Nu moet ik toch wel groooote oogskes trekken. Op jouw foto staat rechts een trein die gelijkt op de ... Eurostar?! Wat doet die daar in Lille-Flandres?260689 schreef:hier is men foto van lille
BTW: ni verschieten van het roze he
eurostar
Verwar je die niet met NOL (North of London) Eurostar-treinstellen? Dat is een verkorte versie van de Eurostar, hoeveel wagonnen die juist heeft weet ik niet en ik denk ook niet dat die buiten Groot-Brittanïe kan rijden (had te maken met de stroomafnemer). Ik herinner mij zoiets van wat msts.be ooit eens op het vorige forum gezegd heeft.Shrek schreef:ze zijn ook korter met maar 12 rijtuigen ipv 14Jules schreef:Die eurostars in Lille Flandres rijden niet meer voor Eurostar maar voor TGV op de verbinding Lille Parijs. De eurostar logo's zijn er trouwens afgenomen en de kleuren lichtjes aangepast
En heeft een gewone Eurostar niet 18 wagonnen + 2 motoreenheden?
GNER (Great North Eastern Railway) heeft die ooit in hun kleuren laten rondrijden ja, maar oorspronkelijk waren die allemaal in het wit gelijk de gewone Eurostars. Ik geloof niet dat die nu nog voor GNER rijden, had te maken met de te hoge huurprijs voor die stellen.
Hier een fototje er van: bron:http://www.transportimages.com/gallery/ ... s.jpg.html
Hier een fototje er van: bron:http://www.transportimages.com/gallery/ ... s.jpg.html
zover ik weet zijn die franse eurstar stellen niet korter, er waren 2 lengtes de normale lengte zoals ze in brussel rijden 18 bakken +2 locs en de kortere versie NOL (north of London) die iets van een 14 rijtuigen zou moeten hebben zo zijn ze uit de fabriek gekomen, het enige da de sncf gedaan heeft is een paar bestaande stellen van een ander logo voorzien
Eurostar Three Capitals 300 km/h (186 mph) 794 393.7 m (1,293 ft) 2.81 m (9.2 ft) 752 tonnes (829 tons) 12,240 kW
Eurostar North of London 300 km/h (186 mph) 596 318.9 m (1,033 ft) 2.81 m (9.2 ft) 665 tonnes (733 tons) 12,240 kW
om de twee soorten te geven, deze gegevens komen van
http://en.wikipedia.org/wiki/TGV
Eurostar Three Capitals 300 km/h (186 mph) 794 393.7 m (1,293 ft) 2.81 m (9.2 ft) 752 tonnes (829 tons) 12,240 kW
Eurostar North of London 300 km/h (186 mph) 596 318.9 m (1,033 ft) 2.81 m (9.2 ft) 665 tonnes (733 tons) 12,240 kW
om de twee soorten te geven, deze gegevens komen van
http://en.wikipedia.org/wiki/TGV
Klopt,zover ik weet zijn die franse eurstar stellen niet korter, er waren 2 lengtes de normale lengte zoals ze in brussel rijden 18 bakken +2 locs en de kortere versie NOL (north of London) die iets van een 14 rijtuigen zou moeten hebben zo zijn ze uit de fabriek gekomen, het enige da de sncf gedaan heeft is een paar bestaande stellen van een ander logo voorzien
Eurostar Three Capitals 300 km/h (186 mph) 794 393.7 m (1,293 ft) 2.81 m (9.2 ft) 752 tonnes (829 tons) 12,240 kW
Eurostar North of London 300 km/h (186 mph) 596 318.9 m (1,033 ft) 2.81 m (9.2 ft) 665 tonnes (733 tons) 12,240 kW
om de twee soorten te geven, deze gegevens komen van
dezelfde lengte als de 3C stellen, met uitzondering van de renovatie en de software die erop zit. Deze deden in het begin de verbinding Brussel Nice en ze worden TM's genoemd. Ondertussen zijn de de gele neus ook kwijt en zijn ze zilver grijs natuurlijk
Het contract met GNER is voorbij voor de NOL's ze kunnen terug op stal in NPI. De kans bestaat dat ze in de toekomst naar Frankrijk gaan komen, maar dit is nog lang niet zeker.
Die NOL's moeten wel goeie stellen zijn, er heeft er ooit eentje op de Thames gevaren.