Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)

Bericht door Dietrich »

Zonet op volgende pagina gestoten: http://www.pfttsp.be/varia/Onze_reizen.htm

Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...

Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)

Bericht door Steven »

Dietrich schreef:Zonet op volgende pagina gestoten: http://www.pfttsp.be/varia/Onze_reizen.htm

Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...

Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
vroeger waren de regels ook anders, dit is gewoon een verder gevolg van het scheiden van netbeheerder en spoorwegmaatschappij
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ritten verenigingen verboden op Belgische net(?)

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:
Dietrich schreef:Zonet op volgende pagina gestoten: http://www.pfttsp.be/varia/Onze_reizen.htm

Volgens deze verklaring blijkt dat verenigingen als het TSP (nog) niet gezien worden als privémaatschappijen die gebruik mogen maken van het net, en bijgevolg dus geen ritten meer mogen maken met historisch materieel...

Vreemd dat er hier vroeger blijkbaar nooit een probleem van gemaakt is, en nu ineens wel.
vroeger waren de regels ook anders, dit is gewoon een verder gevolg van het scheiden van netbeheerder en spoorwegmaatschappij
In Nederland zijn er dus ook geen museumverenigingen die bijzondere ritten maken? Me dunkt dat er iets hapert aan de implementering van bepaalde regels.

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ja natuurlijk hapert er iets aan de uitwerking van de nieuwe regels, ze zijn die groepen die dergelijke dingen willen doen gewoon compleet over het hoofd gezien
de gevolgen zijn er nu
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Inderdaad door de scheiding, maar die is voor zover ik weet al een paar jaar geleden doorgevoerd, blijkbaar zijn sommige gevolgen nu pas merkbaar of doorgedrongen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja er zullen een paar kleine letters geweest zijn die ze eerst zelf over het hoofd gezien hebben zeker
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik heb zo meer het gevoel dat die mensjes uit de frankrijkstraat absoluut GEEN gevoel hebben voor treinen
Laatst gewijzigd door 5307 op 18 mar 2007, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

5307 schreef:ik heb zo meer het gevoel dat die sukkels uit de frankrijkstraat absoluut GEEN gevoel hebben voor treinen
Dat zijn onze bazen :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
FLV-FGSP
Berichten: 1887
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

5307 schreef:ik heb zo meer het gevoel dat die sukkels uit de frankrijkstraat absoluut GEEN gevoel hebben voor treinen
Het probleem ligt niet in de Frankrijkstaat, maar bij de diensten die bevoegd zijn voor de toegang tot het netwerk, en die vallen onder Landuyt. De nieuwe wetgeving houdt geen rekening met de toeristische spoorlijnen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

tt44ta46
Berichten: 239
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:55
Locatie: Maldegem

Bericht door tt44ta46 »

Bedankt Tim, je noemt men uitleg deskundig, tjah ik heb ook men lucide momenten.

Aan iedereen, de rampspoedberichten kloppen (zie mijn link via Tim) maar de hordes worden gestaag genomen en binnenkort kunnen we allemaal weer bollen, eens het zover is laat ik zeker iets weten, zal goed nieuws zijn voor

- NMBS Holding (menne dienst): presentatie 5404 dd. 14/04 moeten afschaffen (grrrrrrr)
- TSP: geen enkele rit voorlopig, zelfs de 28/04 afgeschaft wegens te hoge prijzen... (da was nochthans een leuke omzeiling met enkel commercieel materieel als zijnde charter: HLE22 + M4 rood)

greetz
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Eens een vraagje (een beetje off topic wel):
De '5404' hoe zal die gaan rondrijden? Is er aan de livij veel veranderd? Draagt hij weer het nummer 5404 ipv 204.004?
En vooral: Als Märklin zegt, de versie zoals hij nu is, is dat dan zoals de loc nog gepresenteerd moet worden, of zoals hij voor de revisie was?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Livrei van de 5404 is hetzelfde gebleven, enkel staat er nu dus 5404 ipv 204.004, dit omdat een 6-cijferig nummer historisch niet correct was in de livrei met dubbele koplampen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Dus is de livrij wel een stuk veranderd, want, 5404 staat midden op het front, niet onderaan. De lijnen op de neus worden dan onderbroken. Heeft hij zijn gevleugeld wiel dan nog? Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Inderdaad Joris, wat je zegt is correct.

En het gevleugeld wiel staat er ook nog op :wink:
Plaats reactie