Modernisering M5

Alles over reizigerstreinen in België.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Modernisering M5

Bericht door LHOON »

Stef schreef:Tussen Brussel en Antwerpen rijdt er nog een rode M5 stam op de IR verbinding. Ik heb die daar nog dinsdag zien rijden.
Net nog op deze stam gezeten! Sommige diensten op deze verbinding worden overigens reeds door gerenoveerde rijtuigen verzekerd.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Modernisering M5

Bericht door trainman »

Er worden een aantal P-treinen vanuit Zottegem en Oudenaarde mee gereden.
Ik heb 's avonds het genoegen van het comfort van een M5 te genieten :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

er zijn zeker nog verschillende rijtuigen M5 die rood zijn. Zo zijn er ook in Wallonie nog een aantal P treinen die met deze rode rijtuigen bediend worden.
Stijn014

Re: Modernisering M5

Bericht door Stijn014 »

ZIjn de rode rijtuigen nog niet in de meerderheid?
Gisteren eens boven gezeten in een gemoderniseerde stam. Het handtasschapje is wel een leuke toevoeging :)
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Modernisering M5

Bericht door Stef »

LHOON schreef:
Stef schreef:Tussen Brussel en Antwerpen rijdt er nog een rode M5 stam op de IR verbinding. Ik heb die daar nog dinsdag zien rijden.
Net nog op deze stam gezeten! Sommige diensten op deze verbinding worden overigens reeds door gerenoveerde rijtuigen verzekerd.
Als ik mij niet vergis wordt deze IR verbinding slechts door 2 stammen verzekerd. 1 gerenoveerde en 1 niet gerenoveerde stam.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

overdag zijn er drie stammen voorzien om deze IR 33xx te verzekeren. Dit tot 18 daarna schakelt men over op 2. Dit komt doordat er tijdens de ochtend een stam is die uit geraardsbergen komt (ben niet 100% zeker) die dan doorgaat naar Antwerpen als IR 33xx.
overdag zie je de stammen dan ook telkens uitwijken in Brussel zuid alwaar ze een uur aan de kant gaan (soms ook naar Halle of Braine L'Alleud)
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering M5

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:Dit komt doordat er tijdens de ochtend een stam is die uit Geraardsbergen komt (ben niet 100% zeker) die dan doorgaat naar Antwerpen als IR 33xx.
Klopt: P7574 = IR 3308, en 's avonds in omgekeerde richting: IR3336 = P8572.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering M5

Bericht door Dieselfreak »

trainman schreef:Er worden een aantal P-treinen vanuit Zottegem en Oudenaarde mee gereden.
Ik heb enkele uren geleden nog in een gezeten, de P-trein van 17 uur 12 naar Oudenaarde.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Modernisering M5

Bericht door ferry »

Hoi

Overdag (ts Br Z 9u en 14:00)wordt de IR 33xx gereden door 2 stammen van telkens 2 AM06 of 07


f
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

er zit zo maar een stam tussen met motorstellen hoor, de andere twee zijn met M5.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Modernisering M5

Bericht door Joris »

Hallo,
Rijden er actueel nog veel rode M5 rijtuigen rond? Zouden er na Nieuwjaar nog rode M5 rondrijden? Vooral een 11 met rode M5 wil ik nog wel eens op foto...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Re: Modernisering M5

Bericht door Dietrich »

In Denderleeuw gisteren nog een trein gezien met bordeaux M5. Geen idee welke, maar het was om 17h10.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5274
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering M5

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:In Denderleeuw gisteren nog een trein gezien met bordeaux M5. Geen idee welke, maar het was om 17h10.
De volgende treinen vandaag nog gezien in Brussel-Noord met rode M5: 8903 - 8904- 8906.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering M5

Bericht door Dieselfreak »

In Oudenaarde en Zottegem zie ik vaak nog rode staan.

Gisteren zag ik in Jemelle een reeks gemoderniseerde staan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
elriverslide

Re: Modernisering M5

Bericht door elriverslide »

Heeft er iemand een idee wat ongeveer de verhouding is tussen M5 en M5m.

Is de modernisering nog steeds bezig?
Plaats reactie