op belgisch vlak is het best brussel zuid, al enkele jaren ervaring op reizigerstreinen, minstens 14/20 op u driejaarlijkse ondervraging halen en slagen in een taaltest engels en frans (momenteel zijn er in antwerpen oostende en luik ook bestuurders die da kant maar als het van thalys zelf afhangt blijft er binnen paar jaar maar 1 depot waar er nog bestuurders gaan zijn, afwachten dus)
Steven schreef:op belgisch vlak is het best brussel zuid, al enkele jaren ervaring op reizigerstreinen, minstens 14/20 op u driejaarlijkse ondervraging halen en slagen in een taaltest engels en frans (momenteel zijn er in antwerpen oostende en luik ook bestuurders die da kant maar als het van thalys zelf afhangt blijft er binnen paar jaar maar 1 depot waar er nog bestuurders gaan zijn, afwachten dus)
Komt gij eigelijk nog ni in aanmerking? Als ge met de koninklijke trein mocht rijden, neem ik aan da ge toch wel een van de betere TB's van België zult zijn ?
Er is ook nog zoiets als anciënniteit bij de nmbs. Als ge der in slaagt om tegen uw 40ste op Thalys te raken zijt ge goe bezig, want erg veel vroeger zal het er niet van komen.
Enne waar je het beste zit is idd Brussel Zuid, maar hou er rekening mee dat al wat met HST te maken heeft in België er niet zo rooskleurig uitziet. Als het van Thalys afhangt zullen de bestuurders simpelweg van Thalys zijn en niet van de NMBS. Alle buitenlandse netten die besturing Thalys doen hebben slechts 1 dépot. In ons groot land darentegen zijn er 4. Waardoor er op alle mogelijke manieren HLP's zijn om toch maar met die snelle trein te kunnen rijden.
1 Reeks in Brussel is daarvoor wel de oplossing, maar ja dat zal weer niet eenvoudig zijn vrees ik. Anderzijds vind ik ook dat indien je naar de Reeks S kijkt in Brussel Zuid het er toch ook niet goed uitziet. Alle gepensioneerden worden niet vervangen, als oplossing worden er treindiensten afgeschaft. Dat lijkt mij toch ook een serieus doodlopend spoor.
da heeft te maken met het feit dat ze de reeks S (thalys en eurostar) willen samenvoegen met de reeks T (thalys en tgv) om zodoende tot 1 reeks te komen, al is dit zeker nog niet voor morgen
Jules schreef:Reeks samenvoegen, gij gelooft dat. Hou er rekening mee dat de T opgericht is om de walen te plezieren omdat ze niet door de Engelse proef geraken.
sinds heden moet je in alle gevallen (zowel reeks S als T) slagen in een test engels zoniet niks nada nopes rijden met HST treinen, dit met het oog op het samenvoegen van die reeksen, daarvan heeft een bericht uitgehangen bij ons van die taaltesten