type 55 buiten dienst?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door fitnessboy »

gisteren gehoord dat de rooie class 66 van genk goederen weg zou gaan die de mannen gebruikt hebben ter vervanging van de 5523
OMC

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door OMC »

Locomotief 5175 schreef:Volgens de railpassie wordt 4 55-ers verkocht aan Congo ! dat zijn 5508, 5517, 5537 en 5538.
5517 blijven rijden tot de eerste week van februari.
Kan kloppen, de rest blijft hier en een groot deel wordt zelfs nog gebruikt. Om in 1 adem op de topic hierboven te antwoorden: de RN 266 107 wordt af en toe mee ingezet tussen Genk-Goederen en andere goederenstations, en dit samen met type 55.
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door fitnessboy »

in februari veranderen bij ons de diensten en deze diensten worden vanaf dan gedaan met de traxx en '77 en 23 en 26 en normaal gezien niks meer met de 55
FLV-FGSP
Berichten: 1879
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door FLV-FGSP »

bij ons = Antwerpen? Mss blijft Kinkempois wel met 55ers op Aken rijden?
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door ems »

fitnessboy schreef:in februari veranderen bij ons de diensten en deze diensten worden vanaf dan gedaan met de traxx en '77 en 23 en 26 en normaal gezien niks meer met de 55
Ben ook wel benieuwd waar "bij ons" is. En kan je ook vertellen welke diensten er nu nog met reeks 55 gereden worden (afwijkend van de eerder genoemde theoretische inzet) en per wanneer e.e.a. "bij jullie" dan weer gaat veranderen?

Ben benieuwd.
Groet, Edwin
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door fitnessboy »

bij ons = genk goederen
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door fitnessboy »

normaal gezien is dat op 1/2
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Bibke »

Er staat een tabel van hun diensten in "OP DE BAAN" nr 88 van december 08.
Hier staan dus wel nog de diensten van Genk Goederen en Genk Zuid Linkeroever bij.
Die zullen dus verdwijnen.

Maar in het zelfde artikel staat ook dat op de zes TVM 55ers, de 55ers ten laatste in juni 2009 aan de kant zouden gezet worden.

In het zelfde artikel staan de dagtreinen, dus ook deze die nog naar Aken-West gedaan worden. De helft daarvan kwam vanuit Genk.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Bert

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Bert »

Bibke schreef:
Maar in het zelfde artikel staat ook dat op de zes TVM 55ers, de 55ers ten laatste in juni 2009 aan de kant zouden gezet worden.
En wat is het alternatief? Met een andere tgv beginnen afslepen? Veel materiaal met TVM is er toch niet te vinden.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door msts.be »

Nee, Bibke bedoelt feitelijk 'op de 6 TVM locs na, wordt de rest aan de kant gezet'. De TVM locs blijven dus voorlopig nog even in dienst. Men is wel van plan op termijn (binnen 5 jaar) ook deze locs te vervangen door nieuwe locs die specifiek voor zo'n afsleepdiensten zullen worden gebruikt. Daar was althans een tijdje geleden sprake van als ik mij goed herinner..
Bert

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Bert »

msts.be schreef:Nee, Bibke bedoelt feitelijk 'op de 6 TVM locs na, wordt de rest aan de kant gezet'. De TVM locs blijven dus voorlopig nog even in dienst. Men is wel van plan op termijn (binnen 5 jaar) ook deze locs te vervangen door nieuwe locs die specifiek voor zo'n afsleepdiensten zullen worden gebruikt. Daar was althans een tijdje geleden sprake van als ik mij goed herinner..
Oké, sorry, ik had wat te snel gelezen. :wink:
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Mark7758 »

FLV-FGSP schreef:bij ons = Antwerpen? Mss blijft Kinkempois wel met 55ers op Aken rijden?
Nee daar gaan ze ook met pensioen. :(
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Bibke »

Bert schreef:
msts.be schreef:Nee, Bibke bedoelt feitelijk 'op de 6 TVM locs na, wordt de rest aan de kant gezet'. De TVM locs blijven dus voorlopig nog even in dienst. Men is wel van plan op termijn (binnen 5 jaar) ook deze locs te vervangen door nieuwe locs die specifiek voor zo'n afsleepdiensten zullen worden gebruikt. Daar was althans een tijdje geleden sprake van als ik mij goed herinner..
Oké, sorry, ik had wat te snel gelezen. :wink:
My mistake :wink: . Ik was de "na" vergeten. Ik moet dus sorry zeggen. :D
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
ems
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 feb 2007, 17:55

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door ems »

fitnessboy schreef:normaal gezien is dat op 1/2
Hmm, da's sneller als ik gedacht had. Heb nog nog precies 5 dagen om nog eens een reeks 55 in Genk te fotograferen....
Wordt de reeks 55, buiten de TVM-loc's, na 1 februari dan helemaal niet meer ingezet?
Groet, Edwin
Gerard

Re: type 55 buiten dienst?

Bericht door Gerard »

Ontzettend jammer dat het in zo'n "stroomversnelling" is gegaan.
Deze machines stijgen bij mij boven alles uit, het geluid, het stoere uiterlijk, hun staat van dienst, meer dan 40 jaren gezwoegd op de meest bergachtige lijnen van België.. 'k ga ze echt missen.
Gesloten