Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)
Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)
Zonet op volgende pagina gestoten: http://www.pfttsp.be/varia/Onze_reizen.htm
Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...
Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...
Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
Re: Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)
vroeger waren de regels ook anders, dit is gewoon een verder gevolg van het scheiden van netbeheerder en spoorwegmaatschappijDietrich schreef:Zonet op volgende pagina gestoten: http://www.pfttsp.be/varia/Onze_reizen.htm
Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...
Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
Re: Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)
In Nederland zijn er dus ook geen museumverenigingen die bijzondere ritten maken? Me dunkt dat er iets hapert aan de implementering van bepaalde regels.Steven schreef:vroeger waren de regels ook anders, dit is gewoon een verder gevolg van het scheiden van netbeheerder en spoorwegmaatschappijDietrich schreef:Zonet op volgende pagina gestoten: http://www.pfttsp.be/varia/Onze_reizen.htm
Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...
Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
Groetjes,
Rian
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Het probleem ligt niet in de Frankrijkstaat, maar bij de diensten die bevoegd zijn voor de toegang tot het netwerk, en die vallen onder Landuyt. De nieuwe wetgeving houdt geen rekening met de toeristische spoorlijnen.5307 schreef:ik heb zo meer het gevoel dat die sukkels uit de frankrijkstraat absoluut GEEN gevoel hebben voor treinen
Bedankt Tim, je noemt men uitleg deskundig, tjah ik heb ook men lucide momenten.
Aan iedereen, de rampspoedberichten kloppen (zie mijn link via Tim) maar de hordes worden gestaag genomen en binnenkort kunnen we allemaal weer bollen, eens het zover is laat ik zeker iets weten, zal goed nieuws zijn voor
- NMBS Holding (menne dienst): presentatie 5404 dd. 14/04 moeten afschaffen (grrrrrrr)
- TSP: geen enkele rit voorlopig, zelfs de 28/04 afgeschaft wegens te hoge prijzen... (da was nochthans een leuke omzeiling met enkel commercieel materieel als zijnde charter: HLE22 + M4 rood)
greetz
Aan iedereen, de rampspoedberichten kloppen (zie mijn link via Tim) maar de hordes worden gestaag genomen en binnenkort kunnen we allemaal weer bollen, eens het zover is laat ik zeker iets weten, zal goed nieuws zijn voor
- NMBS Holding (menne dienst): presentatie 5404 dd. 14/04 moeten afschaffen (grrrrrrr)
- TSP: geen enkele rit voorlopig, zelfs de 28/04 afgeschaft wegens te hoge prijzen... (da was nochthans een leuke omzeiling met enkel commercieel materieel als zijnde charter: HLE22 + M4 rood)
greetz
Hallo,
Eens een vraagje (een beetje off topic wel):
De '5404' hoe zal die gaan rondrijden? Is er aan de livij veel veranderd? Draagt hij weer het nummer 5404 ipv 204.004?
En vooral: Als Märklin zegt, de versie zoals hij nu is, is dat dan zoals de loc nog gepresenteerd moet worden, of zoals hij voor de revisie was?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Eens een vraagje (een beetje off topic wel):
De '5404' hoe zal die gaan rondrijden? Is er aan de livij veel veranderd? Draagt hij weer het nummer 5404 ipv 204.004?
En vooral: Als Märklin zegt, de versie zoals hij nu is, is dat dan zoals de loc nog gepresenteerd moet worden, of zoals hij voor de revisie was?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol