Meettrein in Antwerpen Luchtbal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pieter

Meettrein in Antwerpen Luchtbal

Bericht door Pieter »

Ik heb gisteren in Antwerpen Luchtbal op de nieuwe hsl lijn een meetrijtuig zien staan (denk ik). Met twee locomotieven van de sncf...

Weet iemand hier iets meer over?

GreetZ
Pieter
Greg

Bericht door Greg »

Jup, is voor de testritten/meetritten op de nieuwe HSL Antwerpen-Nederland.
Wout

Bericht door Wout »

Stonden vandaag ter hoogte van de Luchtbal al zat er wel meer roest dan verf op de loc's.
Dusty

Bericht door Dusty »

Locs zijn BB 67200. Ze stonden er vorige week ook al.
Jules

Bericht door Jules »

Vanaf 14/02 worden de snelheidstesten gestart met HST
Sander

Bericht door Sander »

Jules schreef:Vanaf 14/02 worden de snelheidstesten gestart met HST
Hm, de 13e toch? :wink: Hoe dan ook, waarschijnlijk met één of twee Thalyssen, personeel van NedTrain Consulting erop 8) . Er zal gereden worden tot 330 km/h.
Jules

Bericht door Jules »

De 13de is reservedag voor L2, momenteel doen we kalibratiemetingen tussen Leuven en Ans, als alles in orde is wordt de 13de alle antennes teruggeplaatst om de GSM-R en ETCS testen uit te voeren. Het grootste gedeelte van de testen wordt uitgevoerd door Eurailtest en Infraspeed. De besturing op HSL zuid wordt normaal gezien uitgevoerd door Brussel. Er zijn slechts 3 dagen voorzien om met een dubel stel te rijden, de rest gebeurt met een enkel.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Ik heb ook al een paar keer op zondagavond die Taurus op het Nederlandse stuk van de HSL rond Breda zien staan.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Kan die Taurus niet zo even eens vergeten te remmen aan de Belgisch-Nederlandse grens en per ongeluk doorrijden tot in Antwerpen! :D
Jules

Bericht door Jules »

Hij zal goed moeten bollen want de bovenleiding stond vandaag nog altijd niet onder spanning op het L4 gedeelte.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Trainspotterke schreef:Kan die Taurus niet zo even eens vergeten te remmen aan de Belgisch-Nederlandse grens en per ongeluk doorrijden tot in Antwerpen! :D
Het is inderdaad een serieus knap machien, alleen jammer van die saaie rode livrei.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ik heb hem vandaag zien staan in Schaerbeek op de stelplaats...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de taurus? :shock:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

zoals hier Afbeelding

Stond in Schaerbeek op de sporen aan de werkplaats.De meetwagon met die aanhangers met rolluik en 2 loc's.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die staat geregeld in schaarbeek hoor, zijn ook geregeld de bestuurders van schaarbeek die er mee rijden zover ik er weet van heb
Plaats reactie