Tiener neergestoken in station Brussel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Tiener neergestoken in station Brussel

Bericht door Patrick »

:cry: :cry: :cry:

do 12/04/06 - Gisteren in de vroege avond is in het Centraal Station van Brussel een tiener neergestoken door twee andere jongeren. De jongen overleed later in het ziekenhuis.
De jongen zat samen met een vriend te wachten op een vriendin die in de vooravond zou arriveren met de trein.

Twee andere jongeren kwamen naar hen toe en probeerden de MP3-speler van het slachtoffer te pakken.

Toen die zich verzette, greep een van de overvallers een mes en stak het slachtoffer neer.

De jongen werd nog naar het Sint-Pieter ziekenhuis gebracht, maar overleed daar enkele uren later. Het parket onderzoekt de zaak.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Toen ik eens op en paar mensen stond te wachen in de hal van Brussel-Centraal, bij de ingang naar de metro, voor de fameuze 'clochardgang' (en ik loop daar nooit te koop met dure dingen zoals camera's en dergelijke) heeft der eens zo'n turkse jongen mijn bril zomaar van mijn gezicht getrokken. Daarna gaf hij hem terug want er liepen veel mensen en zagen dat. Gelukkig was em niet kapot, maar de jongen was wel weg. Heb daan maar verder gedaan met wachten, want aangeven zou toch niks helpen gezien hij weg was.
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Die nieuwe Belgen??????????????
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Pff, word je toch moe van als je zoiets hoort... :cry:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Verdorie, waarom loopt er toch nog altijd van dat geschoft rond! :evil: :evil: :evil:

Hier in Loppem ook! Het doolhof is hier juist weer open gegaan, maar toen de uitbater het doolhof weer in orde kwam maken voor het nieuwe seizoen, zag hij dat er voor de vijfde keer in het bestaan van het doolhof vandalisme gepleegd was! :evil: Het entreebord met de tarieven erop was van zijn plaats weggehaald en ergens in het doolhof gesmeten! Hetzelfde geldt voor de vuilnisbakken. Er werden ook een aantal takken van de hagen afgezaagd! De uitbater vermoedt dat zijn twee buurjongens zijn die ervoor verantwoordelijk zijn (die trouwens niet onbekend zijn bij de politie) die die vandalenstreken zouden uitgehaald hebben!
Wover

Bericht door Wover »

misschien moeten de ouders hun jongeren een betere vrijetijdsbesteding opdringen dan.

Vroeger wasser gene vrijen tijd (in den tijd van mijn grootouders dan :P), toen moesten ze altijd werken, en op hun 16e naar de fabriek.

Zo drastisch moet het voor mij ook ni, maar ouders moeten toch een beetje hun ouders controleren, weten wat ze doen enz...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ja, het ligt eigenlijk vooral aan de ouders! :?
Kinderen die van die 'Ga maar!'-ouders hebben, zijn gemakkelijker vatbaar voor criminele activiteiten. Zo ook zijn die doolhofvandalen blijkbaar ook meer van huis weg dan ze thuis zijn! :?
Bert

Bericht door Bert »

Wover schreef: maar ouders moeten toch een beetje hun ouders controleren
:lol: :lol: :mrgreen: :roll:
1607

Bericht door 1607 »

zeker niet alleen aan de ouders. maar aan de ganse samenleving. veel willen krijgen maar er weinig voor doen. ook de grote rol van de media. als ik een half uurtje kijk naar vb jim-tv. dan begin ik me echt wel vragen te stellen naar waar dit allemaal naartoe moet. klinkt misschien allemaal oudbollig maar ben er zelf nog maar 25 ze. :wink: mijn moeder zegt altijd dat ze blij is dat ik en mijn zussen goed opgevoed zijn(met respect en beleefdheid) ik ben daar ook blij om. iets wat ik tegenwoordig weinig van merk bij vele jongeren.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik ben de braafheid zelve! 8)
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Ik denk niet dat de ouders van zo'n jongeren nog iets te zeggen hebben tegen hun kinderen. Zij zijn zich vaak niet bewust dat ze hun kinderen een goede opvoeding moeten geven en denken dat het wel vanzelf zal komen of de school (waar ze al niet veel naartoe gaan) het wel zal doen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:Ik ben de braafheid zelve! 8)
*KUCH*
Jean

Bericht door Jean »

Tiener in Brussel-Centraal gedood voor mp3-speler


Politie en gerecht van Brussel zijn op zoek naar de daders van de dodelijke steekpartij die woensdagnamiddag plaatsvond in het Centraal Station.

Twee jongeren staken een 17-jarige jongeman neer toen die weigerde zijn mp3-speler af te geven.
Het slachtoffer overleed later in het Sint-Pieters-ziekenhuis.


De feiten deden zich voor omstreeks 16.30 uur.

Het slachtoffer wachtte samen met een vriend op een vriendin en luisterde op een mp3-speler naar muziek.


Twee andere jongeren, van Noord-Afrikaanse origine, spraken hen aan.

Zij vroegen aanvankelijk de weg naar de Nieuwstraat, maar probeerden vervolgens de mp3-speler te stelen.
Het slachtoffer verzette zich waarop een van de daders een mes bovenhaalde en de jongeman verschillende steken toediende.

Een daarvan raakte het slachtoffer net naast het hart.


De twee daders vluchtten vervolgens in de richting van de Grote Markt en konden niet meer opgespoord worden.

Ondertussen dienden de hulpdiensten de eerste zorgen toe.
Het slachtoffer werd gereanimeerd en overgebracht naar het Sint-Pieters-ziekenhuis waar hij omstreeks 21.00 uur overleed.


De twee daders zijn nog spoorloos, maar het gerecht beschikt over een goede persoonsbeschrijving.
Die werd gegeven door de vriend van het slachtoffer.

"Ondertussen hebben zich ook al verschillende getuigen gemeld", zegt substituut Wim De Troy van het Brusselse parket. "Omdat de feiten plaatsvonden tijdens het spitsuur vonden we eerst niet veel getuigen maar sindsdien zijn al een aantal mensen opgedoken".

Mogelijk hebben de bewakingscamera's van het Centraal Station de feiten ook gefilmd, aldus nog substituut De Troy.

"Dit soort diefstallen gebeurt in Brussel bijna dagelijks, " gaf de parketmagistraat nog mee. "Helaas is het dit keer heel slecht afgelopen. We doen er alles aan om de daders zo snel mogelijk te vinden".


Volgens Leen Uyterhoeven, woordvoerster van de NMBS-holding, is het station "relatief gezien veilig".

Dagelijks passeren zowat 140.000 personen in het station.

"Het is duidelijk dat er tussen die 140.000 mensen ook personen zijn met minder goede bedoelingen. Maar zelfs wat pickpockets betreft, springt Brussel-Centraal er in de cijfers niet uit", zegt
Uyterhoeven, die echter niet over cijfermateriaal beschikt. Elk feit is er uiteraard één teveel, "maar Brussel-Centraal heeft globaal gezien, zowel bij ons personeel als bij onze reizigers, een goede reputatie.

Omdat alles op een vrij kleine oppervlakte geconcentreerd zit, is de sociale controle er ook vrij groot. Dat kan meespelen."


Uyterhoeven wil geen andere onveiligere stations "stigamtiseren" en wil niet zeggen waar het onveiligheidsprobleem het grootst is.

Securail, de veiligheidsdienst van de spoorwegen, staat samen met de spoorwegpolitie (federale politie) in voor de bewaking van het station Brussel-Centraal. Beide patrouilleren regelmatig. Securail zal zijn samenwerking met de spoorwegpolitie, naar aanleiding van deze feiten, nog intensifiëren.

(Belga 00:27)

bron : http://www.demorgen.be/telex/?news=B313475
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Jean schreef:
Mogelijk hebben de bewakingscamera's van het Centraal Station de feiten ook gefilmd, aldus nog substituut De Troy.
Volgens het VTM-nieuws zouden deze beelden er wel degelijk zijn.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

een hele dag ging het over 2 jongeren, deze avond op het nieuws kwam de aap uit de mouw "2 jongeren van .......... " en neen ze zijn NIET blank.
Verdomme, gaan ze die gasten nu eens geen goe pak rammeling geven.
die peizen echt dat ze hier heer en meester zijn ... :-(
Gesloten