Vriendelijke treinbegeleider (euheum, niet dus)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Vriendelijke treinbegeleider (euheum, niet dus)

Bericht door Merijn »

Ik heb alle respect voor treinbegeleiders, maar wat mijn vrouw en ik is overkomen dit weekend vind ik wel wat schandalig.....

We waren op weg van Leuven naar Brugge. Tussen Leuven en Brussel hadden we ons Rail Pass al eens getoond. Toen de treinbegeleider nog eens langskwam na Brussel, antwoordde ik dat dit al eens gezien was. Hij werd zowat woest, wat hij zoal zei weet ik niet juist meer, maar het kwam erop neer dat de jeugd (27 jaar is dan toch nog jeugd) geen respect meer heeft en dat we 2 onbeleefde mensen zijn.

Ik kan die mens wel gelijk geven in het feit dat hij niet kon weten dat mijn pass al gezien was....maar....ik had niet direct gezien dat het een andere treinbegeleider was. Vriendelijkheid moet van 2 kanten komen, maar als ze mij direct uitschelden, zonder dat ik bewust iets verkeerd doe, daar kan ik echt niet tegen. Dan reis je zoals het moet: betalen (en veel!), respect hebben voor medereizigers en treinbegeleider, vriendelijk zijn....dan is het nog niet goed.
super1500

Bericht door super1500 »

blijkbaar bestaat er een youtube filmpje...
NRGken

Bericht door NRGken »

Als ik zie dat treinbegeleider voor 2e maal afkomt om te controleren, haal ik sowieso mn vervoersbewijs nog ns boven! Heb geen zin om discussie aan te gaan dat iemand anders hem al eerder had gecontroleerd!

Als effe in je achterzak graaien naar je ticket de dag van vandaag al te veel gevraagd is, waar gaan we dan naar toe in deze maatschappij!

Ik snap echt je punt niet hoor ! :roll:
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Mijn punt is dat er 2 manieren zijn om zoiets te vragen: de vriendelijke en de onvriendelijke. Zijn manier was niet onvriendelijk, maar gewoonweg agressief. Ik heb echt schrik van zo'n mensen zoals die treinbegeleider!!

Normaal doe ik dit ook, maar ik had hem zelfs niet afkomen, in mijn eerste reactie heb ik dit gezegd.

Ik bedoel dit: treinbegeleiders hebben hun buik vol van agressie, maar als ze zelf agressief reageren...Nu, gelukkig is het slechts een heeeele kleine meederheid die zo werkt (dus een pluim voor de andere die er in slagen in alle gevallen vriendelijk te blijven)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Veel van dergelijke problemen zijn denk ik eenvoudig op te lossen met goed afgesproken procedures.
Als bij de DB het treinpersoneel wisselt kondigen zij zich meestal aan met :
"Personalwechsel, Fahrscheine bitte" (Personeelswissel, de reiskaartjes aub).

Bij de NMBS blijken er geen dergelijke vaste afgesproken regels of gewoontes te bestaan.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

super1500 schreef:blijkbaar bestaat er een youtube filmpje...
Aldus: http://www.youtube.com/watch?v=GGq82iZgi_4
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

sommige treinbegeleiders zijn kwaad dat ik mijn abonement uithaal :P

gewoon omdat ze mij al kennen en me vertrouwen...


en inderdaad zijn er agressievelingen ... maar die ziede toch maar weinig ik denk dat nog niet eens 1 van de 50 treinbegeleiders zo is
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

dit probleem hebk nog nooit gehad als een treinbegeleider mij al eens gezien heeft hebben ze altijd bij hun 2de controle gevraagt of het al gezien was maar tijdens een controle brigade haal ik altijd mijn abbonement (gent oostende) boven die kijken er naar (sommige vragen mijn pasport wat normaal is vind ik) en verder hebk er geen probleem mee.
als da nu een treinbegeleider is die ik ken is dat natuurlijk iets anders dan weet ik dat ik dit niet hoeft boven te halen maar als hij het toch vraagt zal ik daar zeker ni van wakker liggen
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Als die de tweede maal komt zeg ik ook altijd dat het al gezien is, en nog nooit problemen mee gehad.

Wel al eens een hevige discussie gevoerd met een treinbegeleider, een maat van mij had zogezegd zijn hand niet opgestoken bij een stopplaats en tbg wou hem een boete geven. Uiteindelijk heb ik gewonnen en heeft hij gewoon zijn ticketje moeten betalen :P
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

foei tim 8) :lol:
Pieter

Bericht door Pieter »

Jeroen schreef:
super1500 schreef:blijkbaar bestaat er een youtube filmpje...
Aldus: http://www.youtube.com/watch?v=GGq82iZgi_4
This video has been removed by the user.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Pieter schreef:
Jeroen schreef:
super1500 schreef:blijkbaar bestaat er een youtube filmpje...
Aldus: http://www.youtube.com/watch?v=GGq82iZgi_4
This video has been removed by the user.
Flauw...... :roll:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De vakbond was er niet zo blij mee, aldus DS.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052007_039
paljas

Bericht door paljas »

Merijn, ik twijfel ook wel degelijk aan je verhaal.... Die mensen zullen zeker geen reactie geven zonder aanleiding!!!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

paljas schreef:Merijn, ik twijfel ook wel degelijk aan je verhaal.... Die mensen zullen zeker geen reactie geven zonder aanleiding!!!
tja meestal moet je de twee klokken horen en ergens de middenweg zoeken in waar de feiten juist liggen he.
Plaats reactie