reeks 76 (sncf) in belgië

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Shrek »

Naar het schijnt zou de eerste loc van reeks 76 in Ath aan het testen zijn.
Kan iemand dit bevestigen? Zijn er al foto's?
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door stefanic »

Als ik 't goed heb is dit een diesel-Traxx?

Ik heb die vrijdagochtend rond 7u40 gespot Tussen Schijnpoort en Antwerpen-Oost waar die net richting Antwerpern-Berchem werd weggesleept door een Class 66. 't ging allemaal wat rap (uit het venstertje van de stoptrein ricjting Roosendaal). Mijn reactie was: "he, op die Traxx staan precies geen panto's". Pas later hoorde in dat ze dergelijke locs aan 't testen waren.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Shrek »

het is inderdaad de diesel-traxx waarmee de sncf het goederenvervoer in belgië wil overnemen :P
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door bobke »

hallo
zo'n diesel loc is efficiënter ( maar wel vervuilender zeker?) zeker dan een elektrische loc?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Shrek »

bobke schreef: zo'n diesel loc is efficiënter ( maar wel vervuilender zeker?) zeker dan een elektrische loc?
Hij is zeker niet efficiënter hoor. De enige reden dat sncf diesels gebruikt is omdat ze in antwerpen (nog) geen rangeerlocs hebben :wink:
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Stef »

Het blijft een raar zicht: een traxx zonder panto's. Even wennen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door LML »

Ik vind die D-loc best kunnen. De Fret-tinten is een ander hoofdstuk...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Marianne »

Wist niet dat je de Traxx ook al in dieseluitvoering had. Wel mooi, weer een nieuwe loc erbij in Belgie. Nu maar hopen dat ze door de tests komen.
Ik vind de kleurcombinatie eigenlijk niet echt lelijk. Mooi zachtgroen met grijs :wink:
Maakt hij niet meer lawaai? Hoor het bij mij thuis altijd duidelijk als er een diesel goederentrein passeert (en dat is toch nog wel een aardig eindje van de spoorbaan vandaan).

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Steven »

het leuke is dat de diesel en elektrische versie vlot met elkaar kunnen koppelen (treinschakeling) waardoor je beide locs met 1 bestuurder kan laten rijden daar waar het anders meestal dubbeltractie is (dus twee bestuurders)
pietje

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door pietje »

Steven schreef:het leuke is dat de diesel en elektrische versie vlot met elkaar kunnen koppelen (treinschakeling) waardoor je beide locs met 1 bestuurder kan laten rijden daar waar het anders meestal dubbeltractie is (dus twee bestuurders)
Dat wist ik nog niet, knap van de ontwerpers.
Is dit met bv een Eurosprinter/Eurorunner ook mogelijk (eventueel binnen dezelfde "generatie")
Zijn er zo eventueel nog mogelijkheden ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Shrek »

Vanwaar komt de nummering in reeks 76? Normaal wordt de 7x-reeks gebruikt voor rangeerlocs, maar dit is weldegelijk een baanloc :) ik zou hem 58 genoemd hebben :P
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Stef »

Marianne schreef:Wist niet dat je de Traxx ook al in dieseluitvoering had. Wel mooi, weer een nieuwe loc erbij in Belgie. Nu maar hopen dat ze door de tests komen.
Ik vind de kleurcombinatie eigenlijk niet echt lelijk. Mooi zachtgroen met grijs :wink:
Maakt hij niet meer lawaai? Hoor het bij mij thuis altijd duidelijk als er een diesel goederentrein passeert (en dat is toch nog wel een aardig eindje van de spoorbaan vandaan).

Groeten,
Marianne

Ik denk dat je nog kan verschieten hoe weinig de nieuwere generaties van die diesellocs maken. Ik heb nog niet zo gek lang geleden een G2000 van SNCF zien (en horen) rijden. Die maakte echt niet veel lawaai meer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Stef »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Poldevrek

Re: reeks 76 (sncf) in belgië

Bericht door Poldevrek »

Shrek schreef:Vanwaar komt de nummering in reeks 76?
Dit is een SNCF lok (en wordt dus 76xxx), geen NMBS lok.
Plaats reactie