Genau: wie sagt man das bei euch? "Totgesagte leben länger"R4C-Fan schreef:Irgendwann wird es kommen das die 55er aus dem Dienst geht aber nicht ganz so schnell!
type 55 buiten dienst?
Re: type 55 buiten dienst?
Re: type 55 buiten dienst?
Hoe kun je dat toch zeggenShrek schreef:waarom zou men nog zware diesels nodig hebben? alle lijnen met profiel zijn geëlectrificeerd en op de andere plaatsen kan een 77 het wel aan zeker?
daarom denk ik ook dat de reeks 55 overbodig zal worden eens de nieuwe traxxjes er zijn
Van een traxxje krijg ik persoonlijk geen kippenvel als die een steile helling beklimt met een zware goederentrein,, de 55's kunnen van mij niet lang genoeg blijven rijden,, zo mooi zijn die machines xD
Re: type 55 buiten dienst?
mijn excuus maar aan een reeks 51 daar kan die 55 ook ni aan type, de neus van een reeks 51 heeft karakter daarenetegen hebben die van de reeks 55 (net als de 62) veel minder stoere kenmerken
Re: type 55 buiten dienst?
Een 55 klinkt beter. Een 51 is leuk, maar een 53 of 55 winnen toch echt wel.(Zeker bij mij.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: type 55 buiten dienst?
en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij
Re: type 55 buiten dienst?
Nooit met een 55'iger in een vorig leven gereden? met een 51'iger allesinds wel heSteven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij
Re: type 55 buiten dienst?
De G2000 is de assymetrische stuurpost ('smalbekkikker'). Ook leverbaar met symetrische stuurpost, doet mij een beetje aan lego denken overgens. (De zogenaamde 'breedbekkikker')dentheo schreef:Ik dacht dat die nu juist een slechte naam heeft.. of verwar ik met die met de assymmetrische stuurpost ?Speedy schreef:NMBS zal binnen paar maand met G2000 gaan rijden...
Er zouden 5 stuks geleasd worden.
Ander type ?
Re: type 55 buiten dienst?
Compleet mee eensMark7758 schreef:Een 55 klinkt beter. Een 51 is leuk, maar een 53 of 55 winnen toch echt wel.(Zeker bij mij.)
Re: type 55 buiten dienst?
ho ho 66 is toch ook tweetakt ???Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: type 55 buiten dienst?
52/53/54/55/62/63 zijn allemaal tweetakt dieselsdentheo schreef:ho ho 66 is toch ook tweetakt ???Steven schreef:en 55 heeft die stomme tweetaktdiesel (grapke ze), een 51 blijft het bij alle diesels dus halen voor mij
reeks 51/59/77 zijn dit niet
Re: type 55 buiten dienst?
Juist ja, ga maar eens luisteren langs lijn 24, nu het nog kan!Gerard schreef:Van een traxxje krijg ik persoonlijk geen kippenvel als die een steile helling beklimt met een zware goederentrein,, de 55's kunnen van mij niet lang genoeg blijven rijden,
Overigens heb ik onlangs, dank zij een panne van een CFL-type 30, het geluk gehad in de IR van Liège tot Gouvy achter een 55-er te hangen, tot 10 jaar geleden dagelijkse kost, maar nu zeldzaam.
Re: type 55 buiten dienst?
Hallo,
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was (al meer gezien de laatste tijd helaas...).
Groeten,
Joris De Mol
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was (al meer gezien de laatste tijd helaas...).
Groeten,
Joris De Mol
Re: type 55 buiten dienst?
Het was een IR die normaal gezien tot Luxemburg had moeten rijden (Liège Guill 19u18) , maar die dag uitzonderlijk beperkt was tot Gouvy (had al bij vertrek een uur vertraging). De defecte 30 hing er nog aan.Joris schreef:Hallo,
Was die IR beperkt tot Gouvy? In dat geval was het een 15 die onbeschikbaar was