18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Alles over reizigerstreinen in België.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door etoile du nord »

Van het waalse forum :
Jonge man (24) verongelukt bij het negeren van tweede trein op gesloten overweg op lijn 118 tussen Thieu en Havré ( Mons-La Louvière )
Volgens getuigen reed hij de gesloten overweg op nadat een eerste trein voorbij was , ze wilden hem verwittigen maar hij had 'oortjes' in ...
Hij kwam terug van z'n werk en laat vrouw en 4 kinderen achter .

http://www.rtlinfo.be/news/article/1607 ... A9+inconnu
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Dieselfreak »

Weeral een Geval van Extreme Dommigheid. Het verschil tussen het negeren van het rode sein en neergelaten slagbomen en opzettelijk voor een trein springen is in mijn ogen niet erg groot.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Arnenys »

24 en al vier kinderen?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door HLE 2302 »

Arnenys schreef:24 en al vier kinderen?
eigen schuld dikke bult zou ik zo zeggen
ik vind het erg voor die kinderen, hun papa nu al kwijt :cry:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Asterix »

HLE 2302 schreef:ik vind het erg voor die kinderen, hun papa nu al kwijt :cry:
Wie weet waren het niet eens allemaal de zijn. In die milieus.....
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door etoile du nord »

Jeroen schreef:
HLE 2302 schreef:ik vind het erg voor die kinderen, hun papa nu al kwijt :cry:
Wie weet waren het niet eens allemaal de zijn. In die milieus.....
Euh , welke milieu's bedoel je dan ? ....
En vier kinderen kan toch , zelfs bij dezelfde partner ; als je werkt vanaf 18 ( of vroeger )en samenwoont ( of niet ) !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Steven »

twee tweelingen (en da is geen rariteit meer) kan ook altijd.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Asterix »

Het was louter een cynisch grapje: jongeman, regio Mons - La Louvière, moto, Waal, 24 en vier kinderen.

Back on topic...
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door etoile du nord »

Jeroen schreef:Het was louter een cynisch grapje: jongeman, regio Mons - La Louvière, moto, Waal, 24 en vier kinderen.

Back on topic...
Als grap nogal serieus misplaatst !
Geen commentaar verder ...zoniet word ik te persoonlijk
Afbeelding
Wover

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Wover »

De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij laag (ikzelf ben ook maar 20), en die leeftijdscategorie kenmerkt zich nogal door gewoon te zeggen wat ze denken. Som kan dat goed zijn, maar in gevallen als deze is het nogal ongepast om zo bevooroordeeld te zijn.

Ikzelf heb mij daar ook al eens schuldig aan gemaakt, waarna een nieuw lid een antwoord postte en het bleek dat dat een familielid van een betrokkene was.

Moraal: let een beetje op met wat je zegt op publieke fora ;).
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door Asterix »

Wover schreef:De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij laag (ikzelf ben ook maar 20), en die leeftijdscategorie kenmerkt zich nogal door gewoon te zeggen wat ze denken. Som kan dat goed zijn, maar in gevallen als deze is het nogal ongepast om zo bevooroordeeld te zijn.
Kijk, ik ga hier nog een laatste keer op antwoorden want dit begint een eigen leven te leiden. Ik vind dat men bij het volgende wel even mag stil staan:

Vooreerst vind ik het een beetje jammer om iedereen met een jonge leeftijd over dezelfde kam te scheren. Het is goedbedoeld van jou, Wover, daar niet van maar dan nog: men mag geen opmerkingen maken, initialen vernoemen of persoonsongevallen melden of de emocultuur slaat toe en wel iemand heeft kritiek. Ik wacht op de dag dat beelden van verongelukte treinwrakken ook niet meer mogen wegens "te traumatisch voor sommigen". Men overdijft op dat vlak m.i. en niet een klein beetje.

Ten tweede kan je misschien wel zeggen dat er moet worden opgepast voor wat er wordt geschreven op publieke fora maar ik vind het meer terecht dat men eens oppast voor wat men leest op diezelfde fora. We zitten met openbare fora waarop iedereen zijn mening kan ventileren. Scheldpartijen of schuttingstaal zijn niet nodig (daar geef ik je gelijk) maar op een publiek forum zou men geen rekening moeten houden met familieleden. Dat doe je net in besloten gemeenschap in het bijzijn van die familie maar niet in het openbaar. Het zou maar erg zijn moest men in het openbaar (irl of zelfs virtueel) alles moeten inslikken omdat er misschien ooit eens iemand aanstoot aan zou kunnen nemen. Waar en wanneer zou men dan nog wel openlijk mogen spreken? Als je hier niet tegen kan, moet je je oor niet in het openbaar te luister leggen of berichten gaan opzoeken op dergelijke fora, laten we eerlijk zijn.

Tot slot, cynisme wordt door weinigen begrepen en door nog minder mensen geapprecieerd. Het heeft niets met een grap an sich te maken maar met het kunnen relativeren tot in het verre toe, iets wat sowieso al weinig mensen kunnen. Een dergelijk cynisch grapje is dan ook totaal geen aanval of waardeoordeel over de betrokkene maar eerder lachen met de stereotiepen die rond de mens hangen. Ik maak mij echter niet de minste illusie dat het merendeel dit begrijpt. Daar zit de fout die ik gemaakt kan hebben...

Ik hoop dat de zaak is rechtgezet en dit punt kan worden afgesloten.
Laatst gewijzigd door Asterix op 24 aug 2008, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door etoile du nord »

He mannen , ik wilde alleen maar wat info verstrekken over een ongeval ( uit wallonië )
En nog eens de nadruk leggen op de onvoorzichtigheid van de mensen bij het kruisen van de 'ijzeren weg' ...
Afbeelding
jymmbco

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door jymmbco »

Wover schreef:De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij laag (ikzelf ben ook maar 20), en die leeftijdscategorie kenmerkt zich nogal door gewoon te zeggen wat ze denken. Som kan dat goed zijn, maar in gevallen als deze is het nogal ongepast om zo bevooroordeeld te zijn.

Ikzelf heb mij daar ook al eens schuldig aan gemaakt, waarna een nieuw lid een antwoord postte en het bleek dat dat een familielid van een betrokkene was.

Moraal: let een beetje op met wat je zegt op publieke fora ;).
Soms moet je ook eens kunnen relativeren -> eens goed diep ademen, ff je oog sluiten, en bij jezelf denken : "ze" weten niet beter. Ik doe dat soms ook bij uitspraken die ik er persoonlijk "over" vindt, bij het doorlezen van het forum (van alle onderdelen, ook die zijn aangemaakt voor mijn aanmelding hier)
thomaslj

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door thomaslj »

Als die bestuurder door die 'oortjes' de waarschuwingen van de andere weggebruikers niet kon horen, had hij die 'oortjes' eigenlijk niet mogen dragen..
jymmbco

Re: 18/8 Jonge motorrijder gegrepen door trein

Bericht door jymmbco »

oortjes in, maar dan toch door het rood rijden??? rood betekent stop! als ik in regio loppem/oostkamp/beernem voor een rood licht sta (aan een spoorweg) dan blijf ik staan tot als ik weer mag doorrijden ! maar ja, tegenwoordig hebben de (meeste) mensen geen geduld niet meer in het verkeer....
Gesloten