Deze morgend nam ik zoals gewoonlijk de trein van 7:28 van Mechelen naar Gent-Sint-Pieter (IR4128). Normaal gezien wordt deze gereden met M4-rijtuigen. Deze morgend stonden er echter twee klassieke stelletjes te wachten (nrs. 182 en 183). Deze geven niet alleen serieus wat minder capaciteit, ze zijn ook minder comfortabel.
Zal men vanaf nu steeds met deze klassieke stellen rijden, of was er een technisch probleem ?
In het ongeluk in Izegem waren enkel M4'en betrokken. Sindsdien zitten er wel regelmatiger klassiekjes op deze IR. Dus 99 procent zeker dat het tijdelijk is tot die betrokken M4-stammen weer rijvaardig zijn.
JC schreef:Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
die stellen volgen het parkoer van zo een ram. zo heb je wellicht altijd ergens een stuk van het parkoer dat in de spits valt, niets aan te doen.
JC schreef:Ik had zo'n vermoeden al. Wellicht is het wel beter om deze klassieke stelletjes in te zetten buiten de piekuren, of is dit praktisch te moeilijk ?
Neen, de Klassieke stellen rijden ook in de spits. Met name op IC C 836 en IC C 817, of op IC C 837 en IC C 818. Ze bieden inderdaad minder capaciteit, ze zijn inderdaad minder confortabel, maar het is wel veel leuker om in te zitten tussen Oostende en Brugge!