maar ook eigen nummers van de huurder, van de eigenaar.
Is ook zo bij het hernummerde NMBS materieel, ook de bussen van "De Lijn" hebben nog een "eigen" nummer.
Bij DB is er nog een nummer om in te voeren in hun LZB beveiliging, die kan die extra lange nummers nog niet aan.
Het doel was EEN nummer maar voorlopig is het nog een chaos...duurt waarschijnlijk tot alle landen hun databases de lange nummers kunnen "verteren".
Alhoewel de evolutie om het nummer te binden aan de "huurder" zal leiden tot veel geschilder en geplak.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
De 57-ers (of toch een deel) zijn ingeschreven bij de franse dochter van NMBS-Logistics On Site Rail en er zouden ook nog 2 BB1000 moeten zijn, namelijk de eerste locomotieven die ooit in open-acces-dienst waren in Frankrijk.sammarco1 schreef:Even een vraagje:
(...)
In Belgie zijn er ook goederenwagons die de VKM code dragen: F - Idem de Loks 5706, 5707 ex ECR's
Hoe zit dat allemaal in elkaar ?
Volgens mij moet je nu een vergunning van operator hebben om locomotieven te kunnen inschrijven, iets wat de meeste leasingmaatschappijen niet hebben (voor heel europa) (i.v.m. verzekeringen?).dentheo schreef:SBBCI is volgens mij de Italiaanse dochter van SBBCargo.
Dan begint het te kloppen 83 Italië , I ook Italië, en SBBCI ook italiaans adres....
Van wie de lok is kun je niet altijd meer zien.... in het begin werd wel de eigenaar aangeduid, dat is stap voor stap geëvolueerd naar de huurder (of eigenaar)
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Waarom niet? De wil treinen in eigen regie helemaal tot in Novarra rijden, en heeft daar dus locomotieven voor nodig. De SBB kom je tegenwoordig ook veel in Duitsland tegen, en het zou met niet verbazen indien we haar binnenkort ook in Antwerpen zien...sammarco1 schreef: Waarom zet SBB een splinternieuwe vossloh lok in, om in Italie te gaan rond bollen ? Zijn dat dan mischien hun vrachten die ze vervoeren ? En dan die 2 verschillende (UIC) nummers
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Het is natuurlijk zo dat het bij spoorwegvoertuigen vaak om puur financiële leasing gaat, niet operationele leasing, dus logisch dat het de huurder is die er op staat. Dat de SBB ook haar eigen nummers er op aanbrengt heeft ook zo zijn reden. Er zit bij de SBB een bepaalde logica in. Als een SBB mederwerker "Am 842 014-3" leest weet hij direct om wat voor een soort locomotief het gaat, en hoe snel die mag rijden. Ik kan mij inbeelden dat de SBB dat voorlopig nog niet overboord wil gooien.dentheo schreef: Het doel was EEN nummer maar voorlopig is het nog een chaos...duurt waarschijnlijk tot alle landen hun databases de lange nummers kunnen "verteren".
Alhoewel de evolutie om het nummer te binden aan de "huurder" zal leiden tot veel geschilder en geplak.
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Vermits de SBB of Zwitserland geen deel uitmaken van de EEG, zit wat van in.... Een UIC nummer, europees, en een eigen nummer, nationaal...
Die loc zal dan wel gelased zijn bij Vossloh.... Maar het zit toch wel gecompliceerd in elkaar vind ik. I-SBB
Ik denk dat je het echt moet gaan zoeken in het systeem van de Vehicle keepers Marking (VKM) wil je dat tegoed begrijpen.
Die loc zal dan wel gelased zijn bij Vossloh.... Maar het zit toch wel gecompliceerd in elkaar vind ik. I-SBB
Ik denk dat je het echt moet gaan zoeken in het systeem van de Vehicle keepers Marking (VKM) wil je dat tegoed begrijpen.
**********************************************************************************************************
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Zwitserland is formeel geen lid van de EEG (die overigens niet meer bestaat, dat heet EU heden ten dage) maar past wel veel EU wetgeving toe. Wat het spoor betreft heeft Zwitserland het grootste deel van het Europese "spoorpakket" overgenomen, en is wat dit betreft zelfs een van de betere leerlingen in de klas...sammarco1 schreef:Vermits de SBB of Zwitserland geen deel uitmaken van de EEG, zit wat van in.... Een UIC nummer, europees, en een eigen nummer, nationaal...
Vandaar dat Zwitserland al de verschillende onderdelen van het hele ERMTS systeem (ETCS, TSI etc...) aan het invoeren is.
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Misschien omdat het bij hen niet opgelegd is dat ze het met meer "goesting" doenK V B schreef: Zwitserland is formeel geen lid van de EEG (die overigens niet meer bestaat, dat heet EU heden ten dage) maar past wel veel EU wetgeving toe. Wat het spoor betreft heeft Zwitserland het grootste deel van het Europese "spoorpakket" overgenomen, en is wat dit betreft zelfs een van de betere leerlingen in de klas...
Alles heeft natuurlijk te maken met het feit dat Zwitserland er voor gekozen heeft om zoveel mogelijk transitverkeer via de spoorweg te laten doen, dan kan je natuurlijk niet anders dat de regelgeving van de omringende EU zoveel mogelijk over te nemen en het zo aantrekkelijk mogelijk maken om het vrachtverkeer via de spoorwegen te laten verlopen.Vandaar dat Zwitserland al de verschillende onderdelen van het hele ERMTS systeem (ETCS, TSI etc...) aan het invoeren is.
Tevens zal ook wel spelen dat zij geen almachtige staatsmonopolist (met bijhorende overmachtige vakbonden) te beschermen hebben tegen buitenlandse "indringers".
Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI
Er is anders wel behoorlijk wat wrevel bij SBB-Cargo machinisten dat DB machinisten tegenwoordig al tot in Erstfeld (begin van de noordelijke helling naar de Gotthard) rijden. Dat vinden ze "loondumping", en het heeft inderdaad tot spanningen geleid. Noch niet tot stakingen, maar in Zwitserland bestaat er ook geen stakingsbescherming zoals in België.pietje schreef:Dat is ook zo onderhandeld met de EU. Zwitserland heeft (met goedkeuring van de EU) een tol op vrachtwagens ingevoerd, en in ruil heeft het het grootste deel van het spoorpaket van de EU overgenomen.K V B schreef:Alles heeft natuurlijk te maken met het feit dat Zwitserland er voor gekozen heeft om zoveel mogelijk transitverkeer via de spoorweg te laten doen, dan kan je natuurlijk niet anders dat de regelgeving van de omringende EU zoveel mogelijk over te nemen en het zo aantrekkelijk mogelijk maken om het vrachtverkeer via de spoorwegen te laten verlopen.Vandaar dat Zwitserland al de verschillende onderdelen van het hele ERMTS systeem (ETCS, TSI etc...) aan het invoeren is.Tevens zal ook wel spelen dat zij geen almachtige staatsmonopolist (met bijhorende overmachtige vakbonden) te beschermen hebben tegen buitenlandse "indringers".