irail.be moet stoppen
Re: irail.be moet stoppen
Volgens mij weet de IT-dienst wel dat het kan maar doet men dit gewoon niet, misschien omdat ze nu de regel gebruiken om zoals reeds gezegd "malafide" sites te kunnen viseren. Dat malafide mag men dan wel ruim zien (zoals dienstregelingen overnemen waardoor men de reclamebanners op b-rail.be ontwijkt). En ondertussen heeft de juridische dienst zich ook een paar uur beziggehouden.
Re: irail.be moet stoppen
De juridische dienst heeft zijn gelijk, de IT-dienst weet wel beter en doet gewoon alsof dat technisch onmogelijk is. Die van de juridische dienst kan je nl. alles wijsmaken 

Re: irail.be moet stoppen
Jongens en meisjes we zijn hier wel in België hé en het gaat over een Belgisch overheidsbedrijf. Als ze in de binnenlandse treinen nog geen WiFi willen installeren dan zegt dat al genoeg. Meer zelfs in een trein is het zelfs onmogelijk om eens deftig te gsm'en. Dat ze bij de Belgische Spoorwegen allergisch zijn aan moderne technologie dat weten we al langer dan vandaag. Ik ken genoeg mensen die een prominente functie uitoefenen bij de Belgische overheid. Sommigen kunnen met moeite een email versturen. Durven evolueren noem ik dat. Mijn vader en moeder zijn beiden beginnende zestigers ook zij gebruiken beiden een smartphone, zijn handig met computers, internet.
Ik weet sowieso dat het op bepaalde overheidsdiensten om te huilen is. Oudbollig tot en met!
Ik weet sowieso dat het op bepaalde overheidsdiensten om te huilen is. Oudbollig tot en met!
Re: irail.be moet stoppen
Demissionair ict-minister steunt iRail tegen Belgische Spoorwegen
Vincent van Quickenborne, de Belgische demissionaire minister van ICT, steunt Yer 'Tuinslak' Tiete in zijn juridische strijd met de Belgische Spoorwegen. Tuinslak maakte een mobiele site voor treingegevens, maar moest die offline halen.
iRail (screenshot: iPhoneclub.nl)Van Quickenborne riep Tuinslak via Twitter op de site iRail.be terug online te zetten. "Als ze het tot een rechtszaak laten komen, maken ze volgens mij nauwelijks kans. Zal je verdedigen", zei de demissionaire minister tegen de ontwikkelaar. Later zei de minister ook nog dat de NMBS blij zou moeten zijn met iRail. De NMBS heeft zelf geen mobiele site om treingegevens op te vragen.
Pikant detail is dat de NMBS een 'autonoom overheidsbedrijf' is en werkt in opdracht van de federale overheid, waar Van Quickenborne bestuurder is. De routeplanner iRail moest volgens ontwikkelaar Tiete als interface tussen de iPhone en de NMBS-website dienen. Hij zou de site hobbymatig hebben ontwikkeld en hieraan geen geld hebben verdiend. In oktober 2008 heeft hij de NMBS van zijn site op de hoogte gesteld, maar hierop nooit een reactie ontvangen. De NMBS heeft sinds kort zelf een mobiele site en dit is wellicht de reden dat de maatschappij iRail wil sluiten. In 2009 liet de NMBS al een iPhone-applicatie uit Apples App Store verwijderen. De spoorwegmaatschappij verbiedt ook deeplinken naar de desktopsite.
Het is onbekend of iRail.be nog terug online komt. Volgens de ontwikkelaar heeft de NMBS iets veranderd, waardoor hij nog iets zou moeten aanpassen voordat de site weer online komt. De site van Tuinslak was ontworpen voor de iPhone, maar werkte zonder aanpassingen ook op andere smartphones.
Bron: Tweakers.net
Vincent van Quickenborne, de Belgische demissionaire minister van ICT, steunt Yer 'Tuinslak' Tiete in zijn juridische strijd met de Belgische Spoorwegen. Tuinslak maakte een mobiele site voor treingegevens, maar moest die offline halen.
iRail (screenshot: iPhoneclub.nl)Van Quickenborne riep Tuinslak via Twitter op de site iRail.be terug online te zetten. "Als ze het tot een rechtszaak laten komen, maken ze volgens mij nauwelijks kans. Zal je verdedigen", zei de demissionaire minister tegen de ontwikkelaar. Later zei de minister ook nog dat de NMBS blij zou moeten zijn met iRail. De NMBS heeft zelf geen mobiele site om treingegevens op te vragen.
Pikant detail is dat de NMBS een 'autonoom overheidsbedrijf' is en werkt in opdracht van de federale overheid, waar Van Quickenborne bestuurder is. De routeplanner iRail moest volgens ontwikkelaar Tiete als interface tussen de iPhone en de NMBS-website dienen. Hij zou de site hobbymatig hebben ontwikkeld en hieraan geen geld hebben verdiend. In oktober 2008 heeft hij de NMBS van zijn site op de hoogte gesteld, maar hierop nooit een reactie ontvangen. De NMBS heeft sinds kort zelf een mobiele site en dit is wellicht de reden dat de maatschappij iRail wil sluiten. In 2009 liet de NMBS al een iPhone-applicatie uit Apples App Store verwijderen. De spoorwegmaatschappij verbiedt ook deeplinken naar de desktopsite.
Het is onbekend of iRail.be nog terug online komt. Volgens de ontwikkelaar heeft de NMBS iets veranderd, waardoor hij nog iets zou moeten aanpassen voordat de site weer online komt. De site van Tuinslak was ontworpen voor de iPhone, maar werkte zonder aanpassingen ook op andere smartphones.
Bron: Tweakers.net
Re: irail.be moet stoppen
En inmiddels is iRail.be weer online, na overleg tussen Tuinslak en zijn advocaat.
Re: irail.be moet stoppen
Tijd voor 'n iRail update: Vervotte (nouja, natuurlijk heeft ze die antwoorden niet zelf bedacht
) antwoordt:
De kamerstukken: http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/53/ic039.pdf
De samenvatting + reactie over waarom die antwoorden van Vervotte: http://bonsansnom.wordpress.com/2010/11 ... rdt-irail/

De kamerstukken: http://www.dekamer.be/doc/CCRI/pdf/53/ic039.pdf
De samenvatting + reactie over waarom die antwoorden van Vervotte: http://bonsansnom.wordpress.com/2010/11 ... rdt-irail/