ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
-
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
gisteren 29/12 was het ook weer prijs ICE 18 reed slechts tot Leuven en ICE 15 tegentrein naar Frankfurt heeft niet gereden ...
vandaag 30/12 rijdt ICE 15 via oude lijn 37 tussen Luik en Aken ... blijkbaar mogen ze met dit weer niet op LGV lijn 3 wellicht probleem met ECTS level 2 ? (tegentrein 18 naar Brussel had ook 30' vertraging bij aankomst in Brussel.
toch vreemd want Thalys PBKA stellen rijden altijd over LGV lijn 3 in alle weersomstandigheden zelfs met veel sneeuw maar dan weliswaar aan lagere snelheid dan 250 km/U
de keertijden in Brussel-Zuid en Frankfurt zijn zeer kort maar 50 minuten als er dan een vertraging is dan geeft dit een dominoeffect verder de ganse dag
van de 17 ICE 3 Baureihe 406 stellen staan er wellicht wat aan de kant want richting Amsterdam rijden ze niet verder dan Emmerich dat zou er op kunnen wijzen dat ze niet onder de NS spanning wellicht kunnen rijden
vandaag 30/12 rijdt ICE 15 via oude lijn 37 tussen Luik en Aken ... blijkbaar mogen ze met dit weer niet op LGV lijn 3 wellicht probleem met ECTS level 2 ? (tegentrein 18 naar Brussel had ook 30' vertraging bij aankomst in Brussel.
toch vreemd want Thalys PBKA stellen rijden altijd over LGV lijn 3 in alle weersomstandigheden zelfs met veel sneeuw maar dan weliswaar aan lagere snelheid dan 250 km/U
de keertijden in Brussel-Zuid en Frankfurt zijn zeer kort maar 50 minuten als er dan een vertraging is dan geeft dit een dominoeffect verder de ganse dag
van de 17 ICE 3 Baureihe 406 stellen staan er wellicht wat aan de kant want richting Amsterdam rijden ze niet verder dan Emmerich dat zou er op kunnen wijzen dat ze niet onder de NS spanning wellicht kunnen rijden
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Niet alle ICE3 zijn gehomologeerd voor L3. Slechts een 4-tal, als ik mij niet vergis. Vandaar dat de verbindingen Bru-Frankfurt soms worden omgeleid via L37, omdat een niet-L3-gehomogeerd stel wordt gebruikt.railtravelmanager schreef:gisteren 29/12 was het ook weer prijs ICE 18 reed slechts tot Leuven en ICE 15 tegentrein naar Frankfurt heeft niet gereden ...
vandaag 30/12 rijdt ICE 15 via oude lijn 37 tussen Luik en Aken ... blijkbaar mogen ze met dit weer niet op LGV lijn 3 wellicht probleem met ECTS level 2 ? (tegentrein 18 naar Brussel had ook 30' vertraging bij aankomst in Brussel.
toch vreemd want Thalys PBKA stellen rijden altijd over LGV lijn 3 in alle weersomstandigheden zelfs met veel sneeuw maar dan weliswaar aan lagere snelheid dan 250 km/U
de keertijden in Brussel-Zuid en Frankfurt zijn zeer kort maar 50 minuten als er dan een vertraging is dan geeft dit een dominoeffect verder de ganse dag
van de 17 ICE 3 Baureihe 406 stellen staan er wellicht wat aan de kant want richting Amsterdam rijden ze niet verder dan Emmerich dat zou er op kunnen wijzen dat ze niet onder de NS spanning wellicht kunnen rijden
Dat, of er is een probleem met de boord-ETCS.
Ik ken niks van de homologaties is Nl, maar in ieder geval kunnen alle 406'en onder 1,5kV rijden.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Zoland de stellen ATB hebben en onder 1,5kV (praktijk is 1,8kV) kunnen rijden, mogen ze Nederland in.
Momenteel rijden er twee setjes van 3xV rond, gister de 482+899+883 en 444+479+866.
Momenteel rijden er twee setjes van 3xV rond, gister de 482+899+883 en 444+479+866.
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Vanavond was het weer koekenbak. De ICE 10 vertrok vandaag in Keulen, in plaats van Frankfort. Daar was er evenwel niets geregeld en werden de passagiers naar de volgende ICE geleid richting Keulen. Deze trein wachtte vervolgens een twintigtal minuten in Frankfort om reizigers naar Amsterdam mee aan bood te nemen. Ook die trein vertrok uit Keulen. In Keulen aangekomen was er wel aansluiting voorzien naar Amsterdam, maar niet naar Brussel. Reizigers voor Brussel mochten de RE 1 naar Aken nemen om daar dan wortel te schieten. Na enige tijd kwam er toch iemand van DB opdagen die voor de gestrande passagiers twee taxi's arrangeerde. Een uurtje geleden zijn we effectief in Brussel aangekomen...
Het aantal uren vertraging die ik de voorbije week in Duitsland heb opgelopen zijn niet meer te tellen. Het is vreselijk. Hier en daar rijdt een RB of RE volgens het boekje, maar de IC's en ICE's rijden met vertraging, met een gewijzigde samenstelling of helemaal niet. Bij alle mogelijke treintypes doen zich storingen voor, het is dus zeker niet beperkt tot de ICE 3.
Het aantal uren vertraging die ik de voorbije week in Duitsland heb opgelopen zijn niet meer te tellen. Het is vreselijk. Hier en daar rijdt een RB of RE volgens het boekje, maar de IC's en ICE's rijden met vertraging, met een gewijzigde samenstelling of helemaal niet. Bij alle mogelijke treintypes doen zich storingen voor, het is dus zeker niet beperkt tot de ICE 3.
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Je kunt ook zelf een taxi naar Welkenraedt organiseren om daar een van de laatste treinen te halen (rijtijd ca. 25 min. voor 35-40 euro). Maar zorg dan wel dat je een doorgaand treinkaartje hebt, anders is de terugbetaling problematisch.jotie schreef:Vanavond was het weer koekenbak. De ICE 10 vertrok vandaag in Keulen, in plaats van Frankfort. Daar was er evenwel niets geregeld en werden de passagiers naar de volgende ICE geleid richting Keulen. Deze trein wachtte vervolgens een twintigtal minuten in Frankfort om reizigers naar Amsterdam mee aan bood te nemen. Ook die trein vertrok uit Keulen. In Keulen aangekomen was er wel aansluiting voorzien naar Amsterdam, maar niet naar Brussel. Reizigers voor Brussel mochten de RE 1 naar Aken nemen om daar dan wortel te schieten. Na enige tijd kwam er toch iemand van DB opdagen die voor de gestrande passagiers twee taxi's arrangeerde. Een uurtje geleden zijn we effectief in Brussel aangekomen...
Groetjes,
Rian
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
En op die trein zat ik dus. Goed, ik had 30 minuten "over" in mijn reisplan, dus in eerste instantie geen probleem. In Frankfurt Flughafen op ICE 207 naar Karlsruhe gestapt. Kwamen echter met +15 daar aan en ik kon dus nog net IC 200 naar Basel zien vertrekken... Maar gelukkig zat er vlak achter de vertraagde EC Basel - Chur, dus ik kwam al met al slechts met +15 in Basel aan. Daar eindigde de trein overigens. Totdat de DB de zaak weer onder controle heeft laat de SBB alle internationale treinen uit Duitsland aan de grens keren, en legt ze binnenlands vervangende treinen in.railtravelmanager schreef: vandaag 30/12 rijdt ICE 15 via oude lijn 37 tussen Luik en Aken ...
Zo kort zijn die keertijden ook weer niet. DB is SNCF niet...de keertijden in Brussel-Zuid en Frankfurt zijn zeer kort maar 50 minuten als er dan een vertraging is dan geeft dit een dominoeffect verder de ganse dag
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Gisteren in Basel zag ik ook dat bijna alle ICE's uit duitsland vertragingen hadden van soms meer als een uur wegens ijsvorming ofzoiets
Bij de volledig binnenlandse SBB treinen was de grootste vertraging 4 minuten
Bij de volledig binnenlandse SBB treinen was de grootste vertraging 4 minuten
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Bedankt voor deze info. Best bij de SBB mijn reisinformatie voor vertrek opzoeken dus? Hoe doen ze het omgekeerd (naar Duitsland dus)?K V B schreef:Daar eindigde de trein overigens. Totdat de DB de zaak weer onder controle heeft laat de SBB alle internationale treinen uit Duitsland aan de grens keren, en legt ze binnenlands vervangende treinen in.
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Je kan eigenlijk gewoon volgende vuistregel hanteren: Als je op tijd aan de grens bent, dan ga je ook op tijd op je eindbestemming zijn (maar mischien ga je een keer extra moeten overstappen. Ben je met vertraging aan de grens, dan kom je met +30, +60 enz (afhankelijk van hoeveel vertraging) op je doel aan. De SBB probeert zoveel mogelijk het binnelandse verkeer op tijd te laten rijden.kika schreef:Bedankt voor deze info. Best bij de SBB mijn reisinformatie voor vertrek opzoeken dus?K V B schreef:Daar eindigde de trein overigens. Totdat de DB de zaak weer onder controle heeft laat de SBB alle internationale treinen uit Duitsland aan de grens keren, en legt ze binnenlands vervangende treinen in.
Ze keren gewoon treinen aan de grens. Dus een aankomende ICE vertrekt dan in Basel weer naar Duitsland, en het is aan DB welke trein die rijd.Hoe doen ze het omgekeerd (naar Duitsland dus)?
Nu als er nu toevallig een ICE in Basel aankomt op een tijdstip dat ie toch verder naar Interlaken of Zürich kan doorrijden dan doen ze dat nog wel, echter op dit moment zijn meldingen als dit de regel:
De SBB heeft een aantal vervangingstreinen klaar staan. Meestal is dat ouder materiaal, maar voor de treinen richting Bern is het wel altijd EW IV...Fahrzeugstörung: ICE 279
Fahrzeugstörung: ICE 279 von Berlin Ostbhf ab 12:20 über Göttingen 14:55 - Mannheim Hbf 17:36 - Freiburg (Breisgau) Hbf 19:01 - Basel SBB 20:01 - Bern 21:07 - Spiez 21:35 nach Interlaken Ost an 21:56 hat 15 Minuten Verspätung.
Der Zug endet in Basel SBB.
Es verkehrt rechtzeitig ein Ersatzzug Basel SBB - Interlaken Ost.
Der Zug verkehrt ohne Speisewagen.
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Ik heb ook al een paar keer de reis met de taxi mogen afwerken. Leuk als je dan in plaats van 21.30 in Brussel-Zuid (en 25 min later in mijn beddeke) aan te komen nog van geluk mag spreken als je de laatste metro haalt.
Volgens mij zit er teveel electronica in die dingen. En als de computer zegt: "heden geen treinverkeer" dan is dat ook zo. Terwijl je bij de stoomlok nog ergens aan kon sleutelen.
Wat mij ook opvalt is de "vijandige" houding tussen NMBS en DB op dit traject. Bij uitgevallen treinen wordt je niet onbureaucratisch op de volgende geholpen, nee zeker...
Dan mag de Thalys in Duitsland eens tijdje stoppen (zonder duidelijke reden) dan weer de ICE in Welkenraedt uren voor een rood licht staan schilderen.
En telkens de paraplu open (c'est pas moi, c'est l'autre) aan het loket.
Volgens mij zit er teveel electronica in die dingen. En als de computer zegt: "heden geen treinverkeer" dan is dat ook zo. Terwijl je bij de stoomlok nog ergens aan kon sleutelen.
Wat mij ook opvalt is de "vijandige" houding tussen NMBS en DB op dit traject. Bij uitgevallen treinen wordt je niet onbureaucratisch op de volgende geholpen, nee zeker...
Dan mag de Thalys in Duitsland eens tijdje stoppen (zonder duidelijke reden) dan weer de ICE in Welkenraedt uren voor een rood licht staan schilderen.
En telkens de paraplu open (c'est pas moi, c'est l'autre) aan het loket.
Peter Bottenberg die ooit nog machinist op de stoomlocomotief wou worden
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Ik heb nooit problemen gehad om bij een uitgevallen (of gemiste) ICE een Thalys te nemen, noch omgekeerd. Het staat zelfs expliciet in de bijzondere voorwaarden voor de ICE en Thalys op het traject Brussel - Köln dat je dit kan. Als ze aan het loket niet meewerken gewoon instappen...peterbot schreef: Wat mij ook opvalt is de "vijandige" houding tussen NMBS en DB op dit traject. Bij uitgevallen treinen wordt je niet onbureaucratisch op de volgende geholpen, nee zeker...
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
En dan zitten wij, de trainmanagers; op onze Thalys met de problemen zoals overbezetting en zo
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Dus? Ik hoop dat er nog voldoende andere, wel positieve, momenten in jullie job zit?TMTHALYS schreef:En dan zitten wij, de trainmanagers; op onze Thalys met de problemen zoals overbezetting en zo
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Aangenaam reizen in een overvolle ICE is het inderdaad niet, maar toch minder onaangenaam dan ergens stranden omdat de communicatie fout gaat tussen de verschillende vervoerders.
Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit
Zelf heb ik er ook nog nooit een probleem mee gehad, maar ik hoor regelmatig indianenverhalen daaromtrent. Mensen die bijvoorbeeld op 27.12 werden geconfronteerd met een afgeschafte ICE 11 werden niet naar de eerstvolgende Thalys geleid, maar naar de eerstvolgende ICE, waarvan hier elders het verhaal staat dat die uiteindelijk quasi leeg vertrok wegens een gebrek aan communicatie door Infrabel. De pechvogels wou men dan nog eens op een latere ICE zettenK V B schreef:Ik heb nooit problemen gehad om bij een uitgevallen (of gemiste) ICE een Thalys te nemen, noch omgekeerd. Het staat zelfs expliciet in de bijzondere voorwaarden voor de ICE en Thalys op het traject Brussel - Köln dat je dit kan. Als ze aan het loket niet meewerken gewoon instappen...peterbot schreef: Wat mij ook opvalt is de "vijandige" houding tussen NMBS en DB op dit traject. Bij uitgevallen treinen wordt je niet onbureaucratisch op de volgende geholpen, nee zeker...