remkranen reeks 20
remkranen reeks 20
Welke kraan dient voor de rechtstreekse rem en welke voor de automatische rem?
En als je het tractiewiel naar links draait tot op stand nul, dan op de knop op het stuurwiel duwt en verder draait naar links dan gaat de locomotief in remming met een remkracht van 0 tot 17 ton. Maar welke remming is dit? Is dit de weerstandsremming of een andere soort?
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Sorry hoor geen FV3, maar FV4, T22 en HVRM4 hebben FV3Speedy schreef:De grote remkraan links of de foto is de automatische rem (remkraan type FV3)
De kleine remkraan is dus de rechtstreekse rem (type FD1)
Bij het naar links draaien vh stuurwiel (na induwen stuit) ga je over naar 'rheostatische rem' = remmen dmv weerstanden
greetz
Heb nog zitten twijfelen..e49memling schreef:Sorry hoor geen FV3, maar FV4, T22 en HVRM4 hebben FV3Speedy schreef:De grote remkraan links of de foto is de automatische rem (remkraan type FV3)
De kleine remkraan is dus de rechtstreekse rem (type FD1)
Bij het naar links draaien vh stuurwiel (na induwen stuit) ga je over naar 'rheostatische rem' = remmen dmv weerstanden
greetz
Kan dit dat de reeks 20 geen recuperatierem heeft? Of bestaat er een andere naam voor.
Dit zijn de remmen die de locomotief reeks 20 bezit( stuk uit mijn eindwerk)
De locomotieven van de reeks 20 zijn uitgerust met:
- Een rechstreekse rem voor het remmen van de locomotief en van de gekoppelde locomotief
- Een automatische rem voor het remmen van de locomotief en van het gekoppelde treinstel
- Een noodrem die op de automatische leiding is gemonteerd
- Een elektrische weerstandsrem
De treinbestuurder beschikt bij het besturen van de trein over de volgende remmen:
- Voor de rechtstreekse rem: een Oerlikon-remkraan type FD 1
- Voor de automatische rem: een Oerlikon-remkraan type FV 4. Deze remkraan is uitgerust met een gecombineerd reservoir met drie afdelingen.
Dit zijn de remmen die de locomotief reeks 20 bezit( stuk uit mijn eindwerk)
De locomotieven van de reeks 20 zijn uitgerust met:
- Een rechstreekse rem voor het remmen van de locomotief en van de gekoppelde locomotief
- Een automatische rem voor het remmen van de locomotief en van het gekoppelde treinstel
- Een noodrem die op de automatische leiding is gemonteerd
- Een elektrische weerstandsrem
De treinbestuurder beschikt bij het besturen van de trein over de volgende remmen:
- Voor de rechtstreekse rem: een Oerlikon-remkraan type FD 1
- Voor de automatische rem: een Oerlikon-remkraan type FV 4. Deze remkraan is uitgerust met een gecombineerd reservoir met drie afdelingen.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Sorry steven, de antisliprem is een knop (op t22 een hefboom) die een druk van ongeveer één bar in remcilinders steekt zodanig dat de remblokken licht tegen de wielband wrijven ze zo proper en ruwer maakt, wat de adhesie verbeterd, die bestaat op alle locs (behalve T13?)Steven schreef:de antislim is gewoon een toestel dat de tractie verminderd en dus is dat geen rem
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
T20/T27/T21/T11/T18 heeft/had reostatische rem: motoren worden als dynamo geschakeld en levert hun stroom naar weerstanden: geeft remmend effectStijn D.C. schreef:Dus de HLE 20 heeft wel een reostatische rem zoals HLE 21/27?
Ze hebben mij altijd al gezegt, van niet, welke locs hebben die nog om aan het tractiewiel te bediennen?
(21/27/13) weet ik
T23 heef recuperatie: stuurt stroom terug de bovenleiding in
T22/T26/T12/T15/T16 hebben geen elektrische rem
T13 weet ik niet
Met T20/T18 regel je de remkracht met het traktiewiel
Met T27/T21 met de krachtbol
T11 kan niet bediend worden, werkt automatisch bij drukdaling van meer dan 0.7bar
Laatst gewijzigd door e49memling op 05 apr 2006, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
men excuus, ik had het wat verkeerd begrepen op het antislipdispositief, vandaar men reactie maar idd de antisliprem bestaat op alle loc's behalve de reeks 13 dit wegens het ontbreken van voldoende remblokken (13 heeft schijfrem)e49memling schreef:Sorry steven, de antisliprem is een knop (op t22 een hefboom) die een druk van ongeveer één bar in remcilinders steekt zodanig dat de remblokken licht tegen de wielband wrijven ze zo proper en ruwer maakt, wat de adhesie verbeterd, die bestaat op alle locs (behalve T13?)Steven schreef:de antislim is gewoon een toestel dat de tractie verminderd en dus is dat geen rem
T13 heeft ook recuperatierem (naar achter beweging v traktiehendels).e49memling schreef:T20/T27/T21/T11/T18 heeft/had reostatische rem: motoren worden als dynamo geschakeld en levert hun stroom naar weerstanden: geeft remmend effectStijn D.C. schreef:Dus de HLE 20 heeft wel een reostatische rem zoals HLE 21/27?
Ze hebben mij altijd al gezegt, van niet, welke locs hebben die nog om aan het tractiewiel te bediennen?
(21/27/13) weet ik
T23 heef recuperatie: stuurt stroom terug de bovenleiding in
T22/T26/T12/T15/T16 hebben geen elektrische rem
T13 weet ik niet
Met T20/T18 regel je de remkracht met het traktiewiel
Met T27/T21 met de krachtbol
T11 kan niet bediend worden, werkt automatisch bij drukdaling van meer dan 0.7bar
Indien de spanning op de bovenleiding te hoog voor recuperatieremming, dan gewoon rheostatische rem.