Modernisering M5

Alles over reizigerstreinen in België.
AM'er

Re: Modernisering M5

Bericht door AM'er »

Mijn indruk is dat er geen rode stammen meer rondrijden.
Al ben ik niet zeker of ze nu allemaal gemoderniseerd zijn.

Zelfs nog een deel klassiekjes AM66-79 staan nog niet als cityrail op de sporen.
Ben eens benieuwd wanneer deze allemaal zullen rondrijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering M5

Bericht door Steven »

Er zijn zeker nog rode M5-en, deze vertrekken als P treinen met een 21 of 11 voor vanuit Schaarbeek richting Gent of richting Zottegem als ik mij niet vergis.
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Modernisering M5

Bericht door AGE-411 »

Steven schreef:Er zijn zeker nog rode M5-en, deze vertrekken als P treinen met een 21 of 11 voor vanuit Schaarbeek richting Gent of richting Zottegem als ik mij niet vergis.
Welke zijn dat dan? :? P8907 alleszins niet (17u35, M4's). Ik neem die vaak, maar als ik zou weten dat een half uurtje vroeger M5's zitten is dat wel de moeite om eens een half uurtje te spijbelen 8)
AM'er

Re: Modernisering M5

Bericht door AM'er »

In Gent komt de M5 niet. Ik heb ze daar nog nooit gezien.
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn de varkensneuzen er vervangen door sprinters.

P-treinen worden er gereden met M4 (loc 23), I10-rijtuigen en klassiekjes.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Modernisering M5

Bericht door trainman »

de P7904 Zottegem-Schaarbeek wordt nog met rode M5'en gereden.
cracker1985

Re: Modernisering M5

Bericht door cracker1985 »

Ook P 7903 (Oudenaarde-Schaarbeek) wordt nog steeds met 10 rode M5-rijtuigen + een HLE 11 gereden.

Tijdens de avondspits is dit ook het geval voor P 8903 (Schaarbeek - Oudenaarde)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Modernisering M5

Bericht door Bart »

AM'er schreef:In Gent zijn sinds de nieuwe dienstregeling de varkensneuzen vervangen door sprinters.
Behalve op zaterdag :wink:
Den eerste en enige omnibus die op zaterdag tussen Gent & Antwerpen rijdt, is een 800.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Modernisering M5

Bericht door thejay »

Bart schreef:
AM'er schreef:In Gent zijn sinds de nieuwe dienstregeling de varkensneuzen vervangen door sprinters.
Behalve op zaterdag :wink:
Den eerste en enige omnibus die op zaterdag tussen Gent & Antwerpen rijdt, is een 800.
Omnibus zeggen ze dan... deze "stoptrein" stopt niet in Gentbrugge en Beervelde :wink:
LRDArdo

Re: Modernisering M5

Bericht door LRDArdo »

Misschien compleet off-topic maar hebben ze de wasinstallaties ook gemoderniseerd? Als je dubbeldekstellen ziet rijden lijkt het alsof het 'afgeschuinde' gedeelte van de m5 en de m6 geen 'borstel' zien. :D
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Modernisering M5

Bericht door AGE-411 »

Zijn er nu nog rode M5's?
Ik heb nu ook de indruk dat het op lijn 89 gedaan kan zijn. In juni werden P8903 en P8904 nog met rode M5's gereden. s' Nachts overnacht er altijd eentje in Zottegem ... maar daar heb ik vorig weekend gerenoveerde M5's zien staan. :(
Vond dit wel geinige rijtuigen. Spijtig dat ze nu ook slachtoffer geworden zijn van de grijze uniformiteit. :(


Paar interieurfoto's.
2de: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding 1ste: Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering M5

Bericht door Dieselfreak »

't Zijn geen rijtuigen om diensten als de IC A mee te doen, maar toch, ze hébben iets. Iets buitengewoons.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering M5

Bericht door LML »

Locs, treinstellen en rijtuigen in hun oorspronkelijke versie zijn nog steeds het mooist. Lang leve de nostalgie...

Maar als je kijkt naar de comforteisen van 2011 en je zet dan een ongemodernizeerde M5 er naast, zijn deze rijtuigen totaal verouderd, Spartaans, niet meer van deze tijd. De foto's zeggen het zelf: geen binnendeuren, geen bagagevoorziening, zitbanken (i.p.v. zetels), e.d.

Ja, de ongemodernizeerde M5 had iets, maar de gemodernizeerde ook...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering M5

Bericht door Shrek »

Het beste aan de M5 vind (en vond) ik de heel comfortabele ophanging en de stilte, maar die 2 goede eigenschappen zijn nu aangevuld met een eigentijds interieur en de nodige accesoires (binnendeuren, lampjes, haakjes voor jas, bagagehouder,...). Waardoor de rijtuigen nu helemaal top zijn :)
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Re: Modernisering M5

Bericht door AGE-411 »

Shrek schreef:Het beste aan de M5 vind (en vond) ik de heel comfortabele ophanging en de stilte, maar die 2 goede eigenschappen zijn nu aangevuld met een eigentijds interieur en de nodige accesoires (binnendeuren, lampjes, haakjes voor jas, bagagehouder,...). Waardoor de rijtuigen nu helemaal top zijn :)
Wat is er mis met 'geen binnendeuren' en zitbanken?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering M5

Bericht door Shrek »

AGE-411 schreef:
Shrek schreef:Het beste aan de M5 vind (en vond) ik de heel comfortabele ophanging en de stilte, maar die 2 goede eigenschappen zijn nu aangevuld met een eigentijds interieur en de nodige accesoires (binnendeuren, lampjes, haakjes voor jas, bagagehouder,...). Waardoor de rijtuigen nu helemaal top zijn :)
Wat is er mis met 'geen binnendeuren' en zitbanken?
Geen binnendeuren => veel meer lawaai. De zitbanken zitten een pak minder comfortabel dan zetels :wink:
Plaats reactie