Hoi,
Ik zou graag te weten komen waar die metalen kaartjeskniptangen (die glanzende) te verkrijgen zijn of waar die gefabriceerd zijn.
Ik zou er zo een heel deel nodig hebben om op een bedrijf te gebruiken om bonnen mee af te punten.
Deze zullen dan wel gefabriceerd worden met andere opdruk natuurlijk.
Ik vindt er zelfs geen afbeeldingen van op het net.
Zijn die trouwens nog in gebruik nu met die elektronische bakjes die de begeleiders hebben
kaartjeskniptang treinbegeleider
Re: kaartjeskniptang treinbegeleider
Tuurlijk bestaan de kniptangen nog. Om de loketkaartjes (de beruchte "kartonnen flappen") mee te ontwaarden.Svennen schreef: Zijn die trouwens nog in gebruik nu met die elektronische bakjes die de begeleiders hebben
Maar op jouw eigenlijke vraag weet ik geen antwoord...
Re: kaartjeskniptang treinbegeleider
Thanks, ik denk dat ik die informatie moeilijk te pakken zal krijgen
Trammist schreef:Tuurlijk bestaan de kniptangen nog. Om de loketkaartjes (de beruchte "kartonnen flappen") mee te ontwaarden.Svennen schreef: Zijn die trouwens nog in gebruik nu met die elektronische bakjes die de begeleiders hebben
Maar op jouw eigenlijke vraag weet ik geen antwoord...
Re: kaartjeskniptang treinbegeleider
Hallo,
De blauwe stempeltangen van de treinbegeleiders van de NMBS worden gemaakt door ZIFA: http://www.zifa-gmbh.de. Zulke tangen kosten met een knippertje erin ongeveer € 225, zonder knippertje (alleen stempelen) ongeveer € 150, afhankelijk ook van de indeling van de stempelafdrukken. De fabriek maakt de tangen op bestelling ook voor individuele belangstellenden, maar natuurlijk niet zó, dat er verwarring met de tangen van vervoerbedrijven of andere gebruikers kan ontstaan. Tip: Vraag bij een eventuele bestelling om een andere kleur dan blauw, b.v. rood; saai grijs is standaard (en o.a. in Duitsland, Nederland en Zwitserland in gebruik).
Van ongeveer 1969 tot 2002 hadden de treinwachters/treinbegeleiders in België stempeltangen van MAKO in gebruik. Het inleggen van een vers inktlintje was een heel gedoe; de ZIFA-tangen hebben een lintcassette. De zaalwachters hadden van ca. 1969 - 1982 MAKO-kniptangen in gebruik, die op de achterzijde boven het ronde gaatje de datum en het tangnummer als droogstempel aangaven. (Die tangen waren gerenoveerde exemplaren die voorheen bij de DB een ovaal gaatje maakten en een ander tangnummer hadden.) MAKO bestaat niet meer.
Als uw belangstelling uitgaat naar een 'gewone' kniptang, die alleen een gaatje maakt of een gaatje met daarboven een nummer-droogstempeltje, dan komt http://www.gering-zangen.de in beeld. Zij kunnen wel 1.000 verschillende kniptekens leveren.
Bij de huidige dollarkoers zijn tangen (met alleen knipteken) uit Amerika wat goedkoper, ook inclusief verzendkosten en belasting: Bonney-Vehslage (http://www.bvtoolco.com) en M.C. Mieth (http://www.ticketpunch.com). Goedkope 'blikken' tangen komen van o.a. http://www.mcgillinc.com.
Oude kniptangen en MAKO-stempeltangen (ex-DB) zijn geregeld op internetveilingen te vinden: ticket punch, Schaffnerzange, Fahrkartenzange enz.
Ticketpunch
(kniptangenverzamelaar)
De blauwe stempeltangen van de treinbegeleiders van de NMBS worden gemaakt door ZIFA: http://www.zifa-gmbh.de. Zulke tangen kosten met een knippertje erin ongeveer € 225, zonder knippertje (alleen stempelen) ongeveer € 150, afhankelijk ook van de indeling van de stempelafdrukken. De fabriek maakt de tangen op bestelling ook voor individuele belangstellenden, maar natuurlijk niet zó, dat er verwarring met de tangen van vervoerbedrijven of andere gebruikers kan ontstaan. Tip: Vraag bij een eventuele bestelling om een andere kleur dan blauw, b.v. rood; saai grijs is standaard (en o.a. in Duitsland, Nederland en Zwitserland in gebruik).
Van ongeveer 1969 tot 2002 hadden de treinwachters/treinbegeleiders in België stempeltangen van MAKO in gebruik. Het inleggen van een vers inktlintje was een heel gedoe; de ZIFA-tangen hebben een lintcassette. De zaalwachters hadden van ca. 1969 - 1982 MAKO-kniptangen in gebruik, die op de achterzijde boven het ronde gaatje de datum en het tangnummer als droogstempel aangaven. (Die tangen waren gerenoveerde exemplaren die voorheen bij de DB een ovaal gaatje maakten en een ander tangnummer hadden.) MAKO bestaat niet meer.
Als uw belangstelling uitgaat naar een 'gewone' kniptang, die alleen een gaatje maakt of een gaatje met daarboven een nummer-droogstempeltje, dan komt http://www.gering-zangen.de in beeld. Zij kunnen wel 1.000 verschillende kniptekens leveren.
Bij de huidige dollarkoers zijn tangen (met alleen knipteken) uit Amerika wat goedkoper, ook inclusief verzendkosten en belasting: Bonney-Vehslage (http://www.bvtoolco.com) en M.C. Mieth (http://www.ticketpunch.com). Goedkope 'blikken' tangen komen van o.a. http://www.mcgillinc.com.
Oude kniptangen en MAKO-stempeltangen (ex-DB) zijn geregeld op internetveilingen te vinden: ticket punch, Schaffnerzange, Fahrkartenzange enz.
Ticketpunch
(kniptangenverzamelaar)
Re: kaartjeskniptang treinbegeleider
mijn god, is er dan voor alles een verzamelaar dat met treinen te maken heeft?
maar goed, is er hier iemand gespecialiseerd in vormpjes knippen?
http://www.youtube.com/watch?v=fomVkIUE ... re=related
maar goed, is er hier iemand gespecialiseerd in vormpjes knippen?
http://www.youtube.com/watch?v=fomVkIUE ... re=related
Re: kaartjeskniptang treinbegeleider
Deze NMBS stempeltang van de firma Zifa kost inclusief knippertje ca. 425 euro en kan je enkel aangeraken mist toestemming van de NMBS.ticketpunch schreef:Hallo,
De blauwe stempeltangen van de treinbegeleiders van de NMBS worden gemaakt door ZIFA: http://www.zifa-gmbh.de. Zulke tangen kosten met een knippertje erin ongeveer € 225, zonder knippertje (alleen stempelen) ongeveer € 150, afhankelijk ook van de indeling van de stempelafdrukken. De fabriek maakt de tangen op bestelling ook voor individuele belangstellenden, maar natuurlijk niet zó, dat er verwarring met de tangen van vervoerbedrijven of andere gebruikers kan ontstaan. Tip: Vraag bij een eventuele bestelling om een andere kleur dan blauw, b.v. rood; saai grijs is standaard (en o.a. in Duitsland, Nederland en Zwitserland in gebruik).
Van ongeveer 1969 tot 2002 hadden de treinwachters/treinbegeleiders in België stempeltangen van MAKO in gebruik. Het inleggen van een vers inktlintje was een heel gedoe; de ZIFA-tangen hebben een lintcassette. De zaalwachters hadden van ca. 1969 - 1982 MAKO-kniptangen in gebruik, die op de achterzijde boven het ronde gaatje de datum en het tangnummer als droogstempel aangaven. (Die tangen waren gerenoveerde exemplaren die voorheen bij de DB een ovaal gaatje maakten en een ander tangnummer hadden.) MAKO bestaat niet meer.
Als uw belangstelling uitgaat naar een 'gewone' kniptang, die alleen een gaatje maakt of een gaatje met daarboven een nummer-droogstempeltje, dan komt http://www.gering-zangen.de in beeld. Zij kunnen wel 1.000 verschillende kniptekens leveren.
Bij de huidige dollarkoers zijn tangen (met alleen knipteken) uit Amerika wat goedkoper, ook inclusief verzendkosten en belasting: Bonney-Vehslage (http://www.bvtoolco.com) en M.C. Mieth (http://www.ticketpunch.com). Goedkope 'blikken' tangen komen van o.a. http://www.mcgillinc.com.
Oude kniptangen en MAKO-stempeltangen (ex-DB) zijn geregeld op internetveilingen te vinden: ticket punch, Schaffnerzange, Fahrkartenzange enz.
Ticketpunch
(kniptangenverzamelaar)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jan 2021, 14:48
Re: kaartjeskniptang treinbegeleider
goede dag, ik heb een oude mako kniptang op de kop kunnen tikken ik las in voorgaande berichten dat Mako niet meet bestaat. dus heb ik de link van ZIFA bekeken . weet er iemand of de lintcassetesq van ZIFa passen in de oude MAKO knipttang?