Hulp/info over Lijn24

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
juniorfotograaf

Hulp/info over Lijn24

Bericht door juniorfotograaf »

Hallo,

Hierbij mijn 1ste bericht als nieuweling op dit forum.
Ik zit met een paar vragen en hoop dat ik mag stellen(en dat ik daarvoor in dit topic goed zit)
Vandaag ben ik naar Lijn 24 geweest voor pas de 2e keer(1ste keer was het rotweer een jaar of 5 terug,en ging toen op goed geluk op pad daar.
Helaas waren de fotos niks geworden,dus nat en berooid maar huiswaarts gekeerd na enkele uren.
Vandaag ging het vele malen beter maar ik vroeg me enkele dingen af,hier komen de vragen.
1) Hoe heet het stuk lijn van de tunnel naar het vroeger vaak gebruikte bruggetje dat halfverwege tunnel en viaduct/brug van Moresnet?
Is dat ook al Moresnet of hoort gebied bij Gemmenich ?
2) Is er daar nou nog variatie in locs of is het net als vandaag 90% reeks 28 ?
3) Nu was het er best druk met treinen,maar is dat doordeweeks nu nog drukker daar ?
4) Zijn er ook nog dienstregelingen te vinden van wat er over lijn 24 rijd ? ,vroeger had ik daar een site voor maar die doet t blijkbaar niet meer.
Hopelijk heeft iemand nog actuele info,met waarnodig uitleg over eventueel gebruikte verkortingen om plaatsnamen te kunnen lezen.

Foto's van vandaag zal ik nog wel plaatsen ergens. (indien er al een plek voor is hoor ik t graag)
Mocht iemand trouwens weten hoe ik achter treinbestemmingen en afkomst kan komen van de gemaakte fotos dan zou ik ook dat erg op prijs stellen.

Alvast bedankt voor de hulp en info.
Shrek

Re: Hulp/info over Lijn24

Bericht door Shrek »

Welkom op het forum :wink:
Ik kan niet alles beantwoorden maar met 2 vragen kan ik je wel verderhelpen:
De spoorlijn die, vanuit Duitsland gezien, aftakte voor het viaduct was lijn 39 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_39)
Zoals je wel gemerkt hebt is er niet veel variatie, het merendeel van de treinen is met reeks 28. Reeks 77 en class 66 kan je er soms ook zien. Maar vroeger was daar ook al niet veel variatie hoor, toen was het gewoon 90% reeks 55 :wink:
junior

Bericht door junior »

juniorfotograaf schreef: 4) Zijn er ook nog dienstregelingen te vinden van wat er over lijn 24 rijd ? ,vroeger had ik daar een site voor maar die doet t blijkbaar niet meer.
Hopelijk heeft iemand nog actuele info,met waarnodig uitleg over eventueel gebruikte verkortingen om plaatsnamen te kunnen lezen.
Kijk hier :
http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/s ... hp#kaw-gmn
juniorfotograaf

Bericht door juniorfotograaf »

Bedankt voor deze info,zal de genoemde site is met een bezoekje gaan vereren.
Plaats reactie