ik heb een vraagje. Stel dat ge sfeerfoto's van het spoor, bovenleiding(spalen), e.d. wilt maken op een plaats waardat in het weekend geen enkele trein voorbij komt(zowel geen goederen- als geen reizigersverkeer).
Is het dan verboden om op de sporen te gaan staan om foto's te nemen?
Hallo,
Als je een foto wilt nemen van midden in het spoor, stel je dan op een overweg
(en maak natuurlijk dat je weg bent als deze zou beginnen rinkelen )
Groeten,
Joris De Mol
ik heb een vraagje. Stel dat ge sfeerfoto's van het spoor, bovenleiding(spalen), e.d. wilt maken op een plaats waardat in het weekend geen enkele trein voorbij komt(zowel geen goederen- als geen reizigersverkeer).
Is het dan verboden om op de sporen te gaan staan om foto's te nemen?
mvg
Hoe is het toch mogelijk, altijd in dat spoor willen kruipen.
Ja, dat blijft verboden. Omdat uitzonderlijk verkeer nooit kan worden uitgesloten, van werktreinen, gecharterde ritten, etc. Zelfs wanneer een spoor buiten dienst is, moet je nog opletten.
groentje schreef:Ja, dat blijft verboden. Omdat uitzonderlijk verkeer nooit kan worden uitgesloten, van werktreinen, gecharterde ritten, etc. Zelfs wanneer een spoor buiten dienst is, moet je nog opletten.
HLE 2302 schreef:L24 is een beheerde lijn om over te steken tijdens wandelingen precies.
Euh, een beheerde lijn? Je bedoelt zeker "een begeerde" lijn.
Nu lijn 24 onder draad is gebracht, is het een stuk gevaarlijker geworden daarop te wandelen, want toen er enkel dieseltreinen reden, hoorde je die lang op voorhand aankomen. Een elektrische trein hoor je veel minder.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ik meen nog altijd dat een weg oversteken waar per uur enkele honderden auto's voorbijkomen zeker zo gevaarlijk is....
Alleen is de kans op "vallen" iets groter natuurlijk.
dentheo schreef:Alleen is de kans op "vallen" iets groter natuurlijk.
Dat is het gevaar, als je valt en niet op tijd kunt opstaan... Daarbij, een auto kan nog remmen of uitwijken, maar op het moment dat een treinbestuurder iemand op de sporen ziet, is het meestal te laat. En je hebt ook veel minder kans een aanrijding met een trein te overleven dan een aanrijding met een auto.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.