Diest-Leuven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Diest-Leuven

Bericht door Bibke »

Bron: Het Belang van Limburg
http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezersbri ... L070422004

Auteur: Maarten Beke, Leopoldsburg
Sinds een 6 tal maanden ga ik met de trein van Diest naar Leuven.
Vroeger was dit met de wagen, maar wegens de kost, het verkeer; milieu enz was dit niet meer te doen.
Dus de trein, dat zou de oplossing moeten zijn.
Dat dacht je maar! Ik begin me sinds januari 2007 met de dag meer te ergeren aan de NMBS.
Er is nog geen enkele week voorbij gegaan, zonder dat de trein op tijd was of de nodige comfort heeft geboden.
Ik ben het BEU om als een hoop beesten op elkaar gepakt te worden zoals in een vee transport.
Het lijkt hier wel de Indiaanse spoorwegen, waar de mensen zelfs op en rond de wagons moeten hangen om zo hun verplaatsing te doen.
Het volgende vond ik dus ook toepasselijk.

Beste reizigers, wegens het ontbreken van wagons, conducteurs,machinisten en door stakingen verontschuldigen wij ons voor de ongemakken.
Toch wensen wij U een prettige reis. Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Als antwoord op al die onkunde bij de Belgische spoorwegen, wil ik het volgende zeggen. Als nu de reizigers zelf eens zouden staken, want het blijkt zeer gemakkelijk om te staken in dit land. Dit om hun ongenoegen tov de NMBS te tonen. Maar je als wij dit doen, worden wij gestraft met boetes, terwijl de mensen van NMBS zelf gewoon worden door betaald.

Bij deze steek ik alle andere reizigers een hard onder de riem. Vol houden.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

tja bij ons in de spits van antwerpen naar roosendaal zit de trein ook wel overvol en de TBG moet zich er dan door wringen, veel word er niet aan gedaan mja.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat in de spits bijna alle treinen overvol zitten, daar is maar 1 oplossing voor, wachten tot alle nieuwe m6 geleverd zijn.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Beste,

Mag ik vragen van welke trein(en) je dan gebruik maakt?

Ik weet dat de IC E regelmatig overvol zit, maar de L-trein Hasselt - Aarschot - Leuven biedt toch een geschikt alternatief, evenals de afsplitsing van de IC E die in de piekuren tussen Hasselt en Leuven en vv. als extra stoptrein rijdt.

Groeten,
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

De schrijver van de brief spreekt over de onkunde van de Belgische spoorwegen. Ik zou dit toch wat willen nuanceren. Ik word ook bijna dagelijks geconfronteerd met problemen met de trein maar ik ben er wel van overtuigd dat de mensen op de werkvloer zoals de treinbegeleiders, treinbestuurders, onderstationchefs, enz. hun uiterste best doen.
Als er onkunde is dan is het wel aan de top van de NMBS die alle problemen ontkent of minimaliseert.
Klachten over vertragingen bv. worden systematisch ontkend of men spreekt van perceptie (alsof alle reizigers die klagen over vertragingen hallucinaties hebben). Het zou misschien goed zijn als deze politiek benoemde heren ook eens af en toe de trein zouden nemen.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Bericht door Robin »

of gewoon paar wagonnen bij hangen? ik vind niet direct een foto ervan maar deze versie lijkt het hard op, deze heb ik zien staan in de buurt van brussel-noord. Onze P-trein is dezelfde versie van zonder dubbeldek.
Het probleem op onze lijn zou opgelost zijn door deze versie in te leggen.
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Een IC-E met M5'en (dat zijn de wagons die je daar aanhaalt), dan zullen de reizigers pas echt op hun tenen getrapt zijn.

Het capaciteitsprobleem zal misschen opgelost zijn, maar er zijn daar geen tafeltjes of bagagerekken in.

En wagons bijhangen gaat ook niet, want de IC-E wordt met stellen AM-96 gereden. Deze rijden dus per 3, en kunnen gekoppeld worden met een maximum van 4 stellen (dus 12 rijtuigen). Langere treinen zijn niet toegelaten in België voor nationaal verkeer.

Voor zover ik weet is er geen materieel dat kan ingezet worden dat capaciteitsproblemen zou kunnen oplossen, want van M6'en (het nieuwe type dubbeldekker) kunnen ze er niet direct missen.

Waarschijnlijk zullen tegen volgend jaar de grootste problemen wel opgelost zijn wanneer deze M6'en wel ingezet kunnen worden (momenteel worden deze gebouwd en mondjesmaat geleverd).
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Diest-Leuven

Bericht door Ruben »

Bibke schreef:Bron: Het Belang van Limburg
http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezersbri ... L070422004

Auteur: Maarten Beke, Leopoldsburg

Er is nog geen enkele week voorbij gegaan, zonder dat de trein op tijd was of de nodige comfort heeft geboden.
Ewel? Is toch perfect? :lol:
paljas

Bericht door paljas »

Koning Auto is ook een alternatief... en dan hoef je enkel jezelf te beschuldigen in geval van vertragingen!!!!
Mijn antwoord is: Ga langer naar school en zorg dat je een functie kunt bemachtigen om dit probleem op te lossen!!!
Anders heb je dikke pech...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

paljas schreef:Mijn antwoord is: Ga langer naar school en zorg dat je een functie kunt bemachtigen om dit probleem op te lossen!!!
Anders heb je dikke pech...
Paljas, je zou toch al lang moeten weten dat je geen enkel diploma moet hebben om een topfunctie uit te oefenen bij de NMBS.
Je moet enkel de nodige partijkaarten, bij voorkeur van een franstalige partij, kunnen voorleggen, de nodige politieke vriendjes hebben en minstens 25 politieke postjes bij andere bedrijven. Ze hebben daar zelfs een mooi woord voor uitgevonden: netwerking.
Plaats reactie