Thalys vat vuur

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Thalys vat vuur

Bericht door prahsharp »

uit De standaard online 07/06/06

BRUSSEL - Een locomotief van de hogesnelheidstrein Thalys heeft dinsdagavond ter hoogte van Engis vuur gevat na een breuk in de bovenleiding tussen Namen en Luik. Dat meldt Thalys-woordvoerster Patricia Baars woensdag.

,,De breuk in de bovenleiding lokte een overbelasting uit van de dakisolatie van de locomotief en er ontstond vuur'', zegt Baars. De 32 reizigers aan boord van de trein werden naar Luik gebracht met een pendelbus. Het hst-verkeer ondervond weinig hinder van de brand. Slechts een andere Thalys-trein die tussen Namen en Luik reed, liep 36 minuten vertraging op.
32 reizigers op 377 (?) plaatsen, das een bezetting van nog geen 8,5%, dat kan toch niet anders als zwaar verlieslatend zijn .....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

niet vergeten da de trein al in namen charleroi en mons gestopt is, niet da ik wil zeggen dat er een volledige bezetting was, maar er zijn dus al mensen kunnen uitstappen he
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

nuja, stel dat er daar ook telkens 32 mensen zijn afgestapt, dan kom je op 128 mensen ofte 34%.
Is al beter maar nog ni om over naar huis te schrijven ... als je weet dat die 70% is tussen parijs en amsterdam (bron: http://www.freesun.be/freesun_news/13_j ... s2005.html)
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende? :roll:
Max 10 ofzo!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Ik snap ook niet waarom ze die treinen nu nog laten rijden. Een extra verbinding Parijs-Amsterdam zou veel meer opbrengen (de laatste thalys mag voor mij gerust nog een uurtje of meer later) :roll:
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ze hebben ook graag een Thalys op de Waalse As. Die rijdt wel maar één keer per dag heen en terug maar ben er vrij zeker van dat die verlieslatend is.
Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende? Rolling Eyes
Max 10 ofzo!
De Thalys naar Oostende rijdt wel langs Brussel-Zuid en tot daar zal de bezettingsgraad wel hoog zijn. Maar de Thalys op de Waalse As komt daar niet langs.
RhB

Bericht door RhB »

JPL107 schreef:Ze hebben ook graag een Thalys op de Waalse As. Die rijdt wel maar één keer per dag heen en terug maar ben er vrij zeker van dat die verlieslatend is.
Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende? Rolling Eyes
Max 10 ofzo!
De Thalys naar Oostende rijdt wel langs Brussel-Zuid en tot daar zal de bezettingsgraad wel hoog zijn. Maar de Thalys op de Waalse As komt daar niet langs.
En wie gaat deze verliezen dekken, is dit wel verantwoord :?:
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Heeft er iemand een idee om welk thalys treinstel het gaat hier?
Jules

Bericht door Jules »

Stel 4536
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Alleé , na de 4535 op de stootblok in Vorst was geknald kunnen ze de volgende al naar Belfort terugsturen ! :lol: (en als het idd de 4536 betreft , zijn het 2 stellen met opeenvolgende nummers die telkens met problemen sukkelen ? Toevallig of niet :?: :? )
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik zal beter de thalyssen beginnen op foto zetten, wie weet zijn ze over enkel jaren geschiedenis :P
Kris

Bericht door Kris »

trainfreak schreef:Ik zal beter de thalyssen beginnen op foto zetten, wie weet zijn ze over enkel jaren geschiedenis :P
Laat ons hopen...
(sorry maar het moest eruit)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:Ik snap ook niet waarom ze die treinen nu nog laten rijden. Een extra verbinding Parijs-Amsterdam zou veel meer opbrengen (de laatste thalys mag voor mij gerust nog een uurtje of meer later) :roll:
Leer hoe België is, een trein in Vlaanderen, Walonië moet er ook één hebben, dat er volk op zit of niet, maakt niets uit, zijn eisen hun treinen (of lijnen)
Een Vlaming doet 1 trein op Waals grondgebied, de walen eisen evenveel kilometers in Vlaanderen.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

wafelijzerpolitiek :(

en ik dacht dat we daar stilaan van verlost aan het geraken waren :roll:
nuja, het heeft ook voordelen, de noordelijke tak van de antwerpse premetro zou niet zijn afgewerkt als het niet ten compensatie was van één of ander project in de walen ....
Jonathan

Bericht door Jonathan »

trainfreak schreef:Al eens gezien hoeveel personen erop zitten vanaf Gent naar Oostende? :roll:
Max 10 ofzo!
Niet veel, ik heb ze eens geteld en het waren er 8. En het grofste is nog dat als die thalys het station binnenkomt er in 4 talen te horen valt dat mensen welkom geheten worden in Oostende. Als de IC A, IC C, IC G, een of andere P-trein of een toeristentrein binnenkomt, wordt er nog in geen één taal afgeroepen dat we welkom geheten zijn in het station van Oostende en daar komen dat een 50 à 1500 van af :roll: :roll:
Plaats reactie