Werken HST Brussel - Mechelen gestart
Werken HST Brussel - Mechelen gestart
In Zemst-Mechelen is men begonnen met werken op de middenberm van de E19 voor de aanleg van de HST-lijn van Brussel naar Mechelen.
Men is begonnen met het rooien van het Witte Kinderbos.
De lijn zou moeten klaar in 2012. Ook in het station van Mechelen komen 2 nieuwe sporen.
Met een beetje geluk rijden in 2012 ook de eerste HST treinen op de HST lijn naar Amsterdam
Men is begonnen met het rooien van het Witte Kinderbos.
De lijn zou moeten klaar in 2012. Ook in het station van Mechelen komen 2 nieuwe sporen.
Met een beetje geluk rijden in 2012 ook de eerste HST treinen op de HST lijn naar Amsterdam
Het traject tussen Schaarbeek en Mechelen is in vogelvlucht 11,5 km lang. Over een afstand van 8,5 km gaat het over de middenberm van de E19 langs de gemeenten Machelen,Vilvoorde,Steenokkerzeel en Zemst. Vlak voor de afrit Mechelen-Zuid bouwt Infrabel een nieuwe brug over de E19 richting Antwerpen. De brug zal de nieuwe spoorlijn verbinden met de bypass achter het centraal station van Mechelen waar twee nieuwe sporen en perrons worden gebouwd (kant CW).Shrek schreef:weet iemand hier iets meer over dat project? komen er tussen de E19 en mechelen 2 sporen bij of sluit de nieuwe lijn aan op L25?
Klopt, dit is het Diabolo project:Steven schreef:zal tevens met een driehoek aangesloten worden op de luchthaven (via een tunnel) waardoor de luchthaven geen kopstation meer is en men dus vanuit mechelen op een 11 tal minuten in de luchthaven zal geraken.
http://www.b-rail.be/corp/N/assets/down ... iabolo.pdf
gaan de treinen mechelen-luchthaven-brussel dan over L36 voor het laatste stuk?Steven schreef:zal tevens met een driehoek aangesloten worden op de luchthaven (via een tunnel) waardoor de luchthaven geen kopstation meer is en men dus vanuit mechelen op een 11 tal minuten in de luchthaven zal geraken.
Diabolo-project:
Financiering voor de bouw van de spoortunnel onder de belangrijkste startbaan van Brussels Airport zou rond zijn. De privé-partner zou 280 miljoen euro neertellen. Het bouwproject is een publiek-private samenwerking. De privé-partner ontvangt: jaarlijks een vast bedrag voor gebruik van de tunnel, een deel van de reizigersinkomsten van het ganse net én van dat stukje spoor. (Schrijft o.a. De Morgen).
Financiering voor de bouw van de spoortunnel onder de belangrijkste startbaan van Brussels Airport zou rond zijn. De privé-partner zou 280 miljoen euro neertellen. Het bouwproject is een publiek-private samenwerking. De privé-partner ontvangt: jaarlijks een vast bedrag voor gebruik van de tunnel, een deel van de reizigersinkomsten van het ganse net én van dat stukje spoor. (Schrijft o.a. De Morgen).
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
zeg, op welke planeet woon jij? grapje.Hagelander schreef:Die bomen zijn ondertussen toch al vervangen door een nieuw, zogenaamd, "kinderbos", niet?
alles is weg, oude en nieuwe.
Ik hoop 1 ding: dat die werken niet te veel kijkfiles gaan veroorzaken op de e19, moest dat zijn dan moet ik toch overwegen om met de trein te gaan werken
Die is al geplant (met een t, niet gepland met een d, hé! ), maar vraag me die waar ze die neergepoot hebben.Bibke schreef:Inderdaad Wover, dat bedoelt hij. Ik heb nog niets gezien van een nieuw bos. Maar dat zou er wel komen was beloofd.Wover schreef:Neenee, hij bedoelt waarschijnlijk het nieuwe kinderbos dat op een andere locatie ging geplant worden .