Assistentietoeslag internationale tickets
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Het is vooral die idiote cursor die de automaten onhandelbaar maakt. Ik doe tegenwoordig alles op GoPass10 (tenzij ik naar het buitenland ga, wat ik nog maar één keer per trein gedaan heb), en voor een GP10 hoef ik maar 3 keer op het scherm te tikken, dus dat gaat wel, maar ik kocht ooit eens voor mijn grootouders 2 seniorentickets Herentals-Blankenberge h/t, op een automaat in... Antwerpen (aansluiting met de bus). En daar ze we ook 5 minuten bezig geweest, ik bekloeg me al dat ik hen niet gewoon naar het loket gestuurd had.
Daarom ga ik meestal naar Berchem... of nu tegenwoordig in het Kievitgedeelte! Zeer rustig in tegenstelling tot de Astridplein-zijde.Kristofke schreef:Ik heb die lelijke automaten altijd veel te verspreid over het station gevonden.
In Antwerpen centraal staan er maximum 2 naast elkaar.
En dan staan er ook nog maar twee aan de loketten, de overige zijn van die afhaaltoestellen.
Het lijkt me beter om die dingen te concentreren op enkele bepaalde punten, en dicht bij de loketten er een stuk of vijf naast elkaar te zetten. Toch zeker om de gemiddelde gebruiker al snel enige tijd bezig is om een ticket te kopen aan die automaten waarbij dikwijls de touchscreens zo slecht zijn afgesteld dat je nooit de letter krijgt die je wou intypen voor de stationsnaam.
(knip)thejay schreef:Ik probeerde vanmiddag eens een onlineticket te boeken: Weekendretour van Antwerpen-C naar Purmerend.
Aan het loket kan dat dus wel, vorig jaar ook gedaan.
Zonet dus maar aan het loket te Berchem gehaald voor volgend weekend...
Is tijdelijk, tot de NMBS automaten installeert die ook met chipkaarten overweg kunnen.The Magical taz schreef:Mensen met een gecombineerd MIVB NMBS abonnement kunnen niet eens aan een automaat het abonnement verlengen.
Dankzij de Mobib kaart kunnen we nu elke keer weer gaan aanschuiven.
Leve de vooruitgang...
Trouwens, als je er zoveel last van hebt: neem een los abonnement bij de MIVB. Je betaalt evenveel als voor een gecombineerd abonnement (dat gewoon de optelsom van beide is), maar je kunt je MIVB-MOBIB-kaart overal opladen (340 GO-automaten, 19 KIOSK, BOOTIK online...) en bovendien kun je ook nog andere producten op je MOBIB-kaart laden, zoals een contract voor 10 ritten om iemand mee te nemen. Met de NMBS-kaarten is dit voorlopig niet mogelijk.
Op zaterdag vertrekt de laatste Benelux om 22:22 uit Brussel-Centraal, om 22:41 uit Mechelen en om 23:00 uit Antwerpen naar Amsterdam.Steven schreef:De laatste benelux is nog voor 22u Brussel buiten en in Brussel zuid is er een loket open 24/24 en in de andere stations is dat ook tot 22u normaal dus dat kan nooit een probleem zijn. In Antwerpen centraal komt deze aan om 22u en dat is ook nog binnen de openingsuren van het loket aldaar.
Groetjes,
Rian
Tijdelijk... Dus nieuwe automaten tegen 2015? Of eerder tegen 2020? Sorry, maar dat is flauwekul. De NMBS biedt een treinkaart NMBS+MIVB aan, welaan, dan kan ze er verdorie ook maar beter voor zorgen dat die op een fatsoenlijke manier gevalideerd kunnen worden. Dat hoeft trouwens geenszins noodzakelijk aan een automaat hoor, ik ga graag naar een loket, maar dan moet de wachttijd daar niet langer zijn dat maximaal 5 minuten. Nu sta ik iedere keer 20 minuten in de rij.MIVB-reiziger schreef: Is tijdelijk, tot de NMBS automaten installeert die ook met chipkaarten overweg kunnen.
Trouwens, als je er zoveel last van hebt: neem een los abonnement bij de MIVB. Je betaalt evenveel als voor een gecombineerd abonnement (dat gewoon de optelsom van beide is), maar je kunt je MIVB-MOBIB-kaart overal opladen (340 GO-automaten, 19 KIOSK, BOOTIK online...) en bovendien kun je ook nog andere producten op je MOBIB-kaart laden, zoals een contract voor 10 ritten om iemand mee te nemen. Met de NMBS-kaarten is dit voorlopig niet mogelijk.
Mocht de NMBS nu op andere vlakken zo geweldig presteren inzake klantgerichtheid en dienstverlening, zou ik dat met de mantel der liefde bedekken, maar die aangekondigde balietoeslag heeft mij razend gemaakt. Vanaf nu klaag ik over alles, maar dan ook over alles bij de ombudsdienst. Na de laatste tariefverhoging had ik mezelf voorgenomen dat het hèn geld ging kosten, welaan, met enige vertraging zal ik woord houden. Ik ben het gebrek aan dienstverlening echt zo beu als koude pap.
En als je een jaarabo hebt is 20 min aanschuiven eens per jaar echt wel de hel he 
Als je over dergelijke zaken klaagt kan ik me best voorstellen dat je op alles zaagt ook op de dingen die het niet waard zijn om op te zagen, wat is de gemiddelde Belg toch een grote zaag op vanalles en nog wat maar voor de rest allemaal in hetzelfde bedje ziek blijven door er niets aan te doen en voor alles achterpoortjes zoeken..
Je kan ontevreden zijn over bepaalde zaken maar bepaalde mensen maken er hier haast een persoonlijke vete van. Wat lost het op? Niets in mijn ogen.
Er zijn nieuwe automaten op komst zoveel is zeker, dat ze er beter gisteren dan vandaag stonden is voor iedereen duidelijk, de huidige toestellen zijn hun tijd voorbij. Maar door alles aan te klagen bij de ombudsdienst geef je die mens enkel teveel werk ook voor zaken waar hij niets aan kan doen. Gevolg? de tijd die hij moet besteden aan zaken die echt waarde hebben en waar hij echt iets aan kan doen slinkt weg als sneeuw voor de zon.
Dat is gelijk de dokter die zich moet bezig houden met mensen die een loopneus hebben terwijl de wachtzaal volzit met mensen die meer aandacht nodig hebben ook die dokter zal dan zijn tijd anders moeten verdelen.

Als je over dergelijke zaken klaagt kan ik me best voorstellen dat je op alles zaagt ook op de dingen die het niet waard zijn om op te zagen, wat is de gemiddelde Belg toch een grote zaag op vanalles en nog wat maar voor de rest allemaal in hetzelfde bedje ziek blijven door er niets aan te doen en voor alles achterpoortjes zoeken..
Je kan ontevreden zijn over bepaalde zaken maar bepaalde mensen maken er hier haast een persoonlijke vete van. Wat lost het op? Niets in mijn ogen.
Er zijn nieuwe automaten op komst zoveel is zeker, dat ze er beter gisteren dan vandaag stonden is voor iedereen duidelijk, de huidige toestellen zijn hun tijd voorbij. Maar door alles aan te klagen bij de ombudsdienst geef je die mens enkel teveel werk ook voor zaken waar hij niets aan kan doen. Gevolg? de tijd die hij moet besteden aan zaken die echt waarde hebben en waar hij echt iets aan kan doen slinkt weg als sneeuw voor de zon.
Dat is gelijk de dokter die zich moet bezig houden met mensen die een loopneus hebben terwijl de wachtzaal volzit met mensen die meer aandacht nodig hebben ook die dokter zal dan zijn tijd anders moeten verdelen.
Nu heeft jotie daar wel een punt, hoor, Steven. Je neemt een (jaar)abonnement om net van al dat gezever aan het loket af te zijn. Je koopt een gecombineerd abonnement om dezelfde reden. Dan mag dat wel een beetje vlotten.
Maar het vlot dus niet. Waarom? Ergens is er blijkbaar een probleem met die NMBS-mobibkaarten. De normale procedure lijkt me dat je zorgt dat je spullen werken vooraleer je ze verkoopt, en als er toch nog problemen mee zijn, dan geef je, als commerciële geste, een korting of iets dergelijks.
Ondertussen kan ik ook alleen maar MIVB-reiziger gelijk geven, en aanraden om 2 verschillende abonnementen te nemen. Want met mijn MTB-abonnement heb ik nog nooit problemen gehad.
Maar het vlot dus niet. Waarom? Ergens is er blijkbaar een probleem met die NMBS-mobibkaarten. De normale procedure lijkt me dat je zorgt dat je spullen werken vooraleer je ze verkoopt, en als er toch nog problemen mee zijn, dan geef je, als commerciële geste, een korting of iets dergelijks.
Ondertussen kan ik ook alleen maar MIVB-reiziger gelijk geven, en aanraden om 2 verschillende abonnementen te nemen. Want met mijn MTB-abonnement heb ik nog nooit problemen gehad.
ik stelde gewoon in vraag of 20 min aanschuiven op zich een probleem is. ik zei niks over de procedures op zich 

20' is niet onoverkomelijk. Maar het is wel vervelend. En als dat ligt aan de procedure, is er toch wat voor te zeggen om de boel eens grondig te onderzoeken, en om de klager gelijk te geven.
De vraag is eerder of de wachttijd ontstaat door een bepaalde procedure dan door de hoeveelheid personeel die op dat moment beschikbaar is. ik merk voor mezelf meestal (aan de loketten internationaal verkeer in Brussel) een mengeling van factoren op:
Hoeveelheid mensen met vragen/aankopen (dat is elke dag weer een gok om te weten hoeveel volk je moet inzetten).
Het systeem dat niet perfect is (kan altijd verbeterd worden)
Het personeel dat niet altijd even vlot met een pc om kan gaan (kan aangepakt worden met bijscholing al is ook daar een grens in)
Dit komt vrij eenvoudig omdat niet iedereen daar om dezelfde reden staat en dus andere verwachtingen heeft.
Hoeveelheid mensen met vragen/aankopen (dat is elke dag weer een gok om te weten hoeveel volk je moet inzetten).
Het systeem dat niet perfect is (kan altijd verbeterd worden)
Het personeel dat niet altijd even vlot met een pc om kan gaan (kan aangepakt worden met bijscholing al is ook daar een grens in)
Dit komt vrij eenvoudig omdat niet iedereen daar om dezelfde reden staat en dus andere verwachtingen heeft.
Dat is een reden te meer om in grote stations als Brussel-Noord een of meer afzonderlijke loketten of ruimtes te voorzien voor de internationale ticketten.Steven schreef:Dit komt vrij eenvoudig omdat niet iedereen daar om dezelfde reden staat en dus andere verwachtingen heeft.
In Brussel-Noord gaat men nu vanaf maandag het internationaal loket afschaffen en de internationale ticketten verkopen aan de gewone loketten.
Andere stations zullen waarschijnlijk volgen.
En dan durft men nog 7 euro extra vragen voor "klanten die voor hun aankopen een beroep willen doen op de persoonlijke begeleiding van een professionele verkoper".
De financiële situatie van de NMBS-groep is zo dramatisch geworden dat men nu dergelijke paniek maatregelen neemt.
En dan vindt de Raad van Bestuur nog dat de CEO's het in 2008 zo goed hebben gedaan dat ze nu weer 6 % opslag krijgen op hun monsterloon van bijna 500.000 euro.
Nee, voor een jaarabonnement wil ik wel 20 minuten aanschuiven, maar ik werk nu eenmaal met maandabonnementen. Op zich zou ik inderdaad een jaarabonnement kunnen aanschaffen, maar dan moet ik wel in een keer ongeveer 2500 euro ophoesten, terwijl ik dat door mijn werkgever slechts in stukjes krijg terugbetaald. Mijn financiële planning afstemmen op de 'klantgerichtheid' van de NMBS gaat mij bovendien ook net ietsje te ver, zoals je wel zal begrijpen.Steven schreef:En als je een jaarabo hebt is 20 min aanschuiven eens per jaar echt wel de hel he![]()
Ge kunt toch ook je ticket kopen wanneer je merkt dat het niet zo druk is (bv als je je abonnement gaat verlengen). Is het s'morgens te druk, ga dan s'avonds langs of koop het in het opstapstation of in het afstapstation (waar je duidelijk merkt dat er altijd minder mensen staan).jotie schreef:Nee, voor een jaarabonnement wil ik wel 20 minuten aanschuiven, maar ik werk nu eenmaal met maandabonnementen. Op zich zou ik inderdaad een jaarabonnement kunnen aanschaffen, maar dan moet ik wel in een keer ongeveer 2500 euro ophoesten, terwijl ik dat door mijn werkgever slechts in stukjes krijg terugbetaald. Mijn financiële planning afstemmen op de 'klantgerichtheid' van de NMBS gaat mij bovendien ook net ietsje te ver, zoals je wel zal begrijpen.Steven schreef:En als je een jaarabo hebt is 20 min aanschuiven eens per jaar echt wel de hel he![]()
Of ja dat doe ik toch, ik heb een campuskaart en ik koop me nieuwen zo tussen de 8 en de 10e rit. Ik ga gewoon langs wanneer er een keer weinig volk staat.
inderdaad is het vrij logisch om voor een binnenlands abo niet te gaan aanschuiven aan de loketten van het drukste station van het land, dat is een marteling die je vrij vlot zelf kan voorkomen.