Op donderdag avond werd Olivier J met de laatste trein (Eupen - Oostende) met vertrek in Eupen om 22u10 overvallen. Hij was alleen op de 13 toen hij plots achter hem iemand hoorde roepen UW GELD, waarop Olivier is rechtgesprongen en de dodemanspedaal moest lossen. Daardoor heeft de trein een noodremming uitgevoert. Hij heeft de dader een paar rake klappen kunnen geven want door de noodremming verloor hij zijn evenwicht en heeft de TB hem in de machinekamer gesmeten. Hijzelf heeft zich opgesloten in zijn stuurpost en heeft de dispatching opgeroepen. Maar de dader was al gaan lopen. De treinbegeleider bleef bij hem vooraan tot in het station van Gent-Sint-Pieters waar hij afgelost werd door een collega van hem. Olivier ging naar het ziekenhuis, hij had schrammen in de hals en opgezwollen handen.
Het artikkel staat in het laatste nieuws maar ik heb het met men eigen woorden getypt.
Hallo,
Is dat dan enkel de laatste ICa FSD>Eupen die met MS96 rijdt?
En mogen TB's van FSD tot in Eupen rijden? Blijkbaar wel.
Ik vrees dta als dit nog voorvalt, wat niet ondenkbaar is, het voor ons nóg moeilijker zal worden om eens te mogen meerijden in een stuurpost...
Groeten,
Joris De Mol
van alle verbindingen die er zijn tussen eupen en oostende is de verdeling ongeveer als volgt
1 slag brussel eupen oostende brussel = depot brussel zuid
de rest is ongeveer 50/50 verdeeld onder de bestuurders van depot oostende en welkenraedt
treinbruno schreef:
hopelijk gaan de TB's nu niet moeilijker doen om in de stuurpost te mogen.
Is dat dan nog mogelijk als spoorliefhebber? Ik heb dat als klein manneke verschillende keren gedaan, maar ik dacht dat zoiets vandaag de dag bijna uitgesloten was...