Criminaliteit Brusselse stations gedaald

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jean

Criminaliteit Brusselse stations gedaald

Bericht door Jean »


De beschikbare criminaliteitscijfers, van 2002 en 2004, over de Brusselse stations duiden op een daling in de meeste categorieën.

Het station Brussel-Centraal geldt telkens als het veiligste van de drie grote Brusselse stations, zo blijkt uit de cijfers.


Een roofmoord zoals woensdag in Brussel-Centraal is absoluut uitzonderlijk.

Sinds 2000 gebeurde één gelijkaardig feit: een bejaarde vrouw stierf aan de gevolgen van een gewelddadige handtasdiefstal in het metrostation Merode in oktober 2002.


Uit de cijfers van de spoorwegpolitie in Brussel blijkt dat het aantal diefstallen met geweld in alle Brusselse treinstations met zo'n vijf procent gedaald is, van 333 gevallen in 2002 naar 287 in 2004.

Van al die feiten werd in 2004 meer dan de helft (56 pct) in het station Brussel-Zuid gepleegd.

Twintig procent gebeurde in Brussel-Noord. Brussel-Centraal was met 13 pct het veiligst.
De categorie andere geweldplegingen in de treinstations ging met zo'n twintig procent achteruit.

Ook hier was Brussel-Centraal het veiligst: 9 pct van de 227 feiten gebeurden daar in 2004.
(Belga 18:53)


http://www.demorgen.be/telex/index.html?newsrss=B313844


Zou het niet eerder de aangifte-bereidheid zijn die gedaald is ?
hubertd

Bericht door hubertd »

:evil: elke diefstal is er een TE VEEL :!:
TBbart

Bericht door TBbart »

gedaald, ik heb de indruk dat de criminaliteit in het totaal ferm stijgt
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

TBbart schreef:gedaald, ik heb de indruk dat de criminaliteit in het totaal ferm stijgt
Een indruk hebben dat iets zo is, betekent niet altijd dat het ook zo is. Anderzijds, met cijfers kun je van alles bewijzen, het ligt er maar aan hoe je ze interpreteert. Trouwens: die cijfers gaan alleen over geregistreerde feiten me dunkt.
Bert

Bericht door Bert »

TBbart schreef:gedaald, ik heb de indruk dat de criminaliteit in het totaal ferm stijgt
Met die spijtige moord :? hoor je nu direct alle overvallen van de laaste 5 jaar hé. :wink:
Plaats reactie