meerijden mt de treinbestuurder
meerijden mt de treinbestuurder
IK ,zou graag treinbestuurder worden, en vroeg me af, het eigenlijk niet mogenlijk is, eens een rit met een treinbestuurder mee te mogen doen, om eens te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
Indien dat mogenlijk zou zijn, zou ik dat heel graag eens doen (als dat toegelaten is van de nmbs).
Liefst zou ik dit op en zondag doen (werk nml. alle andere dagen) en liefst zzou ik dan vertrekken in buurt van Nijlen, Lier, Mechelen,...
Is er aub iemand bereid mij hiermee te helpen?
Alvast dank.
Indien dat mogenlijk zou zijn, zou ik dat heel graag eens doen (als dat toegelaten is van de nmbs).
Liefst zou ik dit op en zondag doen (werk nml. alle andere dagen) en liefst zzou ik dan vertrekken in buurt van Nijlen, Lier, Mechelen,...
Is er aub iemand bereid mij hiermee te helpen?
Alvast dank.
Re: meerijden mt de treinbestuurder
ik zou dit ook graag eens doen, maar dan met een hst!kurt schreef:IK ,zou graag treinbestuurder worden, en vroeg me af, het eigenlijk niet mogenlijk is, eens een rit met een treinbestuurder mee te mogen doen, om eens te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
maar die kansen zijn zeker heel wat kleiner
officieel is dit alles verboden om veiligheidsreden. enkel treinbestuurders, treinbegeleiding, instructeurs, stationspersoneel om mededelingen te doen, directie mag zich in de stuurpost begeven, andere personen moeten hiervoor een document aanvragen. doch tussen haakjes vermelden dat als je geluk hebt en je kan de bestuurder spreken voor hij instapt, het raampke staat open of de deur staat open je het rustig en beleefd is kan vragen om is een kijkje te mogen nemen. wie weet is het antwoord ja en dan is uw dag geslaagd
Re: meerijden mt de treinbestuurder
Als je er echt veel geld voor over hebt kan je ook altijd eens een ticket kopen voor een reisje met de ICE3. Daar kan je over de bestuurder zijn schouder kijken door de glazen wand. Ik heb zo heel het traject van Keulen tot Basel kunnen volgen, echt spectaculair met 300 km/h tussen Keulen en Frankfurt. Dan moet je wel een ticket eerste klas hebben.tgv schreef: ik zou dit ook graag eens doen, maar dan met een hst!
maar die kansen zijn zeker heel wat kleiner
Re: meerijden mt de treinbestuurder
In de andere richting is tweede klas voldoende...Adler schreef:Als je er echt veel geld voor over hebt kan je ook altijd eens een ticket kopen voor een reisje met de ICE3. Daar kan je over de bestuurder zijn schouder kijken door de glazen wand. Ik heb zo heel het traject van Keulen tot Basel kunnen volgen, echt spectaculair met 300 km/h tussen Keulen en Frankfurt. Dan moet je wel een ticket eerste klas hebben.
Groetjes,
Rian
Re: meerijden mt de treinbestuurder
Ik dacht dat de bestuurder dit glas ook ondoorzichtig kon maken of ben ik mis?Adler schreef:Als je er echt veel geld voor over hebt kan je ook altijd eens een ticket kopen voor een reisje met de ICE3. Daar kan je over de bestuurder zijn schouder kijken door de glazen wand. Ik heb zo heel het traject van Keulen tot Basel kunnen volgen, echt spectaculair met 300 km/h tussen Keulen en Frankfurt. Dan moet je wel een ticket eerste klas hebben.tgv schreef: ik zou dit ook graag eens doen, maar dan met een hst!
maar die kansen zijn zeker heel wat kleiner
5307 schreef:een rit met een belgische diesel wil ik eens meemaken!
een 55, een 77/78, maakt niet uit, maar gewoon eens om te weten hoe dat voelt!
Een geweldig gevoel. Een 77 met droog en warm weer.(Airco)
En een 55er bij regen. Kan je tenminste spelen met de remmen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer: