Athus

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Athus

Bericht door AM80 »

Vraagje,

Mag je met een nettreinkaart tot Athus reizen?

AM80
1607

Bericht door 1607 »

in principe wel maar hoe ga je daar geraken zonder over het luxemburgse net te gaan? op de nmbs site staat een opmerking erbij wanneer je naar Athus gaat en dat is :

NIET ALLE VERVOERBEWIJZEN IN
BINNENVERKEER ZIJN GELDIG VOOR
BESTEMMING ATHUS. DE KLANT DIENT IN HET
BEZIT TE ZIJN VAN EEN INTERNATIONAAL
VERVOERBEWIJS.
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Ik had maandag een e-mail gestuurd met de vraag of ik met mijn Eurodomino-biljet (voor Luxemburg) de trein in Athus mocht nemen.
Dit was het antwoord:
Athus est une gare commune. Votre Eurodomino est valable jusqu'à Athus.
De CFL ziet Athus als een gemeenschappelijk station en ge kunt er met een gewoon Luxemburgs binnenlands ticket geraken.

Ik denk niet dat je met uw nettreinkaart naar Athus kan, aangezien het eigenlijk geen NMBS-reizigersstation is.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Elgar schreef:Ik had maandag een e-mail gestuurd met de vraag of ik met mijn Eurodomino-biljet (voor Luxemburg) de trein in Athus mocht nemen.
Dit was het antwoord:
Athus est une gare commune. Votre Eurodomino est valable jusqu'à Athus.
De CFL ziet Athus als een gemeenschappelijk station en ge kunt er met een gewoon Luxemburgs binnenlands ticket geraken.

Ik denk niet dat je met uw nettreinkaart naar Athus kan, aangezien het eigenlijk geen NMBS-reizigersstation is.
In theorie moet je dan toch eigenlijk ook met je Eurodomino tot Aarlen en Gouvy kunnen gaan, als we deze uitleg van de CFL mogen geloven! :?
Of is het gewoon puur omdat dit station enkel maar door de CFL bediend wordt, dat dit als binnenlands (= Luxemburgs) station gezien wordt?

Als je een ticketje koopt van Athus naar Luxemburg, moet je dan ook extra betalen omdat je een grensoverschrijding maakt, zoals het geval van Aarlen naar Luxemburg? Want om dit te ontduiken ben ik eens te voet van Athus naar Rodange geweest! :P Deze twee stations liggen trouwens maar een tweetal kilometer uit mekaar! :wink:
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Trainspotterke schreef: In theorie moet je dan toch eigenlijk ook met je Eurodomino tot Aarlen en Gouvy kunnen gaan, als we deze uitleg van de CFL mogen geloven! :?
Awel die vraag had ik dan ook gesteld en dit was het antwoord:
Non ces deux gares ne sont pas des gares communes et l'eurodomino n'est valable que jusqu'à la frontière CFL- SNCB
Heb vandaag mijn ticketten van Aarlen tot Sterpenich grens en voor terug te keren van Gouvy grens naar Gouvy, dat koste mij respectievelijk 3,20 EUR en 2,60 EUR. Vrij duur voor die paar kilometer.
Trainspotterke schreef:Of is het gewoon puur omdat dit station enkel maar door de CFL bediend wordt, dat dit als binnenlands (= Luxemburgs) station gezien wordt?
Idd, als het aan de NMBS lag stopte daar geen enkele reizigerstrein meer...
Trainspotterke schreef:
Als je een ticketje koopt van Athus naar Luxemburg, moet je dan ook extra betalen omdat je een grensoverschrijding maakt, zoals het geval van Aarlen naar Luxemburg? Want om dit te ontduiken ben ik eens te voet van Athus naar Rodange geweest! :P Deze twee stations liggen trouwens maar een tweetal kilometer uit mekaar! :wink:
Daarvoor zou je dus niet extra moeten betalen :wink:
Plaats reactie