Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Op de site Beluxtrains staan niet alle samenstellingen correct.
Zo bestaan de IR-treinen tussen Neerpelt en Antwerpen-Centraal soms uit 3 MW41, soms 4 MW41, dan weer uit 5 MW41. Het aantal stellen per trein op deze verbinding varieert vaak.
Het materieel kan ook afwijken van wat er aangeduid staat, zo bestaan sommige treinen Turnhout-Antwerpen & Antwerpen-Turnhout uit M6-rijtuigen, volgens de site zijn dit allemaal breaks.
Zo bestaan de IR-treinen tussen Neerpelt en Antwerpen-Centraal soms uit 3 MW41, soms 4 MW41, dan weer uit 5 MW41. Het aantal stellen per trein op deze verbinding varieert vaak.
Het materieel kan ook afwijken van wat er aangeduid staat, zo bestaan sommige treinen Turnhout-Antwerpen & Antwerpen-Turnhout uit M6-rijtuigen, volgens de site zijn dit allemaal breaks.
De trein is altijd een beetje reizen.
- trainfreak
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Heb je hieromtrent een vraag, of wou je dit gewoon even meededelen?
Je topic staat namelijk in het vragenhoekje...
Je topic staat namelijk in het vragenhoekje...
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Er is spijtig genoeg geen ander alternatief dat voor iedereen toegankelijk is.
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Je kan dat op die site zelf ook melden. Heel even kijken leverde mij dit op: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=submitnlTreinenman schreef:Op de site Beluxtrains staan niet alle samenstellingen correct.
Zo bestaan de IR-treinen tussen Neerpelt en Antwerpen-Centraal soms uit 3 MW41, soms 4 MW41, dan weer uit 5 MW41. Het aantal stellen per trein op deze verbinding varieert vaak.
Het materieel kan ook afwijken van wat er aangeduid staat, zo bestaan sommige treinen Turnhout-Antwerpen & Antwerpen-Turnhout uit M6-rijtuigen, volgens de site zijn dit allemaal breaks.
L'union fait la force.
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Mijn vraag: welke treinen tussen Turnhout en Antwerpen rijden met M6-rijtuigen? Dit zouden er enkele zijn.
De trein is altijd een beetje reizen.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Dag,
Bij mijn weten 4909, 4913, 4918, 4931, 4935 en 4940. Mogelijk zijn er nog meer ritten met M6. Even doorreken en je merkt dat dit materieel in Turnhout doorschuift van/naar de drukste ritten op de IC R, zijnde 3427/3407, 3428/3408, 3436/3416 en 3437/3417.
Groeten,
Bij mijn weten 4909, 4913, 4918, 4931, 4935 en 4940. Mogelijk zijn er nog meer ritten met M6. Even doorreken en je merkt dat dit materieel in Turnhout doorschuift van/naar de drukste ritten op de IC R, zijnde 3427/3407, 3428/3408, 3436/3416 en 3437/3417.
Groeten,
-
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Welk materieel wordt gebruikt voor:
P-treinen 7281, 7282 en 7283 (Aarschot- Antwerpen-Noorderdokken), 8215 (Antwerpen-Noorderdokken- Aarschot)
P-treinen 8281 en 8282 (Antwerpen-Noorderdokken- Aarschot)
L-treinen Antwerpen-Centraal naar Leuven (nummers 2856-2872)
Op de genoemde site is de samenstelling onbekend. Dit is in feite de vraag.
P-treinen 7281, 7282 en 7283 (Aarschot- Antwerpen-Noorderdokken), 8215 (Antwerpen-Noorderdokken- Aarschot)
P-treinen 8281 en 8282 (Antwerpen-Noorderdokken- Aarschot)
L-treinen Antwerpen-Centraal naar Leuven (nummers 2856-2872)
Op de genoemde site is de samenstelling onbekend. Dit is in feite de vraag.
De trein is altijd een beetje reizen.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Dag,
Alle L-treinen 28xx (Antwerpen-Centraal - Leuven) rijden met AM B's. Deze verbinding is in Antwerpen-Centraal technisch gekoppeld met de IR c (Antwerpen-Centraal - Luik-Guillemins), vandaar dat het aantal stellen per rit kan variëren van 1 tot 3.
De P-treinen Aarschot - Antwerpen:
* 7280 en 8282 rijden met AM 86's (duikbrillen). Na de ochtendrit 7280 rijdt dit materieel leeg naar Herentals voor de P-trein 7209 naar Brussel, vanwaar het dan weer leeg naar Antwerpen wordt overgebracht voor de avondrit 8282.
* De andere P-treinen op lijn 16 rijden (allemaal?) met een HLE 23 + 4 M4.
Groeten,
Alle L-treinen 28xx (Antwerpen-Centraal - Leuven) rijden met AM B's. Deze verbinding is in Antwerpen-Centraal technisch gekoppeld met de IR c (Antwerpen-Centraal - Luik-Guillemins), vandaar dat het aantal stellen per rit kan variëren van 1 tot 3.
De P-treinen Aarschot - Antwerpen:
* 7280 en 8282 rijden met AM 86's (duikbrillen). Na de ochtendrit 7280 rijdt dit materieel leeg naar Herentals voor de P-trein 7209 naar Brussel, vanwaar het dan weer leeg naar Antwerpen wordt overgebracht voor de avondrit 8282.
* De andere P-treinen op lijn 16 rijden (allemaal?) met een HLE 23 + 4 M4.
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Dag,
Het kan misschien interessant zijn om even dieper in te gaan op dit onderwerp. Feit is dat beluxtrains.net steevast de mist in gaat wanneer enkele ritten van een bepaalde relatie door een ander materieeltype verzekerd worden. Misschien kunnen we eens zo'n lijstje proberen op te stellen, dat we later eventueel aan de eigenaar van beluxtrains.net kunnen overmaken.
Ik geef alvast zelf een heel aantal voorbeelden (weekdagen) van mijn eigen waarnemingen; aanvulling of correcties zijn welkom.
IC A
* ritten 522 en 527 rijden met een AM 96 i.p.v. HLE 13 + I11.
IC K
* rit 2204 rijdt met een AM 96 i.p.v. HLE 27 + M6.
* ritten 2210, 2234 en 2240 rijden met 2 AM B i.p.v. HLE 27 + M6.
IC L
* ritten 2317 en 2344 rijden met 2 AM i.p.v. AM B.
* ritten 2306, 2311, 2314, 2329, 2333 en 2338 rijden met HLE 27 + M6 i.p.v. AM B.
IC M
* ritten 2408 en 2436 rijden met HLE 21 + 10 M4 (technisch gekoppeld aan 7520/8520) i.p.v. AM B
* ritten 2427, 2428, 2416 en 2417 rijden met 2 M6-stormrammen.
IC N
* ritten 4509 en 4534 rijden met 2 AM i.p.v. HLE 27 + M6.
* ritten 4510, 4535, 4519 en 4544 rijden met 1 AM Q i.p.v. HLE 27 + M6.
IC R
* ritten 3407, 3408, 3416, 3417, 3427, 3428, 3436 en 3437 rijden met HLE 27 + M6 i.p.v. AM B
IR d
* rit 3142 rijdt met 1 AM 86 i.p.v. AM B.
IR f
* ritten 4108 en 4132 rijden met 2 AM i.p.v. HLE 21 + M4.
IR g
* ritten 4909, 4913, 4918, 4931, 4935 en 4940 rijden met HLE 27 + M6 i.p.v. AM B.
IR l
* ritten 3905, 3906, 3913, 3916, 3929, 3930, 3937 en 3938 rijden met HLE 26 + 8 M6 + HLE 26 i.p.v. AM Q.
IR m
* ritten 4016, 4017 en 4028 rijden met 1 AM 96 i.p.v. CFL 30 + I6/I10. (rit 4027 ken ik niet)
IR n
* ritten 3311, 3314, 3332 en 3335 rijden met 2 AM i.p.v. HLE 21 + M5.
IR o
* ritten 4208, 4212, 4216, 4220, 4226, 4231, 4235, 4239 en 4243 bestaan uit 1 AM Q i.p.v. AM klassiek.
Een heel aantal andere verbindingen rijden heel de dag 50/50 met 2 materieeltypes:
IC E, IC J, IR a, IR b, IR h, IR i, IR j
Nog een aantal verbindingen heeft bij mijn weten geen uitzonderingen:
IC C, IC D, IC G, IC O, IC P, IC Q, IR c, IR e, IR k, IR s
En nog een paar andere relaties zijn zo complex geworden dat de samenstelling per rit bekeken moet worden, met als absolute koploper IC F.
(Van de overige verbindingen, zoals IC B of IC H, heb ik geen duidelijk beeld)
Groeten,
Het kan misschien interessant zijn om even dieper in te gaan op dit onderwerp. Feit is dat beluxtrains.net steevast de mist in gaat wanneer enkele ritten van een bepaalde relatie door een ander materieeltype verzekerd worden. Misschien kunnen we eens zo'n lijstje proberen op te stellen, dat we later eventueel aan de eigenaar van beluxtrains.net kunnen overmaken.
Ik geef alvast zelf een heel aantal voorbeelden (weekdagen) van mijn eigen waarnemingen; aanvulling of correcties zijn welkom.
IC A
* ritten 522 en 527 rijden met een AM 96 i.p.v. HLE 13 + I11.
IC K
* rit 2204 rijdt met een AM 96 i.p.v. HLE 27 + M6.
* ritten 2210, 2234 en 2240 rijden met 2 AM B i.p.v. HLE 27 + M6.
IC L
* ritten 2317 en 2344 rijden met 2 AM i.p.v. AM B.
* ritten 2306, 2311, 2314, 2329, 2333 en 2338 rijden met HLE 27 + M6 i.p.v. AM B.
IC M
* ritten 2408 en 2436 rijden met HLE 21 + 10 M4 (technisch gekoppeld aan 7520/8520) i.p.v. AM B
* ritten 2427, 2428, 2416 en 2417 rijden met 2 M6-stormrammen.
IC N
* ritten 4509 en 4534 rijden met 2 AM i.p.v. HLE 27 + M6.
* ritten 4510, 4535, 4519 en 4544 rijden met 1 AM Q i.p.v. HLE 27 + M6.
IC R
* ritten 3407, 3408, 3416, 3417, 3427, 3428, 3436 en 3437 rijden met HLE 27 + M6 i.p.v. AM B
IR d
* rit 3142 rijdt met 1 AM 86 i.p.v. AM B.
IR f
* ritten 4108 en 4132 rijden met 2 AM i.p.v. HLE 21 + M4.
IR g
* ritten 4909, 4913, 4918, 4931, 4935 en 4940 rijden met HLE 27 + M6 i.p.v. AM B.
IR l
* ritten 3905, 3906, 3913, 3916, 3929, 3930, 3937 en 3938 rijden met HLE 26 + 8 M6 + HLE 26 i.p.v. AM Q.
IR m
* ritten 4016, 4017 en 4028 rijden met 1 AM 96 i.p.v. CFL 30 + I6/I10. (rit 4027 ken ik niet)
IR n
* ritten 3311, 3314, 3332 en 3335 rijden met 2 AM i.p.v. HLE 21 + M5.
IR o
* ritten 4208, 4212, 4216, 4220, 4226, 4231, 4235, 4239 en 4243 bestaan uit 1 AM Q i.p.v. AM klassiek.
Een heel aantal andere verbindingen rijden heel de dag 50/50 met 2 materieeltypes:
IC E, IC J, IR a, IR b, IR h, IR i, IR j
Nog een aantal verbindingen heeft bij mijn weten geen uitzonderingen:
IC C, IC D, IC G, IC O, IC P, IC Q, IR c, IR e, IR k, IR s
En nog een paar andere relaties zijn zo complex geworden dat de samenstelling per rit bekeken moet worden, met als absolute koploper IC F.
(Van de overige verbindingen, zoals IC B of IC H, heb ik geen duidelijk beeld)
Groeten,
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Rijden er ook 2 maal per dag geen HLE 21 + M4?Molenbruch Y. schreef: IC K
* rit 2204 rijdt met een AM 96 i.p.v. HLE 27 + M6.
* ritten 2210, 2234 en 2240 rijden met 2 AM B i.p.v. HLE 27 + M6.
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Zou kunnen, ik heb onlangs (27 juli) IC/K 2230 genomen, en die bestond toch uit M4-rijtuigen (locomotief niet gezien, dus dat van die HLE21 kan ik niet bevestigen). Het kan natuurlijk altijd een uitzondering geweest zijn.b-loc schreef:Rijden er ook 2 maal per dag geen HLE 21 + M4?Molenbruch Y. schreef: IC K
* rit 2204 rijdt met een AM 96 i.p.v. HLE 27 + M6.
* ritten 2210, 2234 en 2240 rijden met 2 AM B i.p.v. HLE 27 + M6.
L'union fait la force.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Is me nooit opgevallen. Zou het om een erg recente wijziging kunnen gaan?
Beluxtrains.net meent trouwens ook met 4 sterren (grote zekerheid) te weten dat IC K 2230 met HLE 27 + M6 rijdt. Ook van de terugrit, IC K 2211, ben ik zeker dat deze uit M6-rijtuigen bestaat.
Vroeger (tot enkele jaren geleden) reed een aantal treinen, bv. IC K 2206, inderdaad met M4-rijtuigen.
Groeten,
Beluxtrains.net meent trouwens ook met 4 sterren (grote zekerheid) te weten dat IC K 2230 met HLE 27 + M6 rijdt. Ook van de terugrit, IC K 2211, ben ik zeker dat deze uit M6-rijtuigen bestaat.
Vroeger (tot enkele jaren geleden) reed een aantal treinen, bv. IC K 2206, inderdaad met M4-rijtuigen.
Groeten,
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Beluxtrains is niet altijd betrouwbaar. Maar als jij het zeker bent kan het wel juist zijn.Molenbruch Y. schreef:Is me nooit opgevallen. Zou het om een erg recente wijziging kunnen gaan?
Beluxtrains.net meent trouwens ook met 4 sterren (grote zekerheid) te weten dat IC K 2230 met HLE 27 + M6 rijdt. Ook van de terugrit, IC K 2211, ben ik zeker dat deze uit M6-rijtuigen bestaat.
Vroeger (tot enkele jaren geleden) reed een aantal treinen, bv. IC K 2206, inderdaad met M4-rijtuigen.
Groeten,
@trainfreak: jij weet meer over 21 +M4 als IC K?
- trainfreak
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Die 21 met M4 als IC-K is enkel tijdens de zomerperiode.
En zo zijn er nog vele uitzonderingen...
En zo zijn er nog vele uitzonderingen...
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Samenstellingen van treinen website Beluxtrains
Welke ritten?Die 21 met M4 als IC-K is enkel tijdens de zomerperiode.
Ik heb op railtime.be de spoorbezetting in Genk eens nagekeken, en daaruit leid ik af dat er geen discontinuïteit is in het spoorgebruik, d.w.z. de aankomende IC K's rijden ook terug als IC K. Dit betekent dus waarschijnlijk dat de door mij vermelde ritten met breaks tijdens de zomer met M6 rijden.
Redenen?
Groeten,