meerijden mt de treinbestuurder

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kurt

meerijden mt de treinbestuurder

Bericht door kurt »

IK ,zou graag treinbestuurder worden, en vroeg me af, het eigenlijk niet mogenlijk is, eens een rit met een treinbestuurder mee te mogen doen, om eens te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Indien dat mogenlijk zou zijn, zou ik dat heel graag eens doen (als dat toegelaten is van de nmbs).

Liefst zou ik dit op en zondag doen (werk nml. alle andere dagen) en liefst zzou ik dan vertrekken in buurt van Nijlen, Lier, Mechelen,...

Is er aub iemand bereid mij hiermee te helpen?
Alvast dank. :D
Wover

Bericht door Wover »

In principe is het verboden om onbevoegde personen in de stuurcabine mee te nemen. Het enige bevoegde personeel is de treinbestuurder en de treinbegeleider.

Maar als je geluk hebt mag het misschien wel, het beste is gewoon in het station te gaan staan, op de trein te stappen en het te gaan vragen ;).
tgv

Re: meerijden mt de treinbestuurder

Bericht door tgv »

kurt schreef:IK ,zou graag treinbestuurder worden, en vroeg me af, het eigenlijk niet mogenlijk is, eens een rit met een treinbestuurder mee te mogen doen, om eens te zien hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
ik zou dit ook graag eens doen, maar dan met een hst!
maar die kansen zijn zeker heel wat kleiner :cry:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

officieel is dit alles verboden om veiligheidsreden. enkel treinbestuurders, treinbegeleiding, instructeurs, stationspersoneel om mededelingen te doen, directie mag zich in de stuurpost begeven, andere personen moeten hiervoor een document aanvragen. doch tussen haakjes vermelden dat als je geluk hebt en je kan de bestuurder spreken voor hij instapt, het raampke staat open of de deur staat open je het rustig en beleefd is kan vragen om is een kijkje te mogen nemen. wie weet is het antwoord ja en dan is uw dag geslaagd :-)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: meerijden mt de treinbestuurder

Bericht door Adler »

tgv schreef: ik zou dit ook graag eens doen, maar dan met een hst!
maar die kansen zijn zeker heel wat kleiner :cry:
Als je er echt veel geld voor over hebt kan je ook altijd eens een ticket kopen voor een reisje met de ICE3. Daar kan je over de bestuurder zijn schouder kijken door de glazen wand. Ik heb zo heel het traject van Keulen tot Basel kunnen volgen, echt spectaculair met 300 km/h tussen Keulen en Frankfurt. Dan moet je wel een ticket eerste klas hebben.
rvdborgt
Berichten: 4339
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: meerijden mt de treinbestuurder

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Als je er echt veel geld voor over hebt kan je ook altijd eens een ticket kopen voor een reisje met de ICE3. Daar kan je over de bestuurder zijn schouder kijken door de glazen wand. Ik heb zo heel het traject van Keulen tot Basel kunnen volgen, echt spectaculair met 300 km/h tussen Keulen en Frankfurt. Dan moet je wel een ticket eerste klas hebben.
In de andere richting is tweede klas voldoende...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd vanuit brussel kan zoiets dus ook en zowel 1ste als tweede klasse, afhankelijk van de rijrichting :-)
Bert

Re: meerijden mt de treinbestuurder

Bericht door Bert »

Adler schreef:
tgv schreef: ik zou dit ook graag eens doen, maar dan met een hst!
maar die kansen zijn zeker heel wat kleiner :cry:
Als je er echt veel geld voor over hebt kan je ook altijd eens een ticket kopen voor een reisje met de ICE3. Daar kan je over de bestuurder zijn schouder kijken door de glazen wand. Ik heb zo heel het traject van Keulen tot Basel kunnen volgen, echt spectaculair met 300 km/h tussen Keulen en Frankfurt. Dan moet je wel een ticket eerste klas hebben.
Ik dacht dat de bestuurder dit glas ook ondoorzichtig kon maken of ben ik mis?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Kijk even bij het andere onderwerp over de ICE.(vragenhoek)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

een rit met een belgische diesel wil ik eens meemaken!

een 55, een 77/78, maakt niet uit, maar gewoon eens om te weten hoe dat voelt!
stevie30

Bericht door stevie30 »

ik heb al mee mogen reiden met een IR van Essen-Antwerpen 3 jaar geleden.
is wel interesant vooral al die knoppen

greets stevie
ps: zouw het ook nog wel eens willen meemaken :D :P
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb ook eens een keer meegereden van Hasselt tot Leuven (IC-E)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

5307 schreef:een rit met een belgische diesel wil ik eens meemaken!

een 55, een 77/78, maakt niet uit, maar gewoon eens om te weten hoe dat voelt!

Een geweldig gevoel. Een 77 met droog en warm weer.(Airco) :lol:
En een 55er bij regen. Kan je tenminste spelen met de remmen. :twisted:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Bert

Bericht door Bert »

Mark7758 schreef:Kijk even bij het andere onderwerp over de ICE.(vragenhoek)
Heb ik ondertussen reeds gevonden. :wink:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Met 13 en HLE 27 is het ook tof in de stuurpost :lol:
Plaats reactie