Thalys

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SExyBAck

Thalys

Bericht door SExyBAck »

Kort en bondig : Hoe wordt ge treinbestuurder van den Thalys?
Wa moet ge daarvoor allemaal kunnen, doen, depot...?

:roll: ...I HAVE A DREAM... :roll:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik dacht dat je al enkele jaren dienst moet gehad hebben zonder ongevallen ... maar ik kan ook verkeerd zijn
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

ja maar ge moet ook wel in nen depot zitte waar ze met thalys rijden

Dus Brussel zuid , als ik mij niet vergis doet Oostende dit ook. Mjah Steven zal dit bevestigen denk ik
1607

Bericht door 1607 »

FSD ook. :wink:
enrico

Bericht door enrico »

1607 schreef:FSD ook. :wink:
dat is oostende
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

ochja en de mannen van Amsterdam en Keulen :P maja ik dnek dat je in Belgie bedoeld
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op belgisch vlak is het best brussel zuid, al enkele jaren ervaring op reizigerstreinen, minstens 14/20 op u driejaarlijkse ondervraging halen en slagen in een taaltest engels en frans (momenteel zijn er in antwerpen oostende en luik ook bestuurders die da kant maar als het van thalys zelf afhangt blijft er binnen paar jaar maar 1 depot waar er nog bestuurders gaan zijn, afwachten dus)
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

Nog héél wa werk an de winkel dus 8) Maja, ge weet ma nooit...
nicken

Bericht door nicken »

SExyBAck schreef:Nog héél wa werk an de winkel dus 8) Maja, ge weet ma nooit...
Blijven dromen zou ik zo een beetje zeggen :shock:
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:op belgisch vlak is het best brussel zuid, al enkele jaren ervaring op reizigerstreinen, minstens 14/20 op u driejaarlijkse ondervraging halen en slagen in een taaltest engels en frans (momenteel zijn er in antwerpen oostende en luik ook bestuurders die da kant maar als het van thalys zelf afhangt blijft er binnen paar jaar maar 1 depot waar er nog bestuurders gaan zijn, afwachten dus)
Komt gij eigelijk nog ni in aanmerking? Als ge met de koninklijke trein mocht rijden, neem ik aan da ge toch wel een van de betere TB's van België zult zijn :P?
Jules

Bericht door Jules »

Er is ook nog zoiets als anciënniteit bij de nmbs. Als ge der in slaagt om tegen uw 40ste op Thalys te raken zijt ge goe bezig, want erg veel vroeger zal het er niet van komen.

Enne waar je het beste zit is idd Brussel Zuid, maar hou er rekening mee dat al wat met HST te maken heeft in België er niet zo rooskleurig uitziet. Als het van Thalys afhangt zullen de bestuurders simpelweg van Thalys zijn en niet van de NMBS. Alle buitenlandse netten die besturing Thalys doen hebben slechts 1 dépot. In ons groot land darentegen zijn er 4. Waardoor er op alle mogelijke manieren HLP's zijn om toch maar met die snelle trein te kunnen rijden.

1 Reeks in Brussel is daarvoor wel de oplossing, maar ja dat zal weer niet eenvoudig zijn vrees ik. Anderzijds vind ik ook dat indien je naar de Reeks S kijkt in Brussel Zuid het er toch ook niet goed uitziet. Alle gepensioneerden worden niet vervangen, als oplossing worden er treindiensten afgeschaft. Dat lijkt mij toch ook een serieus doodlopend spoor.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da heeft te maken met het feit dat ze de reeks S (thalys en eurostar) willen samenvoegen met de reeks T (thalys en tgv) om zodoende tot 1 reeks te komen, al is dit zeker nog niet voor morgen
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Doen die reeksen dan enkel nog maar hogesnelheidstreinen of ook nog binnenlandse reizigerstreinen?
Jules

Bericht door Jules »

Reeks samenvoegen, gij gelooft dat. Hou er rekening mee dat de T opgericht is om de walen te plezieren omdat ze niet door de Engelse proef geraken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jules schreef:Reeks samenvoegen, gij gelooft dat. Hou er rekening mee dat de T opgericht is om de walen te plezieren omdat ze niet door de Engelse proef geraken.
sinds heden moet je in alle gevallen (zowel reeks S als T) slagen in een test engels zoniet niks nada nopes rijden met HST treinen, dit met het oog op het samenvoegen van die reeksen, daarvan heeft een bericht uitgehangen bij ons van die taaltesten
Plaats reactie