Dienstregelingen per plaats ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
phantom27

Dienstregelingen per plaats ?

Bericht door phantom27 »

Bij deze een misschien domme vraag.
Ik vroeg me af of er ook zoiets bestaat als dienstregelingen per stad.
Omdat er meerdere lijnen zijn die div plaatsen aandoen of er passeren,leek het me opzich niet zo'n gek id ik weet alleen niet of dat dat bestaat in Belgie.
Dus b.v. een complete dienstregeling die de diensten weergeeft van alles wat er aan reizigers/en of cargo door b.v. Antwerpen komt.
Hopelijk weet iemand of zoiets bestaat.

Vr Gr phantom27
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Dat moet naar het schijnt lukken met de functie voor buitenlandse dienstregelingen. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar dat is de richting waarin je moet zoeken.
phantom27

Bericht door phantom27 »

Zou dit dan misschien wat verder verduidelijkt kunnen worden ?
ik ben namelijk zelf niet bekend met site's en dergelijk voor belgische dienstregelingen.
Ben maar een simpele hollander :wink:
Al is het wel mooi om te horen dat er verzamel staatjes zijn per plaats :D ,dat is een mooi begin .
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Handigst vind ik de website van de SBB: http://www.sbb.ch. Klik linksboven achtereenvolgens op Reisen -> Fahrplan -> Ankunft/Abfahrt. Tik dan de naam van het station in (van om het even waar in bijna heel Europa). Doe best nog een paar aanpassingen. Zo kan je "Alle Fahrten vom..." aanvinken en het uur op de vroege morgen en het aantal op 50 (het maximum) instellen. Tenslotte klikken op "Anzeigen" en daar komt de tabel! Uiteraard alleen reizigerstreinen.
Het kan ook via de planner van de NMBS en de DB, maar daar lukt het enkel per uur (tenzij ik iets over het hoofd zie?).
Succes!
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

heel tof, spijtig dat Ternat niet in de lijst vervat zit
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Mechanik schreef:heel tof, spijtig dat Ternat niet in de lijst vervat zit
Heel vreemd, er ontbreken inderdaad een aantal haltes van lijn 50! Ik vind niet onmiddellijk een andere lijn waar dat dat het geval is. Alleen "Aarsele" en "Landskouter" waren tot nu toe negatief, terwijl "Obaix-Buzet" en "Maubray" dan weer wel lukken...
Aan Hafas ligt het niet, want via http://www.bahn.de lukt "Ternat" en de andere voorbeelden wel: klik op Reiseauskunft-Tickets -> Ankunft/Abfahrt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

foutje in de zoeksoftware naar de naam zeker?
Wover

Bericht door Wover »

en P-treinen zitten er opt eerste zicht ook niet in.
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Als ik "Oostende" intik, dan vind ik wel de P-treinen. Ze krijgen wel de letter R (Regionalzug). Hier en daar klopt de classificering niet. Zo krijgen de L-treinen Aalst-Eigenbrakel en Aalst-Brussel het label IC... Nu ja, het verschil is bij de NMBS soms ook erg klein...
Wover

Bericht door Wover »

bij herentals vind ik enkel IR's en R's, waar de R eigenlijk een L zou moeten zijn.


edit: nu heb ik toch ook P-treinen gevonden, maar die heten ook R...
spoorrboy

Bericht door spoorrboy »

Ninove - Geraardsbergen met de rechtstreekse CR trein is IC 8) maar daar kan ik nog inkomen :D 't Is zover ik weet de enige CR die niet in alle haltes stopt onderweg.
phantom27

Bericht door phantom27 »

Heeft iemand dan miss ergens ook zoiets moois verstopt voor cargo spul in belgie ?
Daar gaat t me uiteindelijk toch om :wink:
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik vind het IC/IR systeem zeer verwarrend.


V:10:51 3333 [IR] Antwerpen - Brussel - Dinant
V:10:54 2832 [IR] Antwerpen - Brussel - Nijvel

Verschil, tussen antwerpen en mechelen stopt ir brussel nijvel overal.

Hoe leg je dat uit aan een leek.
Hoe je kan zien of het een stoptrein is, of een direct.
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Verwijzen naar de gele papieren of op de TV'kes aan de trappen in de grotere stations.

Nog verwarender is het in Mechelen, daar vertrekken er 2 IR-treinen op hetzelfde uur naar Antwerpen. Om xx:36 vertrekt daar de IR a meestal op spoor 2A als IC naar Antwerpen en op spoor 7 de IR b (Nijvel-Antw.) als L-trein naar Antwerpen. Sinds vorig jaar wordt die stoptrein dan ook met een 'L' aangeduid op de schermen en dat is toch al een pak duidelijker.
Pieter

Bericht door Pieter »

Als je naar de borden moet gaan kijken, waarom nog de aanduiding ir/ic...
Plaats reactie