Assistentietoeslag internationale tickets
Re: Assistentietoeslag internationale tickets
Maar vind je het dan wel aanvaardbaar dat je bepaalde producten alleen maar aan het loket (dus met toeslag) kan kopen? Het lijstje van rvdborgt is niet eens volledig, bijvoorbeeld ook de Benelux-Tourrail is alleen maar aan het loket te krijgen. Voor al deze kaarten of formules is de balietoeslag dus een prijsverhoging. Niet meer of niet minder. En dan ben ik tegen. Op het ogenblik dat ik alle kaartjes die ik wil uit de automaat krijg, dan wil ik nog wel eens opnieuw praten over een balietoeslag.
Blijkbaar is niemand hier op de hoogte van het feit dat die fameuze assistentietoeslag van 7 euro al vanaf 5 juli wordt aangerekend voor telefonische bestellingen.K V B schreef:Hoe zit het overigens me de telefonische verkoop? Kan je voor die tickets die je niet on line kan bestellen bij de telefonische verkoop terecht?
Haha, ik wist het.Adler schreef:Blijkbaar is niemand hier op de hoogte van het feit dat die fameuze assistentietoeslag van 7 euro al vanaf 5 juli wordt aangerekend voor telefonische bestellingen.

Laatst gewijzigd door thomaslj op 20 aug 2010, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan mij in princiepe wel vinden in zo'n toeslag maar:
1. Ik vind het bedrag véél te hoog, 0.5-1 € lijkt mij ook al ontradend te werken en het is niet de fout van de klant dat alles zo lang duurt, omdat het zo ingewikkeld is.
2. Tevens vind ik dat het natuurlijk enkel mag gaan om formules of combinaties die zowel online als via een automaat probleemloos te boeken zijn.
3. Natuurlijk moet de toeslag dan ook geheven worden op een binnenlands biljet, in het "Europa zonder grenzen" mag er voor mij nergens zo'n onderscheid meer gemaakt worden.
4. Zoals gewoonlijk kan de communicatie stukken beter, maar ja, dat is weer een open deur intrappen zekers
1. Ik vind het bedrag véél te hoog, 0.5-1 € lijkt mij ook al ontradend te werken en het is niet de fout van de klant dat alles zo lang duurt, omdat het zo ingewikkeld is.
2. Tevens vind ik dat het natuurlijk enkel mag gaan om formules of combinaties die zowel online als via een automaat probleemloos te boeken zijn.
3. Natuurlijk moet de toeslag dan ook geheven worden op een binnenlands biljet, in het "Europa zonder grenzen" mag er voor mij nergens zo'n onderscheid meer gemaakt worden.
4. Zoals gewoonlijk kan de communicatie stukken beter, maar ja, dat is weer een open deur intrappen zekers

- Dieselfreak
Heb je eigenlijk een printer nodig om tickets online te kopen? Of kan je die ook in het station afhalen? Zijn er trouwens ergens automaten in een Belgisch station waar je internationale tickets kan kopen? In Kortrijk kan het alleszinds niet.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Waar men mee zou kunnen beginnen is dat bestemmingen in het nabije buurland gewoon aan het binnenlandse loket, en de normale automaten gekocht kunnen worden, zoals dat in Nederland kan. Verder moet de website gewoon werken. Dan mag men best een assistentietoeslag vragen. In Zwitserland vraagt men 5 SFR per persoon per reis...pietje schreef:Ik kan mij in princiepe wel vinden in zo'n toeslag maar:
Op www.b-europe.com > Praktisch > Uw tickets (meer info) > Soorten tickets lees je er alles over.Dieselfreak schreef:Heb je eigenlijk een printer nodig om tickets online te kopen? Of kan je die ook in het station afhalen? Zijn er trouwens ergens automaten in een Belgisch station waar je internationale tickets kan kopen? In Kortrijk kan het alleszinds niet.
Digital homeprint: daar heb je een printer voor nodig.
Die afhaalautomaten staan enkel in de stations Antwerpen-Centraal, Brussel-Zuid en -Centraal en Luik-Guillemins.
In de meeste bemande stations kunnen er ook tickets afgehaald worden.
Postale verzending is ook mogelijk, maar vrij duur (€10).
- Dieselfreak
& Is dat zonder toeslag als je het online besteld hebt?Trammist schreef:In de meeste bemande stations kunnen er ook tickets afgehaald worden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Eigenlijk zou Thalys of Eurostar hier zelf klacht voor moeten indienen omdat die toeslag waarschijnlijk geheel naar de NMBS gaat.Steven schreef:Er zijn ook andere methodes dan voor alles en nog wat toeslagen uit te vinden. Je kan ook een algemene prijs voor iets bepalen die de lading moet dekken. Dat is wat ik hatelijk vind aan vliegtuigtickets ze dekken de lading niet aangezien er taxen dit en dat moeten bijkomen. Als uw ticket gewoon uw ticket is met btw volstaat da voor de klant, welke kosten de firma moet maken is voor de klant meestal de laatste zorg hij wil gewoon een duidelijk en degelijke prijs zien. Je kan op den duur werken zoals onze overheid voor alles en nog wat een belasting of toeslag zodat op den duur niemand nog door de bos de bomen kan vinden laat staan dat de zaken nog duidelijk weer te geven zijn.
Een gelijkaardig toeslagverhaal heeft enkele jaren geleden in de bioscoopsector plaatsgevonden, waarbij Kinepolis behandelings en reserveringskosten aanrekende bij de automaat én aan het loket. Aangezien deze apart op de tickets staan was dat geheel voor Kinepolis. Buena Vista (nu gewoon Walt Disney) ging daar niet mee akkoord en heeft Kinepolis lange tijd geboycot.
Ah ja want er is geen personeel aan de pas gekomen.Dieselfreak schreef:& Is dat zonder toeslag als je het online besteld hebt?Trammist schreef:In de meeste bemande stations kunnen er ook tickets afgehaald worden.
Wat trouwens met online aangekochte tickets die omgeruild moeten worden aan het loket? Moet je dan plots die toeslag wel betalen?
Dat is juist het punt.Kristofke schreef:Eigenlijk zou Thalys of Eurostar hier zelf klacht voor moeten indienen omdat die toeslag waarschijnlijk geheel naar de NMBS gaat.
Ze zouden natuurlijk veel liever de prijs van een ticket verhogen maar daarvoor moeten ze een overeenkomst hebben met alle andere deelnemende maatschappijen.
En dan is er nog een probleem voor de internationale treinen die ook in binnenlands verkeer kunnen gebruikt worden zoals de Benelux.
Een verhoging van de ticketprijs zou daar automatisch ook een verhoging van de binnenlandse prijs betekenen, wat zomaar niet mag en ook niet kan want dan moeten ze alle prijzen verhogen, ook van de binnenlandse treinen.
Die toeslag is dus weer een vuile truuk van Descheemaecker, Jadot en consoorten om toch meer inkomsten te maken en allerhande regels te omzeilen.
Een toeslag betaal je normaal als je iets extra daarvoor krijgt.
Ik zie niet in wat je hier extra krijgt als je dan nog zelf je ticket gaat afhalen.
"Een toeslag voor een extra dienst." Daar zit waarheid in natuurlijk. Met andere woorden, weg met de toeslag! Als de NMBStopmannen denken om via het uitmelken van de 'weinige' reizigers die ze hebben, hun bedrijf rendabel te kunnen maken, vrees ik dat ze dringend enkele van hun cursussen marketing en economie moeten doornemen. Het is op z'n zachts gezegd wraakroepend dat ondanks de 'vrije' markt, de NMBS nog steeds in de positie zit waar men deze toeslagen wél kan opleggen.
Het probleem is nu, hoe omzeil je die toeslag? Toegeven is een optie, maar we zijn Belgen ^^. Ik weet het niet maar is het mogelijk om vanuit Antwerpen (of een ander station) naar Lille-Flandres te sporen en daar de een HST te nemen richting Parijs zonder die toeslag te betalen?
Het probleem is nu, hoe omzeil je die toeslag? Toegeven is een optie, maar we zijn Belgen ^^. Ik weet het niet maar is het mogelijk om vanuit Antwerpen (of een ander station) naar Lille-Flandres te sporen en daar de een HST te nemen richting Parijs zonder die toeslag te betalen?
Oh ik dacht dat Belgen altijd toegaven als er maar een achterdeurtje was... Zoals al eerder in dit topic gemeld vallen de gewone IC's naar Rijsel (Rijzel in de productfiche over deze FEE...) gewoon onder de beheersovereenkomst en moet je er dus geen toeslag voor betalen. Dan zit je natuurlijk wel in Lille Flandres, alleen een Belg krijg je zo zot om helemaal naar Europe te lopenLRDArdo schreef:Het probleem is nu, hoe omzeil je die toeslag? Toegeven is een optie, maar we zijn Belgen ^^. Ik weet het niet maar is het mogelijk om vanuit Antwerpen (of een ander station) naar Lille-Flandres te sporen en daar de een HST te nemen richting Parijs zonder die toeslag te betalen?

Misschien is het wel een mooie aanleiding voor de vervoersbedrijven uit Nord Pas de Calais om wat meer richting Kortrijk e.d. aan te bieden?
Kan het centrum voor discriminatie en gelijke kansen hier niets aan doen?
Mensen die geen toegang tot het internet, en specifiek het internetbetalen, worden toch gediscrimineerd?
Mensen die geen toegang tot het internet, en specifiek het internetbetalen, worden toch gediscrimineerd?